مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند

مبانی نظری سنجش ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری سنجش ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند
ادبیات نظری سنجش ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه سنجش ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری سنجش ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

سنجش ارزش ویژه برند

 

 

 

 

 

مقدمه

 4-1-2مفهوم ارزش ویژه برند

از اواخر دهه 1980 و با مطرح شدن فلسفه مدیریت ارزش محور، ارزش ویژه برند به یكی از مفاهیم كلیدی بازاریابی هم در بحث تئوری‌های مدیریتی و هم در بحث وظایف مدیریتی تبدیل شده است. (سرینواسان و همكاران،[1] 2005). موضوع برند بحث بسیار وسیعی است كه در برخی از كشورهای جهان حتی به عنوان یك رشته تحصیلی مجزا در سطح كارشناسی ارشد و دكتری ارائه می‌شود. و این در حالی است كه بسیاری از مردم ایران و حتی آنهایی كه تحصیلات دانشگاهی دارند با مفهوم برند آشنایی ندارند و اغلب برند را به عنوان مارك تجاری و یا سایر اجزاء برند در نظر می‌گیرند. ارزش ویژه برند به عنوان یكی از پیامدهای برند و برندسازی مطرح می‌شود و یكی از موضوعاتی است كه طی 20 سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و این خود باعث شده كه تحقیقات بسیار زیادی در سطح جهان در رابطه با ارزش ویژه برند (به عنوان مثال، تاكنون احتمالاً بیش از 300 مدل در رابطه با ارزش ویژه برند ارائه شده است) انجام شود.

برند، دارائی با ارزشی است و در گذر زمان می­بینیم که سرمایه­گذاری­های کلانی برروی آن صورت گرفته است. حرکت­هایی که برای نخستین بار ارزش ویژه برند را نمایان نمود، دو حرکت غیرعادی بود. یکی در سال 1985 و دیگری در سال 1987 بود. در سال 1985 میلادی، رِکیت و کُلمن[2] بهای خوبی را برای خرید سرقفلی[3] برند ایرویک[4] از سیبا- گایگی[5] پرداخت کردند و این بهای پرداختی به خاطر موارد غیرقابل تعریفی مانند ارزش مشتریان این برند و ارزش ویژه برند بود. در سال 1987، گرندمت[6]، شرکت هیوبلین[7] را که صاحب برند اِسمیرنُف[8] بود خریداری نمود. گرندمت اعلان کرد که برای برندهای جدیدش 599 میلیون فرانک در ترازنامه منظور خواهد کرد. این دو حرکت غیرمعمول بودند ولی انقلابی نبودند. انقلاب واقعی در عرصه ارزش ویژه برند زمانی رخ داد که فیلیپ موریس[9] در سال 1988 مبلغ 9/12 میلیارد دلار برای خرید شرکت مواد غذایی گرفت[10] پرداخت کرد. این مبلغ 4 برابر ارزش دفتری دارائی­های ملموس آن شرکت بود (شورتون، 2002، ص، 65).

در اوایل دهه 80، مدیران بازاریابی در آمریکا از واژه ارزش ویژه برند برای نخستین بار استفاده کردند (باروایز[11]، 1993). بعدها افراد آکادمیک نیز از این اصطلاح استفاده کردند-( لوتسر[12] در سال 1998، فرگوهر[13] در سال 1989، آکر در سال 1991، آمبلر[14] در سال 1992 و کلر در سال 1993.) از اواخر دهه 80 به علت رایج شدن فلسفه مدیریت ارزش مدار، ارزش ویژه برند- چه در تئوری و چه در عمل- به یکی از مفاهیم مهم بازاریابی در عرصه مدیریت تبدیل شد. نیاز به سنجش ارزش ویژه برند منجر به ایجاد مدل­های بسیار در نقاط مختلف جهان شده است. تا سال 2005 بیش از 300 مدل مختلف ایجاد شده است. بیشتر این مدل­ها بر دیدگاه مصرف­کننده و خریدار تمرکز دارند (بِرمن، جاست- بنز و ریلی[15]، 2008).

