مبانی نظری تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

مبانی نظری تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

اعتبار برند
کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

در سال­های اخیر به دلیل حجم گسترده آلودگی­­های زیست­محیطی ناشی از تولیدات صنعتی، جامعه به­طور فزآینده­ای متوجه مسائل زیست­محیطی شده است (Rahbar, 2008). آلودگی­های زیست­محیطی كه در نتیجه تولیدات و مصارف انسانی پدید آمده، از جمله مسائلی هستند كه بارها توسط سازمان­­های فعّال در این زمینه به­عنوان تهدیدی برای بشر شناخته شده­اند (Cao, 2011, 4). در این راستا، محصولات الکترونیکی و الکتریکی به­ عنوان یک طبقه محصول در این بخش انتخاب شده­اند که به نحو بارزی به عنوان یکی از عاملین عمده آلودگی محیط طبیعی در نظر گرفته می­شوند و بنابراین با فشار الزامات سخت­گیرانه قانونی و تقاضای مداوم برای محصولات دوستدار محیطی بیشتر از مصرف­کنندگان نگران، روبرو هستند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013; Badgie, Samah Manaf and Muda, 2012).

 

در این میان، برخی از صنایع با به كارگیری اقداماتی، گام­های لازم را جهت كاهش اثرات نهایی كه بر محیط زیست می­تواند داشته باشد، برداشته­اند. از جمله این اقدامات، بازاریابی سبز یا محیط زیست دوستانه است، یعنی؛ توسعه زیست­محیطی و طبیعی فعالیت­های بازاریابی، با بكارگیری نقش مسئولیت­پذیری زیست­محیطی/ اجتماعی شركت­­ها به منظور توسعه پایدار (Cao, 2011, 4). در ادبیات پایدار، بازاریابی سبز[1] به عملکردها، سیاست­ها و آمیخته­­های بازاریابی اطلاق می­گردد که به طور مشخص به نگرانی­­هایی در باب محیط زیست طبیعی و ایجاد درآمد و فراهم نمودن نتایجی می­پردازد که اهداف فردی و سازمانی را برای یک محصول یا خط تولید، برآورده می­نماید (Constantinos Constantine and Neil, 2012).

در این سال­ها با افزایش انتقادات و اقدامات گروه­های دوستدار محیط زیست، افراد نسبت به محیط زیست خود، منابع پایان­­­پذیر و نحوه­­ی استفاده بهینه از آنها با توجه به نیازهای نسل­های آینده، آگاهی و دغدغه بیشتری پیدا کردند (Manrai, Manrai, Lascu and Ryans, 1997, 513). این دغدغه­های مصرف­كنندگان در برابر پاسخ­گویی زیست­محیطی كه با قوانین زیست­محیطی نیز هم راستا شده، تعداد روبه رشدی از شركت­­­ها را به منظور طراحی و ایجاد برنامه­های محیط زیست دوستانه تحت فشار قرار داده است. از این رو شركت­­ها باید تأثیرات منفی زیست­محیطی خود را در تولید، توزیع، تأمین مواد اولیه و مصرف انرژی به طرز قابل توجهی كاهش دهند، در غیر این صورت به وسیله قوانین و تقاضای سرسختانه مشتریان به عقب رانده خواهند شد (رعنایی کردشولی و یاری بوزنجانی، 1390، 166). همچنین مسأله حفظ محیط زیست باعث شده است که مصرف­کنندگان درباره محصولاتی که می­خرند، بازاندیشی کنند. امروزه بسیاری از مصرف­کنندگان این آمادگی را دارند که برای حمایت واقعی از محیط زیست برای محصولاتی که استاندارهای زیست­محیطی را رعایت می­کنند، مبلغ بیش­تری پرداخت کنند (Kotler and Armstrong, 2008, 583). بدین ترتیب شركت­­ها این فرصت را دارند كه عملكرد زیست محیطی­شان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند (عباسی، عنایتی و رهبری، 1391، 36).

