مبانی نظری بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

مبانی نظری بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیاده سازی مدیریت دانش در بانک
تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان
تاثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد کارکنان
بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
مبانی نظری رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
اثربخشی عملکرد کارکنان با مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل

 

 

 

 

 

چکیده:

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای روزانه کسب و کار ادغام می کند.

 نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ، این تحقیق به بررسی مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل پرداخته است. روش این تحقیق از نوع پیمایشی – توصیفی بوده که از مجموعه تعداد 360 کارمند بانک صادرات استان اردبیل به عنوان جامعه آماری ، تعداد 181 کارمند به عنوان نمونه  انتخاب شده است . به منظور جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه  و برای آزمون فرضیات از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.

 

پس از انجام آزمون ، به شرح ذیل فرضیه ها مورد تائید قرار گرفتند: بین متغییر مدیریت دانش و عملکرد ، بین متغییر کسب دانش و عملکرد ، بین متغییر تسهیم دانش و عملکرد ، بین متغییر بکارگیری دانش و عملکرد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

 

 

واژگان کلیدی:

دانش

عملکرد

مدیریت دانش

فرایند ارزیابی

ارزیابی عملکرد

 

 

 

 

 

بیان مساله:

تغییرات سریع در دنیای امروز ما، سازمانها را با چالشهای مختلفی روبه رو کرده است اما در این میان سازمانهایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری نوین از فرصتهای ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند(نوروزیان ،1385،ص 24) حتی باقی ماندن در بازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است و باتوجه به گسترش و پیچیدگی اهداف ، فرایندها و ساختار سازمانی در صحنه رقابت ، سازمانهایی می توانند به حیات خود ادامه دهند که نسبت به خواسته ها و انتظارات مشتریان و ذینفعان پاسخگو باشند(ادیب ،1386،ص 16)

 

مدیریت دانش یکی از این ابزارهاست .بخش خصوصی اولین قدم ها را در این زمینه برداشته است اما دولت با یک قدم فاصله به دنبال بخش خصوصی در حال حرکت است(منصوریان ،1388،ص24).برای اینکه سازمانها بتوانند در دنیای تجارت و رقابت حضور مستمر و پایدار داشته باشند باید حول محور علم و دانش فعالیت کنند.شرط موفقیت سازمانها دستیابی به یک دانش و فهم عمیق در تمامی سطوح است اما بسیاری از سازمانها هنوز به مدیریت دانش بطور جدی توجه نکرده اند.همان گونه که پیتر دراکر گفته است :راز موفقیت سازمانها در قرن 21 همان مدیریت دانش است .دانش مفهومی فراتر از داده و اطلاعات دارد.(به آذین،کریمی،مرادزاده،1385،ص33).

 

 

مدیریت دانش رشته ای است علمی که با تکیه برحمایت دوجانبه (رقابت وحمایت همزمان ارائه دهنده و دریافت کننده اطلاعات و دانش)ایجاد ، تصرف ، سازماندهی واستفاده از اطلاعات را تشویق وتقویت می کند.توانایی سازمان برای خلق ،سهیم کردن و بکارگیری دانش موجود در مورد محصولات ،فرایندها ونیروی انسانی به منظور افزایش بهروری محیط کار وکاهش فعالیت هایی که سبب دوباره کاری می شوند،مدیریت دانش نام دارد.(ملکی ،1385،ص53)

 

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ،دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند،عملکرد را بهبود می بخشد.نوآوری را افزایش می دهد،اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را به کار می گیرد،توزیع دانش و اطلاعات را درحوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات و دانش را در فرایندهای روزانه کسب وکار ادغام می کند(قلی زاده،1387،ص28).مفهوم دانش صرفا به معنای انتقال آگاهی و اطلاعات نیست بلکه منظور از دانش،خلاقیت،آفرینندگی وپوییندگی است.براین اساس یک سازمان دانشی،ایده ساز بوده و بکارگیرنده ایده های نواست و از این طریق به مزیت رقابتی دست پیدا می کند(اکبری،طهماسبی،آشتیانی،1386،ص33).