ارزش ویژه برند در سال 1988 توسط موسسه علوم بازاریابی امریکا[16] به این صورت تعریف شد که مجموعه­ای است از رفتارها و ارتباطات مصرف­کننده­ی برند، اعضای شبکه و کانال برند و شرکت مادر که موجب می­شود برند بتواند سود بیشتری نسبت به زمانی که بدون نام برند باشد کسب کند (لوتسر، 1988). یک سال بعد، فرگوهر ارزش ویژه برند را به عنوان ارزش افزوده شده به شرکت، تجارت و یا مصرف­کننده­ای که کالای همراه با برند را خریداری می­کند معرفی کرد (فرگوهر، 1989). در تعریف ساده و در عین حال عمیق اَمبلر، ارزش ویژه برند چیزی است که ما در سر خود داریم و همراهمان است (اَمبلر، 1992). ارزش ویژه برند ارزش افزوده­ای است که با محصولات و خدمات همراه می­شود. آکر ارزش ویژه برند را به عنوان مجموعه­ای از دارایی­ها و تعهداتی که با نام و سمبل (علامت) برند مرتبط است تعریف کرد (آکر، 1991). این ارزش می­تواند در قالب نحوه­ی نگرش، احساس و عمل مشتریان در ارتباط با برند انعکاس یافته یا در قیمت­ها، سهم بازار و سودی که برند برای شرکت به ارمغان می­آورد منعکس شود. ارزش ویژه برند یک دارایی غیرقابل لمس و بسیار مهم برای شرکت­ها است که هم ارزش مالی و هم ارزش روانشناختی دارد (کاتلر و کلر، 2007، ص 276).

 

در ذیل تعاریف دیگری از ارزش ویژه برند آمده است:

– تعریف واژه ­نامه بین­المللی بازاریابی[17] از ارزش ویژه برند:

ارزش­ها، دارائی­ها سرمایه­ها و ادراکات مربوط به یک محصول، خدمت یا ایده که به آن اختصاص می­یابد و به وسیله سازنده­ی آن محصول، خدمت یا ایده ترویج داده می­شود. ارزش ویژه برند به تعهدات و مسئولیت­هایی که با برند مرتبط است نیز اطلاق می­شود (یادین، 2002، ص 53).

– تعریف دیدگاه (مصرف­کننده) محور[18] از ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، وضعیت و قدرت برند و توانایی آن برای برآورده­کردن و بالابردن انتظاراتی است که   مصرف­کنندگان از این انتظارات برای تعریف گروه محصول ایده­آل[19] استفاده می­برند و این خود بیانگر این است که چگونه مصرف­کنندگان گروه محصول را می­بینند و چگونه پیشنهادات گروه محصول را مقایسه می­کنند و سرانجام اینکه به خرید این گروه از محصول می­پردازند (پسیکف[20]، 2006، ص 30).

– تعریف نیکولینو[21] (2001، ص77) از ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، مجموعه تمام ارزش­های متفاوتی است که افراد به نام یک برند اضافه می­کنند که این ارزش­ها می­تواند ترکیبی انتخابی از فاکتورهای کارکردی و احساسی باشد. ارزش ویژه برند ناملموس است و در ذهن افراد قراردارد. در عین حال قابل تبدیل شده به پول است.

موسسه علمی بازاریابی[22] ارزش ویژه برند را چنین تعریف می‌كند:

مجموعه‌ای از تداعی‌ها و رفتارها در بخش مشتریان برند، اعضای كانال و شركت مادر كه به برند امكان می‌دهد میزان بیشتری درآمد داشته باشد یا حاشیه سود بیشتری نسبت به زمانی كه بدون برند است داشته باشد و این به برند مزیت قوی، پایا و متمایزی را در مقابل رقبا می‌دهد (گردن،[23] 2002).