همان­طور که اوتمن (1992) ادعا می­کند، اگر شرکت­­ها بخواهند بازاریابی سبز را با موفقیت بکار گیرند، مفاهیم و ایده­­های زیست­محیطی آنها باید با همه جنبه­­های بازاریابی انسجام پیدا کند. در این راستا، توسعه مفهوم جاری بازاریابی و برند­سازی در قالب سبز، ضروری به­نظر می­رسد. اگر شرکت­­ها بتوانند محصولات و خدماتی را فراهم کنند که نیازهای زیست­محیطی مشتریان­شان را تأمین کند، مشتریان به این کالاها و خدمات علاقه بیشتری نشان خواهند داد. در ابتدای عصر زیست­محیطی، شرکت­ها باید به دنبال فرصت برای بهبود عملکرد زیست­محیطی محصولات خود باشند تا بتوانند ارزش ویژه برندشان را تقویت کنند (هادیزاده مقدم، جمالی کاپک و موسوی، ­1391، 32). مثلاً برندهای سبز، برچسب­­های سبز و تبلیغات محیطی به وسیله عرضه اطلاعات در مورد ویژگی­های محصولات سبز محیطی، احساسات مثبتی در گروه­های خاص هدف به وجود می­آورند و مصرف­کنندگان با دانستن این موضوع که یک محصول سبز است، هنگام استفاده آن احساس بهتری خواهند داشت، زیرا محصولات با برندهای طبیعی و برچسب گذاری­­های صحیح به علت تصویر کلی مثبتی که ایجاد می­کنند، از نظر بازرگانی موفق هستند و مصرف­کننده­­ها به خرید این محصولات تمایل پیدا می­کنند و وفاداری به برند افزایش می­یابد (Rahbar and Abdul Wahid, 2011, 80).

با اهمیت یافتن بازاریابی و گرایش­های سبز شرکت­­ها، خصوصاً نقش کلیدی آن در موفقیت شرکت­­ها، انجام تحقیقات مختلف برای تبیین روابط متغیرهای سبز و مطالعه در این زمینه، بیش از پیش، ضروری می- نماید. بر همین اساس، این پژوهش قصد دارد تا به تحلیل ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، اعتبار برند، تصویر برند سبز و ارزش برند سبز) بپردازد.

کیفیت درک شده برند به ­عنوان یکی از عوامل مهمی در نظر گرفته می­شود که بر تصمیم­گیری مشتری از طریق ارائه دلیل منطقی ترجیح یک برند بر برند دیگر، تأثیرگذار است (Aaker, 1991). علاوه بر این، کیفیت درک شده برند به­عنوان یک روش اکتشافی جهت تأثیرگذاری بر قضاوت مشتری در باب توانایی­­های آن به­منظور تحقق ویژگی­های دوستدار محیطی آن عمل می­کند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). از آنجا که ارزش ویژه برند قوی­تر بر برندهایی غالب می­باشد که نشان­دهنده اعتبار برندی بیشتر است، لذا برند معتبرتر دربردارنده هزینه­­های ارزیابی پایین­تر بوده و با ریسک درک­ شده کمتری در ارتباط است. بنابراین آنها از طریق بسط ارزش­شان در ورای جنبه­­های کاربردی باعث ارتقای ارزش برند می­گردند (Erdem and Swait, 2004).

به عبارتی دیگر، اعتبار برند یک ستون مرکزی است که در حول آن یک شرکت می­تواند ارزش ویژه برند خود را ایجاد و مدیریت نماید (Erdem, Swait and Valenzuela, 2006). علاوه بر مفاهیم برند، در مباحث مربوط به مفاهیم برند سبز می­توان به تحقیقات چن (2010) و چن و چانگ (2012) اشاره نمود که این­طور متوجه شدند که تصویر برند سبز و ارزش درک شده برند سبز به عنوان عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند می­باشند (Ng, Butt, Khong and Ong, 2013). که ارزش ویژه برند سبز را چن (2010) به عنوان “مجموعه­ای از دارایی­­ها و بدهی­های برند در زمینه تعهدات سبز و نگرانی­های محیطی تعریف نمود که با نام، نماد و آرم برند در ارتباط است که می­تواند ارزش ارائه شده کالاها و خدمات دوستدار محیطی را افزایش و یا کاهش دهد”.