 

اندازه گیری عملکرد فرایندی است که میزان پیشرفت در راه رسیدن به اهداف را بیان می نماید.قبل از هرچیز لازم است که به عواملی که بیشترین تاثیر را بر عملکرد کارکنان (مدیران ،کارمندان)اعمال می کند،اشاره شود. عقیده کلی بر این است که عملکرد کارکنان سازمان حاصل تعامل سه جز بسیار مهم است که تنها یکی از این سه جز ،خواست و انگیزش ،آنان برای انجام وظایف محوله است.دو جزدیگری که عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار می دهد؛توانایی مهارتی و فکری افراد و نیز منابع در دسترس است.سازمان در ایجاد(یا از بین بردن) انگیزه کاری نیروی انسانی خود نقش بسیار تعیین کننده را بازی می کند.همین طور که در مورد توانایی های کارکنان می توان گفت که این سازمان است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی توسعه و آموزش مدیران و کارکنان خود بر توانایی آنان می افزاید.منابع در دسترس نیز شاخصی از کفایت و توان بالقوه سازمان است. (خلیلی عراقی،1382،ص27).

با آگاه نمودن کارکنان سازمان از عملکرد آنان زمینه پرورش آنهافراهم شده و آنها آگاهانه تلاش در جهت جایگزین ساختن رفتارهای مناسب و حذف رفتارهای منفی و غیر اثربخش خواهد داشت واین امر نه تنها کارایی کارکنان را موجب می شود،بلکه موجب اثربخشی نیز می گردد0(قلی زاده،1387،ص27).

 

لذا با توجه به مطالب فوق و نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ،محقق برآن است تا به سنجش رابطه میان مدیریت دانش با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل بپردازد.

 

 

 

اهمیت و ضرورت تحقیق: 

موضوع مورد پژوهش به لحاظ اهمیت انجام تحقیق دارای جایگاه ویژه می باشد. و موسسات به منظور بکارگیری مطلوب مدیریت دانش بایستی ضرورت ایجاد فرهنگ تسهیم دانش میان کارکنان را از طریق فرآیندی تحت عنوان” نمادینه سازی مدیریت دانش” درک نمایند. اهمیت نهادینه سازی مدیریت دانش در موسسه به این دلیل است که اولاً درک نادرست کارکنان را از مدیریت دانش تصحیح نموده وثانیاً آنها را در درک مزایای تسهیم دانش در سازمان یاری رساند. مدیریت دانش در ارتباط با قابل دسترس نمودن دانش جهت افرادی که به آن نیاز دارند بحث می نماید.( چنگ مینگ یو،1384،صص7-6) بهبود مستمر عملكرد سازمانها، نیروی عظیم هم‌افزایی (Synergy) ایجاد می‌كند كه این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و مؤسسات تلاش جلو برنده‌ای را در این مورد اعمال می‌كنند. بدون بررسی و كسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و كسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی كه به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملكرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذكور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امكان‌پذیر نیست.

 

لرد كلوین فیزیكدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌‌گیری می‌گوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می‌كنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می‌توانیم ادعا كنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می‌دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید»

علم مدیریت نیز مبین مطالب مذكور است. هرچه را كه نتوانیم اندازه‌گیری كنیم نمی‌توانیم كنترل كنیم و هرچه را كه نتوانیم كنترل كنیم مدیریت آن امكان‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملكرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملكرد قابل تصور نمی‌باشد.(رحیمی،1385 ،ص41 )

 

کسب و کار در هزاره سوم دارای شرایط ویژه ای است. رقابت بین بنگاههای اقتصادی هر روز فشرده تر شده و نرخ نوآوری رو به افزایش است. رقابت بین بنگاههای اقتصادی باعث شده است که تا آنها به منظور کاهش هزینه ها، تعداد نیروی انسانی خود که منابع ارزشمند دانش محسوب می شوند را کاهش دهند. کاهش تعداد نیروی انسانی، سازمانها را بر آن داشته است تا نسبت به صریح کردن دانش ضمنی موجود نزد کارکنان اقدام کنند. در دنیای امروزی کسب و کار، بخش اعظمی از کارها و فعالیتهای ما مبتنی بر اطلاعات هستند و زمان کمتری برای کسب تجربه و به دست آوردن دانش در دسترس است. در این شرایط سازمانها بر اساس میزان دانش خود با یکدیگر به رقابت می پردازند. محصولات و خدمات سازمانها هر روز پیچیده تر شده و سهم اطلاعات در آنها بیشتر می شود. در این میان مدیریت دانش با در اختیار داشتن ابزارهای لازم، فرصت خوبی برای ایجاد بهبود در عملکرد منابع انسانی و همچنین مزایای رقابتی ایجاد می کند. امروزه تمامی سازمانهای کوچک و بزرگ نیازمند پیاده سازی مدیریت دانش در خود هستند تا از گردونه رقابت عقب نمانند. انعطاف پذیری و عکس العمل سریع در برابر شرایط متغیر محیطی، استفاده بهتر از منابع انسانی و دانش موجود نزد آنها و همچنین اتخاذ تصمیمات بهتر، دستاوردهای مدیریت دانش برای سازمانهای امروزی است.(نوروزیان، 1385، ص26)