ارزش ویژه برند منفعت فزاینده و ارزش افزوده به یك محصول، توسط نام آن برند است مانند كوك، لیویلس، كداك و نایك[24] (فركوهار، هان و لجیری،[25] 1991). از زمانی كه «ارزش ویژه برند» مطرح شد، توجه رو به رشدی در میان پژوهشگران و فعالان بازاریابی نسبت به آن بوده است (كوب والگرن و همكاران،[26] 1995)، كه همین مسئله باعث پیدایش تعاریف زیادی از ارزش ویژه برند شده است: ارزش افزوده توسط نام برند (كوب والگرن و همكاران، 1995) منفعت فزاینده (كاماكورا و راسل،[27] 1993)، تفاوت بین ترجیح كلی برند و ترجیح چند ویژگی مبتنی بر سطوح ویژگی اندازه‌گیری شده هدف‌دار (پارك و سرینیواسان،[28] 1994) و كیفیت كلی و تمایل انتخاب (آگروال و رائو،[29] 1996).

از دیدگاه مشتری محور، كلر[30] (1993) ارزش ویژه برند را به عنوان تأثیرات متمایز تعریف می‌كند كه دانش برند بر پاسخ مشتری به بازاریابی برند دارد (ارزش ویژه برند مشتری محور).

براساس میزان ارزش ویژه برند، پروفسور دیوید آكر (1991)، رهبر آكادمیك در مدیریت برند، آن‌را به عنوان مجموعه‌ای از دارایی‌ها و تعهدات مرتبط با یك برند، نام آن، و سمبلی مفهوم‌سازی می‌كند كه به ارزشی كه توسط محصول یا خدمت برای شركت یا مشتریان شركت فراهم شده است، اضافه و یا از آن كاسته می‌شود.

مك كوئین[31] (1991)، ارزش ویژه برند را به عنوان تفاوت بین ارزش محصول برند‌دار برای مشتری و ارزش آن بدون برندگذاری تعریف می‌كند.با توجه به دیدگاه رفتاری مشتری محور ارزش ویژه برند، یو و دانته[32] (2001)، ارزش ویژه برند را به عنوان پاسخ‌های مختلف مصرف‌كنندگان بین یك برند اصلی[33] و یك محصول بی‌برند زمانی كه هر دو، سطح مشابهی از مشوق‌های بازاریابی و ویژگی‌های محصول دارند، تعریف می‌كنند.

و نهایتاً اینكه، ارزش ویژه برند، ارزش افزوده‌ای است كه بر محصولات یا خدمات اعطا می‌گردد. ارزش ویژه برند، ممكن است در طریق تفكر مشتریان، احساس و عمل در قبال برند نمایان شود همچنان كه در قیمت‌ها، سهم بازار و سودآوری، برند برای شركت به ارمغان بیاورد (كاتلر و كلر،[34] 2008).

در جدول شماره 1 تعاریف ارزش ویژه برند برخی از محققان به‌طور خلاصه آورده شده است:

جدول شماره 1: تعاریف ارزش ویژه برند از نقطه‌نظر صاحب‌نظران مختلف

نام محقق

تعریف ارزش ویژه برند

آكر

مجموعه‌ای از دارایی‌های برند و تعهدات مربوط به یك برند، نام و نشان آنكه به ارزش فراهم شده برای محصول یا خدمت برای شركت و یا مشتریان آن شركت اضافه می‌شود و یا از آن كاسته می‌شود

دی چرناتونی و مك دونالد[35]

ویژگی متمایزی كه تحت برند قرار دارد و ارزش افزایش یافته‌ای به ترازنامه شركت می‌دهد

فركوهار[36]

ارزش افزوده‌ای كه برند فرض شده به یك محصول اعطا می‌كند

كلر

تاثیر متمایز دانش برند بر پاسخ مصرف‌كننده به فعایت بازاریابی

 

پارك و سرینواسان

ترجیح نموی اعطا شده توسط برند به محصول، زمانی كه توسط یك مشتری فردی درك شده است

سایمون و سالیوان[37]