لذا با توجه با مطالب فوق، سؤال اصلی این تحقیق این است که آیا بین مفاهیم برند (کیفیت درک شده برند1و اعتبار برند[2] ) و مفاهیم برند سبز (تصویر برند سبز[3] ،  ارزش درک شده برند سبز[4] و ارزش ویژه برند سبز[5] ) رابطه وجود دارد؟

[1] Green Marketing

1 Brand Perceived Quality

[2] Brand Credibility

[3] Green Brand image

[4] Green Brand perceived value

[5] Green Brand equity

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوّم : ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

 

 

  • مقاله رشته مدیریت با عنوان بازاریابی سبز راهی به سوی رقابت پایدار

    مقاله رشته مدیریت با عنوان بازاریابی سبز راهی به سوی رقابت پایدار بازاریابی رقابت پایدار بازاریابی سبز دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان بازاریابی سبز راهی به سوی رقابت پایدار خرید مقالات رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا…

  • پاورپوینت تجارت خارجی ایران

    پاورپوینت تجارت خارجی ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تجارت خارجی ایران جهت رشته اقتصاد در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         نظر به این که…

  • پاورپوینت کتاب و درس فصل پنجم درمان فرد مدار كارل راجرز

    پاورپوینت کتاب و درس فصل پنجم درمان فرد مدار كارل راجرز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس فصل پنجم درمان فرد مدار كارل راجرز جهت رشته روانشناسی در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • همزمانی در زمان به کمک سیگنال پایلوت و روش نابینا

    همزمانی در زمان به کمک سیگنال پایلوت و روش نابینا سیستم OFDM همزمانی در زمان با روش نابینا روشهای دقیق تخمین فرکانسی همزمانی در زمان با سیگنال پایلوت همزمانی در زمان به کمک سیگنال پایلوت و روش نابینا دانلود مقاله…

  • ارائه مفهومی جدید در تعهد سازمانی و ویژگی های شغلی

    ارائه مفهومی جدید در تعهد سازمانی و ویژگی های شغلی پایان نامه رابطه عوامل شغلی با تعهد سازمانی رابطه ویژگیهای شغلی و تعهد سازمانی کارکنان مدل ویژگی های شغلی مدل ویژگیهای شغلی اولدهام و هاکمن دیدگاه آلن و مایر از…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی معلمان زن 85 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی معلمان زن 85 صفحه فصل دوم پایان نامه افسردگی معلمان زن مبانی نظری افسردگی معلمان زن پیشینه تحقیق افسردگی معلمان زن پیشینه داخلی افسردگی معلمان زن پیشینه خارجی افسردگی معلمان زن پیشینه پژوهش افسردگی…

  • پاورپوینت تاریخچه تحولات آموزش عالی ایران

    پاورپوینت تاریخچه تحولات آموزش عالی ایران پاورپوینت تحولات ارزشیابی آموزشی در ایران پاورپوینت تحولات آموزش و پرورش پاورپوینت روند تحولات آموزش عالی پاورپوینت نماد آموزش عالي رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تاریخچه تحولات آموزش عالی ایران جهت رشته آموزشی در…

  • پاورپوینت اشکال دارویی و روش های صحیح مصرف آن

    پاورپوینت اشکال دارویی و روش های صحیح مصرف آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اشکال دارویی و روش های صحیح مصرف آن جهت رشته داروسازی در قالب 376 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • بررسی موارد عدم لزوم رفع ابهام از مورد معامله

    بررسی موارد عدم لزوم رفع ابهام از مورد معامله ابهام در معامله ابهام در مورد معامله لزوم رفع ابهام در مورد معامله استثنائات لزوم رفع ابهام در مورد معامله موارد عدم لزوم رفع ابهام در مورد معامله دانلود پایان نامه…

  • دانلودکارآموزی پارک جمشیدیه 110 ص

    دانلودکارآموزی پارک جمشیدیه 110 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی پارک جمشیدیه 110 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی پارک جمشیدیه 110 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 89 حجم : 34 مگابایت فصل اول: به نام…

