مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند

مبانی نظری وفاداری به برند
دانلود مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند
ادبیات و مبانی نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

  • کاربرد سیستم هزینه یابی سنتی و نوین برای برآورد بهای تمام شده آموزش دانشجویان

    کاربرد سیستم هزینه یابی سنتی و نوین برای برآورد بهای تمام شده آموزش دانشجویان قیمت تمام شده آموزش هزینه یابی بر مبنای فعالیت سیستم هزینه یابی سنتی سیستم هزینه یابی نوین کاربرد سیستم ABC در محاسبه هزینه آموزش دانشجویان سیستم…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی سهام

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی سهام کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی سهام مبانی نظری نقدشوندگی سهام پیشینه تحقیق نقدشوندگی سهام پیشینه داخلی نقدشوندگی سهام پیشینه خارجی نقدشوندگی سهام پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام پیشینه نظری نقدشوندگی سهام…

  • شناسایی معیارهای عام شکل گیری بافت های روستایی درایران

    شناسایی معیارهای عام شکل گیری بافت های روستایی درایران قانونمندی‌های كالبدی روستایی معیارهای ‌های مرتبط با الگوی كاربری زمین الگوی شبکه معابر بافت های روستایی در ایران شکل گیری بافت های روستایی دانلود مقاله شناسایی معیارهای عام شکل گیری بافت…

  • پاورپوینت کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش از آذربانی و کلانتری

    پاورپوینت کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش از آذربانی و کلانتری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش از آذربانی و کلانتری جهت رشته ی تربیت بدنی در قالب 30 اسلاید…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی دانلود مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی ادبیات نظری بودجه ریزی عملیاتی فصل دوم پایان نامه بودجه ریزی عملیاتی…

  • پاورپوینت استاندارد حسابرسی 620 استفاده‌ از نتایج‌ كار كارشناس

    پاورپوینت استاندارد حسابرسی 620 استفاده‌ از نتایج‌ كار كارشناس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استاندارد حسابرسی 620 استفاده‌ از نتایج‌ كار كارشناس‌ جهت رشته ی حسابداری در قالب 9 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 94 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 94 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری در مورد ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق در مورد…

  • جزوه تئوری حسابداری دکتری

    جزوه تئوری حسابداری دکتری کلمات کلیدی : جزوه تئوری حسابداری دکتری رفتن به سایت اصلی جزوه تئوری حسابداری دکتری به تعداد 129 صفحه pdf مناسب اساتید و همچنین جمع بندی و مرور سریع ایام امتحانات   سر فصل مباحث جزوه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس مبانی نظری عزت نفس دانلود مبانی نظری عزت نفس پیشینه عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس ادبیات نظری عزت نفس فصل دوم پایان نامه عزت نفس مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس…

  • پاورپوینت تشخيص و مراقبت از كارديوميوپاتی در بارداری

    پاورپوینت تشخيص و مراقبت از كارديوميوپاتی در بارداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تشخيص و مراقبت از كارديوميوپاتی در بارداری جهت رشته ی پزشکی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • اخلاق حرفه ای در سازمان ها و موسسات و ضمانت اجرای رعایت قواعد آن

    اخلاق حرفه ای در سازمان ها و موسسات و ضمانت اجرای رعایت قواعد آن کلمات کلیدی : پایان نامه اخلاق حرفه ای نظام های عمده اخلاق حرفه ای مشکلات و موانع اخلاق حرفه ای ويژگيهاي افراد دارای اخلاق حرفه‌اي اخلاق…

  • پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع پيغمبر و آموزگاری نمونه

    پاورپوینت آموزشی مخصوص کودکان با موضوع پيغمبر و آموزگاری نمونه پاورپوینت کودکان با موضوع پيغمبر و آموزگاری نمونه دانلود پاورپوینت کودکان با موضوع پيغمبر و آموزگاری نمونه پاورپوینت درباره کودکان با موضوع پيغمبر و آموزگاری نمونه رفتن به سايت اصلي…

  • دانلود تحقیق توانمند سازی و رویکردهای آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق توانمند سازی و رویکردهای آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی توانمند سازی و رویکردهای آن با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت مفهوم سلامت و بيماری

    پاورپوینت مفهوم سلامت و بيماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مفهوم سلامت و بيماری جهت رشته پرستاری در قالب 54 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         سلامتي و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انواع افسردگی 75 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انواع افسردگی 75 صفحه فصل دوم پایان نامه انواع افسردگی مبانی نظری انواع افسردگی پیشینه تحقیق انواع افسردگی پیشینه داخلی انواع افسردگی پیشینه خارجی انواع افسردگی پیشینه پژوهش انواع افسردگی پیشینه نظری انواع افسردگی ادبیات…

  • پاورپوینت بلوغ با هم بودن ‌‌مهارت‌های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی

    پاورپوینت بلوغ با هم بودن ‌‌مهارت‌های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بلوغ با هم بودن ‌‌مهارت‌های بلوغ عاطفی با رویکردایمان‌گزینی جهت رشته ی روان شناسی در قالب 102 اسلاید و با فرمت pptx…

  • دانلود پاورپوینت سیستم پشتیبانی تصمیم سیستم های ESS EIS DSS

    دانلود پاورپوینت سیستم پشتیبانی تصمیم سیستم های ESS EIS DSS رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم پشتیبانی تصمیم سیستم های ESS EIS DSS جهت رشته مدیریت در 39 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با…

  • دانلود فصل یازدهم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی با عنوان رفتار سازمانی

    دانلود فصل یازدهم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی با عنوان رفتار سازمانی پاورپوینت رفتار سازمانی پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی فصل یازدهم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی فصل یازدهم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی با عنوان رفتار سازمانی رفتن به سايت اصلي دانلود فصل یازدهم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی با عنوان…