جریانات نقدی نموی كه به دلیل سرمایه‌گذاری بر روی برند روی می‌دهد

سرینواسان[38]

جزئی از ترجیح كلی كه توسط ویژگی‌هایی كه به‌طور عینی اندازه‌گیری شده، بیان نمی‌شود

سوایت و همكاران[39]

معادل‌سازی مالی استفاده كلی مصرف‌كننده‌ای كه یك برند را می‌گیرد

دیویس[40] منتزر

ارزشی كه برای شركت به دلیل ارتباط محكم بین برند شركت و برندهای مشتریان ایجاد می‌شود

 

[1] – Srinivasan et al.

[2] – Reckitt & Colman

[3] – Goodwill

[4] – Airwick

[5] – Ciba-Geigy

[6] -Grand Met

[7] – Heublein

[8] – Smirnoff

[9] – Philip Morris

[10] – Kraft

[11] – Barwise

[12] – Leuthesser

[13] – Farquhar

[14] – Ambler

[15] – Burmann, Jost- Benz, & Riley.

[16] – Anerican Marketing Science Institute

[17] – International Dictionary of Marketing.

[18] – Consumer Insight- Driven Definition of Brand Equity.

[19] – Category Ideal.

[20] – Passikoff.

[21] – Nicolion

[22] – The Marketing Science Institute.

[23] – Alastair Gordon.

[24] – Coke, Kodak, Levi’s, Nike.

[25] – Farquhar, Han, and Ljiri.

[26] – Cobb- Walgren et al.

[27] – Kamakuraand Russell.

[28] – Park and Srinivasan.

[29] – Agarwal and Rao, 1996.

[30] – Keller

[31] – McQueen.

[32] – Yoo, Dothu.

[33] – Focal.

[34] – Kotler and Keller.

[35] – DeChernatony and McDonald.

[36] – Farquhar.

[37] – Simon and Sullivan.

[38] – Srinivasan.

[39] – Swait, Erdem, Louviere and Dubelaar.

[40] – Davis and Mentzer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه ی تحقیق 

مقدمه 10

2-1- مفاهیم برند 11 

2-1-1- اهمیت برند 13

2-1-2- ارزش اقتصادی برند 16

2-1-3- برندینگ 16

2-1-3-1- برندینگ خدمات  17

2-1-4- مفهوم ارزش ویژه برند 23

2-1-5- اهمیت ارزش ویژه برند  28

2-1-6- رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند  30

2-1-6-1- رویکرد درون به بیرون  30

2-1-6-2- رویکرد بیرون به درون  33

2-1-6-3- رویکرد ترکییی 45

2-1-7-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 49

2-1-7-2- مدل ارزش ویژه برند کلر 67

2-1-7-3- مدل ارزیابی دارایی برند رابکیم 70

2-1-7-4- مدل ایکویتر برند 72

2-1-7-5- مدل اینتر برند 72

2-1-7-6- مدل برندز 73

2-1-7-7- مدل رزونانس برند  74

2-1-8- مدل مفهومی تحقیق 79

2-1-9- چهارچوب نظری تحقیق 80

2-1-10- آشنایی با صنعت بیمه 83

2-1-10-1- مفاهیم بیمه 85

2-1-10-2- تاریخچه بیمه 87

2-1-10-3- خصوصی سازی صنعت بیمه  90

2-1-10-4- طرح تحول صنعت بیمه 91

2-1-11- پیشینه تحقیق 94

2-1-11-1- مروری بر تحقیقات گذشته خارجی 94

2-1-11-2- مروری بر تحقیقات گذشته داخلی 95

 

 

منابع

 

 

شکل‌ها

شکل 2-2- مدل نتمیر و همکاران 41

شکل 2-3- مدل تیلور و همکاران 42

شکل 2-4- دسته بندی رویکرد ارزش ویژه برند والستر 43

شکل 2-5- مدل ارزیابی ارزش ویژه برند جهانی 47

شکل 2-6- چگونه ارزش ویژه برند ارزش زایی میک ند 51

شکل 2-7- ابعاد دانش برند کلر 68

شکل 2-8- مدل برند یانگ و رابیم 72

شکل 2-9- هرم رزونانس برند 77

 