  • جزوه شیمی مواد غذایی 2

    جزوه شیمی مواد غذایی 2 رفتن به سايت اصلي جزوه شیمی مواد غذایی 2 به تعداد 20 صفحه pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع ایام امتحانات پروتئازها ویتامین ها طعم مواد غذایی

  • مبانی نظری رابطه اوقات فراغت ورزشی دبیران با فرسودگی شغلی

    مبانی نظری رابطه اوقات فراغت ورزشی دبیران با فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : اوقات فراغت معلمان فرسودگی شغلی در معلمان تعریف فرسودگی شغلی معلمان شیوع فرسودگی شغلی دربین معلمان نحوه گذراندن اوقات فراغت معلمان رابطه اوقات فراغت معلمان با فرسودگی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر 51 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر 51 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه داخلی مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه خارجی مدیریت کیفیت فراگیر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی 24 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی 24 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سازمان تامین اجتماعی دانلود مبانی نظری سازمان تامین اجتماعی دانلود پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی پیشینه تحقیق سازمان تامین اجتماعی ادبیات نظری سازمان تامین اجتماعی…

  • نمونه سوالات درس اختلالات یادگیری

    نمونه سوالات درس اختلالات یادگیری رفتن به سايت اصلي نمونه سوالات درس اختلالات یادگیری تعداد 60 سوال تشریحی با شماره صفحه طرح سوال در کتاب لطفا توجه فرمایید . این فایل صرفا نمونه سوال مناسب پایان ترم می باشد و…

  • مبانی نظری یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

    مبانی نظری یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی یادگیری سازمانی رفتار شهروندی سازمانی یادگیری سازمانی در سازمانهای دولتی رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی رابطه یادگیری سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار…

  • پاورپوینت آموزش علوم پنجم ابتدایی مبحث ساختمان مواد

    پاورپوینت آموزش علوم پنجم ابتدایی مبحث ساختمان مواد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش علوم پنجم ابتدایی مبحث ساختمان مواد در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت معرفی مدل AIDA

    پاورپوینت معرفی مدل AIDA رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی مدل AIDA جهت رشته مدیریت در قالب 28 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       تکنیک آیدا یکی از تکنیک…

  • اتصالات در سازه های فولادی

    اتصالات در سازه های فولادی اتصالات سازه های فولادی اتصالات در سازه های فولادی عملکرد لرزه ای سازه های فولادی دانلود مقاله اتصالات در سازه های فولادی رفتن به سایت اصلی اتصالات در سازه های فولادی   چکیده  – در…

  • پاورپوینت آشنایی با مفاهیم مدیریت پروژه

    پاورپوینت آشنایی با مفاهیم مدیریت پروژه پاورپوینت مراحل مدیریت پروژه بر اساس pmbok پاورپوینت تعریف مدیریت پروژه pmbok پاورپوینت مبانی مدیریت پروژه پاورپوینت آموزش pmbok پاورپوینت مدیریت پروژه pmbok pdf پاورپوینت آموزش مدیریت پروژه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • دانلود پاورپوینت توصیه های ایمنی قبل و هنگام و بعد از زلزله در خانه و محیط

    دانلود پاورپوینت توصیه های ایمنی قبل و هنگام و بعد از زلزله در خانه و محیط پاورپوینت توصیه های ایمنی پاورپوینت زلزله پاورپوینت ایمنی هنگام زلزله رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت توصیه های ایمنی قبل و هنگام و بعد…

  • دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر اتوماسیون صنعتی

    دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر اتوماسیون صنعتی پاورپوینت اتوماسیون صنعتی پاورپوینت درمورد اتوماسیون صنعتی دانلود پاورپوینت آماده اتوماسیون صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مقدمه ای بر اتوماسیون صنعتی جهت رشته مدیریت در قالب 31 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت آموزشی مفهوم احتمال صفحه 112 ریاضی ششم ابتدایی