  • پاورپوینت مدلهای سه بعدی در برنامه ریزی جراحی

    پاورپوینت مدلهای سه بعدی در برنامه ریزی جراحی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدلهای سه بعدی در برنامه ریزی جراحی جهت رشته ی پزشکی در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش وضعیت روانشناختی و سلامت روانی کودکان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش وضعیت روانشناختی و سلامت روانی کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان دانلود مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان ادبیات نظری اختلالات رفتاری کودکان فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری کودکان مبانی…

  • پاورپوینت فرزندپروری در فرزندخواندگی

    پاورپوینت فرزندپروری در فرزندخواندگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرزند پروری در فرزندخواندگی جهت رشته ی روان شناسی در قالب 122 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       والدين…

  • پاورپوینت ناکارآمدی احزاب در نفوذ موثر بر عوامل قدرت در نظام دولتی جمهوری اسلامی

    پاورپوینت ناکارآمدی احزاب در نفوذ موثر بر عوامل قدرت در نظام دولتی جمهوری اسلامی پاورپوینت احزاب پاورپوینت ناکارآمدی احزاب پاورپوینت عوامل قدت پاورپوینت نظام دولتی پاورپوینت جمهوری اسلامی ایران پاورپوینت در مورد نظام دولتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 125 صفحه کامل و آپدیت شده

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 125 صفحه کامل و آپدیت شده کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه داخلی مدیریت دانش پیشینه خارجی مدیریت دانش پیشینه پژوهش…

  • پرسشنامه عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها

    پرسشنامه عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه استاندارد بهره وری سازمانی دانلود پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه سنجش بهره وری سازمان پرسشنامه بهره وری در سازمان پرسشنامه محقق ساخته بهره…

  • مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی

    مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی اهمیت ولزوم اجرای CRM مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری مزایای CRM برای دفاتر خدمات گردشگری مدل های پیاده سازی CRM پایان نامه…

  • نظریات نوین تعهد سازمانی و ویژگیهای شغلی و ارتباط این دو

    نظریات نوین تعهد سازمانی و ویژگیهای شغلی و ارتباط این دو سطوح مختلف تعهد سازمانی مفهوم جدید برای تعهد سازمانی نظریات نوین تعهد سازمانی و ویژگیهای شغلی و ارتباط این دو نتایج مطلوب و نامطلوب سطوح مختلف تعهد سازمانی و…

  • پاورپوینت درمان چاقی با استفاده از تدابیر ساده طب سنتی

    پاورپوینت درمان چاقی با استفاده از تدابیر ساده طب سنتی پاورپوینت درمان چاقی پاورپوینت درمان چاقی با طب سنتی پاورپوینت کاربرد طب سنتی در درمان چاقی پاورپوینت روش های طب سنتی در درمان چاقی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پاورپوینت کنترل فساد اداری

    پاورپوینت کنترل فساد اداری پاورپوینت کنترل فساد اداری کنترل فساد اداری در بخش دولتی انواع فساد اداری فساد اداری جزئی فساد اداری کلان انواع فساد اداری از دیدگاه هیدن همیر هزینه های فساد اداری اهمیت پیشگیری از فساد اداری محورهای…

  • پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

    پرسشنامه ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی پرسشنامه كارآفريني سازماني پرسشنامه كارآفريني سازماني مارگریت هیل پرسشنامه کارآفرینی سازمانی رابینز و کولتر پرسشنامه کارآفرینی سازمانی کوین و اسلوین پرسشنامه کارآفرینی سازمانی هیل پرسشنامه کارآفرینی سازمانی صمد آقایی پرسشنامه کارآفرینی…

  • روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی كارمند صف و رفتار شهروندی سازمانی

    روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی كارمند صف و رفتار شهروندی سازمانی رضایت شغلی سازمانهای خدمت محور رفتار شهروندی سازمانی رضایت شغلی كارمندان مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله در مورد رضایت شغلی کارکنان مقاله در مورد رضایت…

  • پاورپوينت ولایت محوری و الزامات آن

    پاورپوينت ولایت محوری و الزامات آن پاورپوينت ولایت محوری پاورپوينت در مورد ولایت محوری و الزامات آن دانلود پاورپوينت ولایت محوری دانلود پاورپوينت ولایت محوری و الزامات آن پاورپوینت در مورد ولایت محوری پاورپوينت آشنایی با ولایت محوری پاورپوينت آشنایی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس مبانی نظری جو روانی اجتماعی کلاس ادبیات نظری جو روانی اجتماعی کلاس چارچوب نظری جو روانی اجتماعی کلاس فصل دوم پایان نامه جو روانی اجتماعی کلاس دانلود مبانی نظری جو روانی…

  • پاورپوینت فیلترهای گابور

    پاورپوینت فیلترهای گابور پاورپوینت فیلتر گابور پاورپوینت فیلتر پاورپوینت درباره فیلتر پاورپوینت انواع فیلتر پاورپوینت درباره فیلترهای گابور پاورپوینت درمورد فیلترهای گابور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فیلترهای گابور جهت رشته ی مهندسی در قالب 19 اسلاید و با…

  • بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی تعمیم یافته در کانال های با محوشدگی چندمسیری

    بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی تعمیم یافته در کانال های با محوشدگی چندمسیری کدگذاری کانال اطلاعات حالت کانال محوشدگی چندمسیری مدولاسیون فضایی تعمیم یافته کانال های با محوشدگی چندمسیری سیستم های چندورودی چندخروجی بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی تعمیم یافته در کانال…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی 72 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی 72 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه باورهای معرفت شناختی مبانی نظری باورهای معرفت شناختی پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی پیشینه داخلی باورهای معرفت شناختی پیشینه خارجی باورهای معرفت شناختی…