جداول

جدول 2-2- تحقیقات انجام شده بر روی ارزش ویژه برندکیم و کیم 48

 

نمودارها

نمودار 2-1- ارزیابی کیفیت خدمات و محصولات 23

 

  • پاورپوینت بیمه محصولات کشاورزی

    پاورپوینت بیمه محصولات کشاورزی پاورپوينت محصولات کشاورزي دانلود پاورپوينت بيمه محصولات کشاورزي پاورپوينت درباره بيمه محصولات کشاورزي رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت بيمه محصولات کشاورزی جهت رشته بیمه در قالب 8 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل…

  • پاورپوینت معماری گوتیک

    پاورپوینت معماری گوتیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری گوتیک جهت رشته ی معماری در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       شناخت معماری با شناخت عوامل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نارضایتی بدنی 94 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نارضایتی بدنی 94 صفحه فصل دوم پایان نامه کمال گرایی و نارضایتی بدنی مبانی نظری کمال گرایی و نارضایتی بدنی پیشینه تحقیق کمال گرایی و نارضایتی بدنی پیشینه پژوهش کمال گرایی و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقابله 57 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقابله 57 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مقابله دانلود مبانی نظری مقابله پیشینه تحقیق مقابله دانلود پیشینه تحقیق مقابله پیشینه داخلی مقابله پیشینه خارجی مقابله پیشینه پژوهش مقابله پیشینه نظری مقابله ادبیات نظری مقابله…

  • دانلود تحقیق درباره کفایت اجتماعی word

    دانلود تحقیق درباره کفایت اجتماعی word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی کفایت اجتماعی با فرمت docx در قالب 12 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست مطالب…

  • پاورپوینت احساس و ادراک

    پاورپوینت احساس و ادراک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت احساس و ادراک جهت رشته ی روان شناسی در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تعریف احســاس:…

  • عوامل موثر بر سرسختی و بررسی ابعاد و نظریه های آن

    عوامل موثر بر سرسختی و بررسی ابعاد و نظریه های آن عوامل موثر بر سرسختی ابعاد سرسختی نظریه های سرسختی ابعاد و نظریه های سرسختی نظریه کوباسا در مورد سرسختی نظریه براون در مورد سرسختی نظریه لماکی در مورد سرسختی…

  • دانلود پاورپوینت درس مهندسی نرم افزار

    دانلود پاورپوینت درس مهندسی نرم افزار پاورپوینت برای درس مهندسی نرم افزار پاورپوینت آشنایی با مهندسی نرم افزار پاورپوینت در مورد مهندسی نرم افزار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس مهندسی نرم افزار جهت رشته کامپیوتر در 65 اسلاید…

  • مقاله کامل در مورد گیاهان دارویی

    مقاله کامل در مورد گیاهان دارویی گیاه شناسی گیاهان دارویی اثر بخشی گیاه روش تکثیر و کاشت گیاهان دارویی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید…

  • مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات

    مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات ضایعات برنامه اقتصادی حسابداری صنعتی حسابداری ضایعات دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان ضایعات ضایعات عادی و ضایعات غیرعادی خرید مقالات حسابداری سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری

    مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تجدید اعتبار کیفری آثار تجدید اعتبار تجدید اعتبار کیفری احكام‌ و مقررات‌ تجدید اعتبار کیفری مرور زمان‌ كیفری‌ در حقوق ایران‌ مرور زمان در قانون آیین دادرسی کیفری دانلود فصل دوم پایان نامه حقوق…

  • پاورپوینت بررسی اجمالی نظریه پردازان جهانی حوزه مرمت شهری

    پاورپوینت بررسی اجمالی نظریه پردازان جهانی حوزه مرمت شهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی اجمالی نظریه پردازان جهانی حوزه مرمت شهری جهت رشته معماری در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت مدیریت مالی دانشگاه پیام نور