 

 

در این تحقیق موضوعات ذیل می تواند قابل اهمیت باشد:

1- درک صحیح از میزان عملکرد کارکنان بانک های صادرات استان اردبیل

2- شناخت ابعاد مدیریت دانش ومیزان اثرگذاری هریک بر عملکرد سازمان ودرجه بندی این ابعاد که منجر به درک بهتری از عوامل خواهد گردید. 

 

 

باتوجه به ضرورت وجود بانک ها و افزایش انتظارات مشتریان در عملکرد بالای کارکنان به جهت صرفه جویی در زمان و هزینه ، هدف از این تحقیق پی بردن به عوامل موثری است که باعث افزایش کارایی و اثربخشی عملکرد کارکنان از طریق مدیریت دانش در بانک صادرات استان اردبیل می باشد.

 

 

 

 

 

فهرست

چکیده 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

بخش اول مدیریت دانش

2-1-1)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-2)تعریف دانش………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-3)مفهوم ارزش دانش……………………………………………………………………………………………………….13

2-1-4)انواع دانش………………………………………………………………………………………………………………..13

2-1-5)انواع ایجاد دانش………………………………………………………………………………………………………….15

2-1-6)چرخه دانش……………………………………………………………………………………………………………….16

2-1-7)مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………..16

2-1-8)تاریخچه و علل پیدایش مدیریت دانش…………………………………………………………………………………..18

2-1-9)چهارعامل عمده در پیدایش مدیریت دانش………………………………………………………………………………19

2-1-10)ضرورت و اهمیت مدیریت دانش……………………………………………………………………………………..19

2-1-11)اجزای مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………20

2-1-12)اجزاء سازمانی تشکیل دهنده مدیریت دانش…………………………………………………………………………..22

2-1-13)چرخه حیات مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………….22

2-1-14)اصول مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………24

2-1-15)هدف های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………….24

2-1-16)تئوری های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………..24

2-1-16-1)تئوری مدیریت دانش جامع………………………………………………………………………………………….24

2-1-16-2)تئوری مدیریت دانش تیمی…………………………………………………………………………………………..25

2-1-16-3)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………………………………26

2-1-17)مدل های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………26

2-1-17-1)مدل عمومی دانش در سازمان………………………………………………………………………………………27

2-1-17-2)مدل معماری در مدیریت دانش……………………………………………………………………………………..28

2-1-17-3)مدل های ساختار اجتماعی…………………………………………………………………………………………..28

2-1-17-4)مدل بویست…………………………………………………………………………………………………………..30

2-1-17-5)مدل نونوکا……………………………………………………………………………………………………………30

2-1-17-6)مدل شش بعدی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………….34

2-1-17-7)مدل رن جانسون……………………………………………………………………………………………………..35

2-1-17-8)مدل  ادل وگراسیون………………………………………………………………………………………………….36

2-1-17-9)مدل استیو هالس……………………………………………………………………………………………………..38

2-1-17-10)مدل مفهومی چند مرحله ای……………………………………………………………………………………….39

2-1-18)استراتژی های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………..40

2-1-19)نیاز به چهارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی……………………………………………………………………..42

2-1-20)عناصر مهم در چهاچوب مدیریت دانش در بخش دولتی……………………………………………………………..43

2-1-21)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش…………………………………………………………………………………..46

2-1-22)موانع مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………….47

2-1-23)موانع زیر ساختی اعمال مدیریت دانش در ایران…………………………………………………………………….50

 

بخش دوم:عملکرد

2-2-1)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………52

2-2-2)ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………….52

2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی………………………………………………………………………………………….56

2-2-4)مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………………..57

2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………….57

2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد………………………………………………………………………………………………….58

2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………..58

2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………………58

2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………..59

2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………59

2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………….60

2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد……………………………………………………………………………………………62

2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………63

2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………..64

2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………68

2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد………………………………………………………………………………………68

2-2-17)انواع ارزیابی…………………………………………………………………………………………………………..69

2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی……………………………………………………………………………71