    پاورپوینت آموزشی مفهوم احتمال صفحه 112 ریاضی ششم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی مفهوم احتمال صفحه 112 ریاضی ششم ابتدایی در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی 48 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی 48 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عملکرد بازرگانی دانلود مبانی نظری عملکرد بازرگانی پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی ادبیات نظری عملکرد بازرگانی فصل دوم پایان نامه عملکرد بازرگانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • پاورپوینت مصور تاریخچه باغهای اروپایی

    پاورپوینت مصور تاریخچه باغهای اروپایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مصور تاریخچه باغ‌های اروپایی جهت رشته معماری در قالب 64 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       با توجه…

  • پاورپوینت استاندارد شماره 8 حسابداری - موجودی مواد و کالا

    پاورپوینت استاندارد شماره 8 حسابداری - موجودی مواد و کالا پاورپوینت آموزش حسابداری موجودی مواد و کالا پاورپوینت جدول موجودی مواد و کالا پاورپوینت بستن حساب موجودی کالا به روش ادواری پاورپوینت استاندارد شماره 8 حسابداری دانلود پاورپوینت راهنمای بکارگیری…

  • پاورپوینت برنامه سازی شبکه

    پاورپوینت برنامه سازی شبکه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برنامه سازی شبکه جهت رشته کامپیوتر در قالب 63 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         چند كاربره: يك كامپيوتر…

  • معرفی جامع و کامل معماری خانه ملک زاده یزد

    معرفی جامع و کامل معماری خانه ملک زاده یزد معماری بناهای سنتی خانه ملک زاده یزد نحوه طراحی معماری خانه ملک زاده یزد تاریخچه خانه ملک زاده یزد دانلود تحقیق خانه ملک زاده یزد طراحی معماری خانه ملک زاده یزد…

  • درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی

    درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی درخواست طلاق زن درخواست طلاق از طرف زن درخواست طلاق زن در منابع روایی تحقیق طلاق مقاله طلاق به درخواست زوجه تحقیق دانشجویی در مورد طلاق درخواست طلاق از طرف زن…

  • پاورپوینت آشنایی با پیمان نامه حقوق کودک

    پاورپوینت آشنایی با پیمان نامه حقوق کودک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با پیمان نامه حقوق کودک، در قالب pptx و در 89 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:   تعهد نامه جهانی اصول کلی پیمان نامه منظور…

  • پاورپوینت بهداشت شغلی و بررسی عوامل زیان آور محیط کار

    پاورپوینت بهداشت شغلی و بررسی عوامل زیان آور محیط کار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهداشت شغلی و بررسی عوامل زیان آور محیط کار جهت رشته صنعتی در قالب 68 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • دانلود پاورپوینت لوله نوری خورشیدی

    دانلود پاورپوینت لوله نوری خورشیدی پاورپوینت لوله پاورپوینت لوله نوری پاورپوینت خورشید پاورپوینت لوله نوری خورشیدی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت لوله نوری خورشیدی در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش…

  • گزارش كارورزی رشته روانشناسی و علوم تربیتی

    گزارش كارورزی رشته روانشناسی و علوم تربیتی دانلود گزارش كارورزی رشته روانشناسی و علوم تربیتی خرید گزارش كارورزی رشته روانشناسی و علوم تربیتی انجام گزارش كارورزی رشته روانشناسی و علوم تربیتی انجام پایان نامه رشته روانشناسی و علوم تربیتی سیستم…

  • پاورپوینت مروری بر سیره بزرگان ایران در حمایت از تولید داخل

    پاورپوینت مروری بر سیره بزرگان ایران در حمایت از تولید داخل پاورپوینت حامیان تولید ملی پاورپوینت حامی تولید ملی پاورپوینت کانال حامیان تولید ملی پاورپوینت دانلود کتاب حامیان تولید ملی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مروری بر سیره بزرگان…

  • مقاله ترجمه شده بررسی قیمت گذاری و هماهنگی در زنجیره تأمین با در نظرگرفتن سرقت برای کالاهای دیجیتال

    مقاله ترجمه شده بررسی قیمت گذاری و هماهنگی در زنجیره تأمین با در نظرگرفتن سرقت برای کالاهای دیجیتال کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده درس هماهنگی در زنجیره تامین آماده رشته مهندسی صنایع مقاله…