    پاورپوینت مدیریت مالی دانشگاه پیام نور پاورپوینت رشته مدیریت مالی دانشگاه پیام نور پاورپوینت مدیریت مالی 1 دانشگاه پیام نور پاورپوینت مدیریت مالی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت مالی  دانشگاه پیام نور اقتصاد در قالب  305 اسلاید و…

  • بررسی مسئولیت دولت به طور عام و در قبال قوه قاهره و تحمیل خسارت بر فرد

    بررسی مسئولیت دولت به طور عام و در قبال قوه قاهره و تحمیل خسارت بر فرد مسئولیت مدنی دولت شخصی بودن مسئولیت مسئولیت مدنی دولت در برابر حوادث اجتناب ناپذیر مسئولیت مدنی دولت در برابر حوادث غیر مترقبه مسئولیت مدنی…

  • دانلود پاورپوینت فیزیولوژی قاعدگی

    دانلود پاورپوینت فیزیولوژی قاعدگی پاورپوینت فیزیولوژی قاعدگی پاورپوینت فیزیولوژی سیکل قاعدگی پاورپوینت فیزیولوژی طبیعی قاعدگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فیزیولوژی قاعدگی جهت رشته مدیریت  در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت انتخاب و تعیین استراتژی (فصل ششم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی)

    پاورپوینت انتخاب و تعیین استراتژی (فصل ششم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سرمد سعیدی) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل ششم کتاب مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک در عمل تألیف سهیل سرمد سعیدی پاورپوینت فصل ششم کتاب…

  • دانلود پاورپوینت خانه سینما

    دانلود پاورپوینت خانه سینما رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خانه سینما جهت رشته هنر در 10 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       خانه سینما بزرگترین نهاد صنفی سینماگران ایران…

  • پاورپوینت اقتصاد و ورزش

    پاورپوینت اقتصاد و ورزش کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت اقتصاد و ورزش پاورپوینت اقتصاد و ورزش میزان هزینه دولت در ورزش هزینه های فردی و اوقات فراغت مشارکت ورزشی و سلامتی ورزش و جرم ورزش و توسعه اقتصادی دواوطلبی و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی کاری 76 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی کاری 76 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت زندگی کاری مبانی نظری کیفیت زندگی کاری پیشینه تحقیق کیفیت زندگی کاری پیشینه داخلی کیفیت زندگی کاری پیشینه خارجی کیفیت زندگی کاری…

  • پاورپوینت بررسی انواع روش های پرداخت در تجارت بین الملل

    پاورپوینت بررسی انواع روش های پرداخت در تجارت بین الملل کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی انواع روش های پرداخت در تجارت بین الملل تحقیق روش های پرداخت در تجارت بین الملل انواع روش های پرداخت در تجارت بین الملل مهم…

  • پاورپوینت نظام سرمایه داری

    پاورپوینت نظام سرمایه داری کلمات کلیدی : پاورپوینت نظام سرمایه داری نظام سرمایه داری تحقیق نظام سرمایه داری مقاله نظام سرمایه داری پایان نامه نظام سرمایه داری آزادی اقتصادی ‌پيشينه‌ تاريخی نظريه آزادی اقتصادی ادله طرفداران‌ اقتصاد ليبرال، سرمايه‌داری آزادی…

  • پاورپوینت دیدگاه اجتماعی

    پاورپوینت دیدگاه اجتماعی کلمات کلیدی : پاورپوینت دیدگاه اجتماعی دیدگاه اجتماعی تحقیق دیدگاه اجتماعی مقاله دیدگاه اجتماعی تعریف دیدگاه اجتماعی دیدگاه اجتماعی پارسونز دیدگاه اجتماعی کوهن نقش معلم نظریه پردازان دیدگاه شهروندی دموکراتیک آرمان های تربیتی شهروندی دموکراتیک تلقی نسبت…