2-2-19)فنون و روش های ارز یابی……………………………………………………………………………………………72

2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………79

2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………….82

2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان……………………………………………………………………………….82

2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابیعملکرد مناسب……………………………………………………………………………83

2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد…………………………………………………………………………….85

2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………..85

2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند…………………………………………86

2-2-27)فرایند بهبود عملکرد……………………………………………………………………………………………………87

2-2-28)ارزیابی کارآمد…………………………………………………………………………………………………………87

2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………….88

2-2-30)معرفی نرم افزارها…………………………………………………………………………………………………….89

 

بخش سوم:پیشینه تحقیق 

3-2-1)تحقیقات صورت گرفته در ایران……………………………………………………………………………………….91

3-2-2)تحقیقات صورت گرفته در خارج……………………………………………………………………………………….93

 

منابع و مواخذ

 

 

 

 

 

 

 

 

 فهرست جداول

 

 

جدول 2-1-1) مدل تعامل دانش نهفته و صریح…………………………………………………………………………………32

جدول 2-1-2)مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار……………………………………………………………………….35

جدول 2-1-3)مدل مفهومی مرحله ای توسعه مدیریت دانش سازمانی ………………………………………………………..40

جدول 2-1-4)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش …………………………………………………………………………….46

جدول 2-2-1)ارزیابی دستگاهها و کارکنان بر اساس مقایسه نگرش نوین با سنتی…………………………………………..61

جدول 2-2-2)عوامل مثبت ومنفی مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………….64

جدول 2-2-3)ارزیابی عملکرد پرستاران براساس روش عامل سنجی ……………………………………………………….74

 

 

 

فهرست نمودارها 

نمودار 2-1-1)مدل عمومی دانش در سازمان…………………………………………………………….27

نمودار2-1-2)مدل معماری دانش………………………………………………………………………..28

نمودار 2-1-3)مدل بویست روابط  داده ، اطلاعات و دانش………………………………………………..30

نمودار 2-1-4)چارچوب مفمومی فرایندهای ایجاد دانش…………………………………………………….31

نمودار2-1-5)مدل شش بعدی مدیریت دانش………………………………………………………………34

نمودار 2-1-6)مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کنندهای مدیریت دانش………………………………………..36

نمودار2-1-7)مدل مبتنی بر فرایندهای دانش……………………………………………………………..38

نمودار2-3-1)مدل مدیریت دانش در پژوهش مک کین وزک……………………………………………….96

  نمودار2-3-4) مدل مدیریت دانش گلد…………………………………………………………………..94

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال 

شکل 2-1-1)انواع ایجاد دانش……………………………………………………………………………15

شکل 2-1-2)فرایند مدیریت دانش(چرخه دانش)……………………………………………………………..16

شکل 2-1-3)اجزای مدیریت دانش…………………………………………………………………………21

شکل 2-1-4)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-5)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-6)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………….26

شکل 2-1-7)مدل مدیریت دانش…………………………………………………………………………..29

شکل 2-2-1)مراحل مختلف ارزیابی عملکرد………………………………………………………………..55

شکل2-2-2) مثلث ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………..56

شکل2-2-3)ابعاد چهارگانه مدیریت عملکرد…………………………………………………………………63

شکل2-2-4)نحوه طراحی نظام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………..67

شکل2-2-5)فرایند تعیین معیارهای عملکرد………………………………………………………………….68

شکل2-2-6)نمونه ای از مقیاس درجه بندی پیوسته………………………………………………………….72

شکل2-2-7)نمونه ای از فرم ارزیابی به روش انتخاب اجباری ………………………………………………..77

شکل2-2-8)فرایند بهبود عملکرد…………………………………………………………………………..87

 

 

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

بررسی رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی

رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

 

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت آسمان خراش تورسو و معرفی بنا

    پاورپوینت آسمان خراش تورسو و معرفی بنا پاورپوینت برج مسکونی تورنینگ تورسو معروف به پیکره مارپیچ دانلود پاورپوینت آسمان خراش تورسو و معرفی بنا پاورپوینت آسمان خراش تورسو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آسمان خراش تورسو و معرفی بنا جهت رشته معماری…

