چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان

مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات نظری مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان

 

 

 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

مقدمه

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند:

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

 

  • پاورپوینت آشنایی با خلاصه ای از مبانی زوج درمانی و خانواده درمانی

    پاورپوینت آشنایی با خلاصه ای از مبانی زوج درمانی و خانواده درمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با خلاصه ای از مبانی زوج درمانی و خانواده درمانی جهت رشته خانه و خانواده در قالب 34 اسلاید و با…

  • پاورپوینت گزارش عملکرد مالی

    پاورپوینت گزارش عملکرد مالی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گزارش عملکرد مالی جهت رشته ی حسابداری در قالب 35 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       ملزم‌ كردن‌ واحدهای‌…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر قصد مصرف کننده برای خرید کالای لوکس

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر قصد مصرف کننده برای خرید کالای لوکس پرسشنامه قصد خرید مشتریان پرسشنامه قصد خرید مصرف کننده پرسشنامه قصد خرید مشتریان پرسشنامه خرید کالای لوکس پرسشنامه قصد مصرف کننده برای خرید کالای لوکس پرسشنامه عوامل موثر…

  • پاورپوینت تغذيه در سنين بلوغ ونوجوانی

    پاورپوینت تغذيه در سنين بلوغ ونوجوانی پاورپوینت تغذیه در دوران بلوغ و نوجوانی تغذیه در دوران بلوغ ppt پاورپوینت تغذیه مناسب در دوران بلوغ پسران پاورپوینت غذاهای مناسب دوران بلوغ پسران پاورپوینت برنامه غذایی برای افزایش قد نوجوانان رفتن به…

  • اثرات درمان نوروسایكولوژی در كارآمدی خواندن دانش آموزان با نارساخوانی تحولی نوع زبان شناختی

    اثرات درمان نوروسایكولوژی در كارآمدی خواندن دانش آموزان با نارساخوانی تحولی نوع زبان شناختی كارآمدی خواندن نارساخوانی تحولی شیوه های درمانی نوروسایكولوژی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته روانشناسی اثرات درمان نوروسایكولوژی در كارآمدی خواندن دانش آموزان با نارساخوانی تحولی نوع…

  • دانلود پاورپوینت تئوری بازی ها

    دانلود پاورپوینت تئوری بازی ها پاورپوینت در مورد نظریه بازی ها پاورپوینت در مورد پیچیدگی بازی ها پاورپوینت الگوریتم ها در نظریه بازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تئوری بازی ها جهت رشته هوش مصنوعی در 46 اسلاید و…

  • پاورپوینت مدیریت جنگلها و مراتع

    پاورپوینت مدیریت جنگلها و مراتع پاورپوینت رئیس جدید سازمان جنگلها پاورپوینت خسرو شهبازی پاورپوینت یگان حفاظت سازمان جنگلها پاورپوینت فیش حقوقی سازمان جنگلها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت جنگلها و مراتع جهت رشته محیط زیست در قالب 11 اسلاید…

  • پاورپوینت جریان شناسی فرقه ی ضاله بهائیت

    پاورپوینت جریان شناسی فرقه ی ضاله بهائیت پاورپوینت فرقه ی بهائیت پاورپوینت درباره ی فرقه ی بهائیت پاورپوینت جریان شناسی فرقه ی بهائیت پاورپوینت جریان شناسی فرقه ی ضاله بهائیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جریان شناسی فرقه ی…

  • الگوریتم های جدید درباره همزمانی زمانی

    الگوریتم های جدید درباره همزمانی زمانی همزمانی زمانی روشهای تخمین داده الگوریتمهای همزمانی نرخ خطای بیت سیستم در اثر همزمانی الگوریتم های جدید درباره همزمانی زمانی دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته برق…

  • پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده شدت لکنت کودکان ویراش سوم

    پرسشنامه مقیاس تجدید نظر شده شدت لکنت کودکان ویراش سوم کلمات کلیدی : پرسشنامه لکنت زبان پرسشنامه لکنت زبان کودکان دانلود پرسشنامه لکنت زبان مقیاس تجدید نظر شده شدت لکنت کودکان پرسشنامه تجدید نظر شده شدت لکنت کودکان پرسشنامه شدت…

  • پرسشنامه تعهد هویت (ISI-6G) برزونسکی (1992) با روایی و پایایی

    پرسشنامه تعهد هویت (ISI-6G) برزونسکی (1992) با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تعهد هویت پرسشنامه استاندارد تعهد هویت دانلود پرسشنامه تعهد هویت پرسشنامه تعهد هویت 40 سوالی پرسشنامه تعهد هویت (ISI-6G) پرسشنامه تعهد هویت برزونسکی رفتن به سایت…

  • پاورپوینت کارگاه کامپیوتر

    پاورپوینت کارگاه کامپیوتر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه کامپیوتر جهت رشته کامپیوتر در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         کامپیوتر دستگاهی الکترونیکی است که دارای…

  • مدیریت دانش در کتابخانه ها و بررسی فرآیندهای اصلی آن

    مدیریت دانش در کتابخانه ها و بررسی فرآیندهای اصلی آن مديريت دانش در كتابخانه ها مدیریت دانش در کتابخانه ها مدیریت دانش در کتابخانه های عمومی مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی مدیریت دانش در کتابخانه های تخصصی مدیریت دانش…

  • پاورپوینت مبانی و تاریخچه سی تی اسکن

    پاورپوینت مبانی و تاریخچه سی تی اسکن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی و تاریخچه سی تی اسکن جهت رشته پزشکی در قالب 69 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت آموزشی کارگاه درمان شناختی رفتاری گروهی