  • دانلود پاورپوینت تغذیه در دوران بارداری

    دانلود پاورپوینت تغذیه در دوران بارداری پاورپوینت اهمیت تغذیه در بارداری پاورپوینت تغذیه و بارداری پاورپوینت خورد و خوراک در حاملگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تغذیه در دوران بارداری جهت رشته پزشکی در 43 اسلاید و با فرمت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مالیه رفتاری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مالیه رفتاری مبانی نظری مالیه رفتاری پیشینه تحقیق مالیه رفتاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق مالیه رفتاری پیشینه پژوهش مالیه رفتاری ادبیات نظری تحقیق مالیه رفتاری دانلود مبانی نظری مالیه رفتاری دانلود پیشینه تحقیق مالیه…

  • عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

    عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها پایان نامه زنجیره تامین پایان نامه ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد صنایع غذایی ارزیابی عملکرد زنجیره تامین شاخص های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین پایان نامه ارزیابی…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت دانش 75 صفحه

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت دانش 75 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • پاورپوینت کتاب مدیریت تطبیقی از الوانی و عربشاهی

    پاورپوینت کتاب مدیریت تطبیقی از الوانی و عربشاهی پاورپوینت مدیریت تطبیقی چیست پاورپوینت کتاب مدیریت تطبیقی پیام نور پاورپوینت کتاب مدیریت تطبیقی از الوانی پاورپوینت کتاب مدیریت تطبیقی از عربشاهی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت تطبیقی از…

  • بررسی مسئولیت مدنی کارمندان دولت

    بررسی مسئولیت مدنی کارمندان دولت مسئولیت مدنی دانلود مقاله مسئولیت مدنی دولت دانلود مقاله مسئولیت مدنی کارمندان دولت دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق بررسی مسئولیت مدنی کارمندان دولت مسئولیت مدنی دولت و کارکنان آن رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • دانلود جلسه اول پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان تحقیق و نگارش، اصول نگارش

    دانلود جلسه اول پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان تحقیق و نگارش، اصول نگارش پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی پاورپوینت تحقیق و نگارش، اصول نگارش رفتن به سايت اصلي دانلود جلسه اول پاورپوینت شیوه ارائه مطالب…

  • پاورپوینت بررسی نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان

    پاورپوینت بررسی نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پاورپوینت بررسی نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان بررسی نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان تحقیق بررسی نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان مقاله نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان وضعيت سلامتی…

  • پاورپوینت کتاب مباحث جاری در حسابداری از دکتر حسین کرباسی یزدی

    پاورپوینت کتاب مباحث جاری در حسابداری از دکتر حسین کرباسی یزدی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب مباحث جاری در حسابداری از دکتر حسین کرباسی یزدی جهت رشته حسابداری در قالب 206 اسلاید و با فرمت pptx به صورت…

  • دانلود پاورپوینت طوفان فکری

    دانلود پاورپوینت طوفان فکری پاورپوینت با موضوع طوفان فکری دانلود پاورپوینت طوفان فکری پاورپوینت در مورد طوفان فکری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طوفان فکری جهت رشته مدیریت در 33 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • تأثیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) بر رشد و توسعه اقتصادی ایران

    تأثیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) بر رشد و توسعه اقتصادی ایران بازارهای جهانی رشد و توسعه اقتصادی ایران سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) سرمایه‌گذاری خارجی چیست؟ فرایند و مراحل پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران تأثیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) بر رشد…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 1 مطالعات اجتماعی هشتم - تعاون

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 1 مطالعات اجتماعی هشتم - تعاون رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 1 مطالعات اجتماعی هشتم - تعاون به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx…

  • پاورپوینت اثرات پرتوها بر رويان و جنين

    پاورپوینت اثرات پرتوها بر رويان و جنين رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اثرات پرتوها بر رويان و جنين جهت رشته ی پزشکی در قالب 32 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…