    پاورپوینت آموزشی کارگاه درمان شناختی رفتاری گروهی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی کارگاه درمان شناختی رفتاری گروهی جهت رشته روانشناسی و علوم تربیتی در قالب 157 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرم یا بزه 37 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جرم یا بزه 37 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه جرم یا بزه مبانی نظری جرم یا بزه پیشینه تحقیق جرم یا بزه پیشینه داخلی جرم یا بزه پیشینه خارجی جرم یا بزه…

  • دانلود پاورپوینت عقاید دینی و مذهبی آیین زرتشت

    دانلود پاورپوینت عقاید دینی و مذهبی آیین زرتشت پاورپوینت دین زرتشت دانلود پاورپوینت زرتشت پاورپوینت درباره دین زرتشت پاورپوینت در مورد زرتشت پاورپوینت در مورد دین زرتشت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت عقاید دینی و مذهبی آیین زرتشت جهت…

  • پاورپوینت آگاهی درباره اتیسم

    پاورپوینت آگاهی درباره اتیسم دانلود پاورپوینت اوتیسم پاورپوینت کودکان اوتیسم پاورپوینت در مورد اوتیسم پاورپوینت کارگاه اوتیسم پاورپوینت بیماری اوتیسم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آگاهی درباره اتیسم جهت رشته ی روان شناسی در قالب 18 اسلاید و با…

  • ماهیت شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات با رویکردی جدید در قابهای خمشی فولادی

    ماهیت شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات با رویکردی جدید در قابهای خمشی فولادی فولاد پرمقاومت شکل پذیری قابهای خمشی فولادی فلسفه شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات ماهیت شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات با رویکردی…

  • آزادی رقابت حزبی

    آزادی رقابت حزبی آزادی رقابت حزبی احزاب سیاسی آزادی رقابت حزبی رقابتهای سیاسی بعنوان شاخصی برای آزادی زمانهای بعد از انقلاب و وجود آزادی تفکر احزاب و گروهها درباره آزادی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر 51 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر 51 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه داخلی مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه خارجی مدیریت کیفیت فراگیر…

  • پاورپوینت کتاب جداسازی و شناسایی ترکیبات آلی از طیبه پرتوی

    پاورپوینت کتاب جداسازی و شناسایی ترکیبات آلی از طیبه پرتوی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب جداسازی و شناسایی ترکیبات آلی از طیبه پرتوی جهت رشته شیمی در قالب 255 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و…

  • دانلود پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان

    دانلود پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان کلمات کلیدی : پایان نامه سرسختی در زنان دانلود پایان نامه سرسختی پایان نامه سرسختی روانشناختی زنان پایان نامه در مورد سرسختی روانشناختی پایان نامه با موضوع سرسختی روانشناختی دانلود پایان نامه سرسختی…

  • جایگاه امنیت شغلی در تئوریهای مدیریت و عوامل موثر بر آن

    جایگاه امنیت شغلی در تئوریهای مدیریت و عوامل موثر بر آن کلمات کلیدی : جایگاه امنیت شغلی در تئوریهای مدیریت و عوامل موثر بر آن رفتن به سایت اصلی دیدگاه های جدید و قدیم عوامل موثر بر امنیت شغلی جایگاه…

  • پاورپوینت (اسلاید) برنامه ریزی شهری

    پاورپوینت (اسلاید) برنامه ریزی شهری کلمات کلیدی : پاورپوینت برنامه ریزی شهری برنامه ریزی شهری تحقیق برنامه ریزی شهری برنامه ریزی شهری شهر چيست تعاريف مختلف از شهر تعریف برنامه ریزی شهری پیشینه برنامه ریزی شهری سرچشمه برنامه ریزی شهری…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 3 زبان انگلیسی هشتم

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 3 زبان انگلیسی هشتم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 3 زبان انگلیسی هشتم به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی ERP

    مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی ERP مبانی نظری پیاده سازی ERP دانلود مبانی نظری پیاده سازی ERP پیشینه تحقیق پیاده سازی ERP ادبیات نظری پیاده سازی ERP فصل دوم پایان نامه پیاده سازی ERP مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • پروپوزال پیش بینی خطای نرم افزار با داده کاوی

    پروپوزال پیش بینی خطای نرم افزار با داده کاوی کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی خرید پروپوزال پیش بینی خطای نرم افزار پروپوزال داده کاوی در پیش بینی خطای نرم افزار پروپوزال…

  • دانلود پاورپوینت کارگاه مقاله نویسی

    دانلود پاورپوینت کارگاه مقاله نویسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه مقاله نویسی جهت رشته علوم پایه در 30 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       ارزش و امتیاز مقاله…

  • پاورپوینت آموزش تدریس حرف ﻣ م

    پاورپوینت آموزش تدریس حرف ﻣ م رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس حرف ﻣ م به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 8 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران 50 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران 50 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی فصل دوم پایان نامه هوش اخلاقی مدیران مبانی نظری هوش اخلاقی مدیران پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران پیشینه داخلی…

  • پاورپوينت آشنایی با خواب و اهمیت آن

    پاورپوينت آشنایی با خواب و اهمیت آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با خواب و اهمیت آن جهت رشته پزشکی در قالب 13 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش  …

  • مهارت های زندگی و کنترل خشم و استرس در روابط زوجین

    مهارت های زندگی و کنترل خشم و استرس در روابط زوجین ابعاد مهارت های زندگی دسته بندی مهارت های زندگی پایان نامه مهارت های زندگی زناشویی اهمیت مهارت حل مسئله در زندگی زناشویی اهمیت حل مسئله در زندگی زناشویی اهمیت…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک

    نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و…