  • پاورپوینت کتاب و درس شیمی مواد غذایی 2

    پاورپوینت کتاب و درس شیمی مواد غذایی 2 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس شیمی مواد غذایی 2 جهت رشته شیمی در قالب 94 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو اخلاقی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو اخلاقی مبانی نظری جو اخلاقی ادبیات نظری جو اخلاقی چارچوب نظری جو اخلاقی فصل دوم پایان نامه جو اخلاقی دانلود مبانی نظری جو اخلاقی پیشینه جو اخلاقی پیشینه تحقیق جو اخلاقی پیشینه داخلی جو اخلاقی…

  • پاورپوینت مروری بر چند کاربرد ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT)

    پاورپوینت مروری بر چند کاربرد ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT) پاورپوینت کاربرد ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها(SWOT) آشنایی با SWOT و مراحل آن SWOT ارائه یک چک لیست برای نقاط قوت، ضعف،…

  • پاورپوینت آشنایی مختصر با بیوگرافی جین جیکوب

    پاورپوینت آشنایی مختصر با بیوگرافی جین جیکوب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی مختصر با بیوگرافی جین جیکوب جهت رشته بیوگرافی در قالب 11 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • دانلود پاورپوینت برون سپاری فعالیت ها

    دانلود پاورپوینت برون سپاری فعالیت ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برون سپاری فعالیت ها جهت رشته مدیریت در 55 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       پيتر دراكر در…

  • مقاله رشته ادبیات فارسی با عنوان صورخیال در قصاید خاقانی شروانی

    مقاله رشته ادبیات فارسی با عنوان صورخیال در قصاید خاقانی شروانی مقاله رشته ادبیات فارسی با عنوان صورخیال در قصاید خاقانی شروانی رشته ادبیات فارسی ادبیات فارسی خاقانی استعاره تشبیه کنایه مجاز همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه…

  • دانلود پاورپوینت فناوری نانو در صنعت ساختمان

    دانلود پاورپوینت فناوری نانو در صنعت ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فناوری نانو در صنعت ساختمان جهت رشته عمران در 18 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فناوری…

  • عوامل اجتماعی- فرهنگی و فضایی- کالبدی موثر بر حس تعلق مکانی

    عوامل اجتماعی- فرهنگی و فضایی- کالبدی موثر بر حس تعلق مکانی کلمات کلیدی : حس تعلق مکانی ابعاد حس تعلق مکانی مولفه های حس تعلق مکانی نظریه های حس تعلق مکانی عوامل موثر بر حس  تعلق  مکانی دانلود پایان نامه…

  • ارزیابی ارتباط مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از نگاه دبیران دوره دبیرستان

    ارزیابی ارتباط مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از نگاه دبیران دوره دبیرستان رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی از نگاه…

  • توازن بار در ابرهای محاسباتی

    توازن بار در ابرهای محاسباتی فرآیند توازن بار در رایانش ابری مقایسه روشهای توازن بار در رایانش ابری الگوریتمها و روشهای توازن بار رایانش ابری مقاله دانلود مقاله در مورد رایانش ابری مقالات فارسی رایانش ابری مقاله رایانش ابری doc…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنش خشکی در گیاهان 87 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنش خشکی در گیاهان 87 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تنش خشکی در گیاهان مبانی نظری تنش خشکی در گیاهان پیشینه تحقیق تنش خشکی در گیاهان پیشینه داخلی تنش خشکی در گیاهان…

  • مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره تأمین با نرخ تقاضای وابسته به موجودی و قرارداد تأخیر در پرداخت

    مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره تأمین با نرخ تقاضای وابسته به موجودی و قرارداد تأخیر در پرداخت کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده درس زنجیره تأمین رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره…

  • مقاله ترجمه شده رشته مکانیک با عنوان تنش الاستو پلاستیک در جداره ضخیم سیلندر

    مقاله ترجمه شده رشته مکانیک با عنوان تنش الاستو پلاستیک در جداره ضخیم سیلندر فروشگاه ساز فایل همکاری در فروش همکاری در فروش فایل مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده رشته مقاله ترجمه شده مکانیک رشته مکانیک مقاله ترجمه شده…

  • شناسایی ابعاد مختلف پدیده پولشویی و بررسی موشکافانه آثار آن

    شناسایی ابعاد مختلف پدیده پولشویی و بررسی موشکافانه آثار آن کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف دانلود پایان نامه پولشویی پایان نامه پولشویی در ایران ابعاد مختلف پدیده پولشویی آثار اجتماعی و سیاسی…

  • پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها

    پروپوزال بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها پروپوزال سرمایه اجتماعی پروپوزال مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در بانک تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس پیشرفت تحصیلی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی عزت نفس پیشرفت تحصیلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عزت نفس پیشرفت تحصیلی مبانی نظری عزت نفس پیشرفت تحصیلی پیشینه تحقیق عزت نفس پیشرفت تحصیلی پیشینه داخلی عزت نفس پیشرفت تحصیلی پیشینه خارجی…

  • پاورپوینت متالوگرافی کمی

    پاورپوینت متالوگرافی کمی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت متالوگرافی کمی جهت رشته ی مهندسی در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در هنگام اچ کردن نمونه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش 50 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش 50 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزش مبانی نظری انگیزش پیشینه تحقیق انگیزش پیشینه داخلی انگیزش پیشینه خارجی انگیزش پیشینه پژوهش انگیزش پیشینه نظری انگیزش ادبیات نظری انگیزش چارچوب نظری انگیزش…

  • پروپوزال بازتاب مضمون مرگ و شهادت در شعر شعرا

    پروپوزال بازتاب مضمون مرگ و شهادت در شعر شعرا مضمون مرگ در شعر دفاع مقدس مضمون شهادت در شعر دفاع مقدس مرگ و شهادت در اشعار دفاع مقدس درون مایه مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس بازتاب مضمون…

  • دانلود پاورپوینت بررسی نحوه اجرا ، نگهداری و تعمیرات در کارخانه کاشی یزد سرام کویر اسلامی

    دانلود پاورپوینت بررسی نحوه اجرا ، نگهداری و تعمیرات در کارخانه کاشی یزد سرام کویر اسلامی پاورپوینت بررسی نحوه اجرا کارخانه کاشی یزد پاورپوینت بررسی نحوه اجرا نگهداری کارخانه کاشی یزد سرام کویر اسلامی پاورپوینت بررسی نحوه نگهداری و تعمیرات…

  • پاورپوينت آشنایی با سیمای جن در قرآن

    پاورپوينت آشنایی با سیمای جن در قرآن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با سیمای جن در قرآن جهت رشته معارف اسلامی در قالب 27 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش…

  • پاورپوینت آشنایی با مهندسی نرم افزار فصل چهارده طراحی معماری و چرایی آن

    پاورپوینت آشنایی با مهندسی نرم افزار فصل چهارده طراحی معماری و چرایی آن پاورپوینت مهندسی نرم افزار طراحی معماری و چرایی آن دانلود پاورپوینت مهندسی نرم افزار طراحی معماری و چرایی آن پاورپوینت درباره مهندسی نرم افزار طراحی معماری و…

  • پرسشنامه محقق ساخته هویت دینی 31 سوالی و 3 مولفه ای با روایی و پایایی

    پرسشنامه محقق ساخته هویت دینی 31 سوالی و 3 مولفه ای با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه هویت دینی پرسشنامه هویت دینی جوانان پرسشنامه هویت دینی دانشجویان پرسشنامه استاندارد هویت دینی پرسشنامه محقق ساخته هویت دینی پرسشنامه ارتباط…

  • پاورپوینت باکتری های گرم منفی و مثبت

    پاورپوینت باکتری های گرم منفی و مثبت باکتری های گرم منفی و مثبت مقاله باکتری های گرم منفی و مثبت تحقیق باکتری های گرم منفی و مثبت پژوهش باکتری های گرم منفی و مثبت پروژه باکتری های گرم منفی و…

  • پاورپوینت کتاب اصول و مبانی مدیریت دکتر رضاییان

    پاورپوینت کتاب اصول و مبانی مدیریت دکتر رضاییان پاورپوینت کتاب اصول و مبانی مدیریت پاورپوینت کتاب اصول و مبانی مدیریت از دکتر رضائیان پاورپوینت خلاصه کتاب اصول و مبانی مدیریت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب اصول و مبانی…

  • دانلود پاورپوینت ماهیت مدیریت استراتژیک

    دانلود پاورپوینت ماهیت مدیریت استراتژیک پاورپوینت ماهیت مدیریت استراتژیک پاورپوینت ماهیت و ارزش مدیریت استراتژیک پاورپوینت مدیریت استراتژیک پیشرفته پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ماهیت مدیریت استراتژیک جهت رشته مدیرت در قالب 22 اسلاید…

  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل ترمینال نیویورک

    پاورپوینت تجزیه و تحلیل ترمینال نیویورک پاورپوینت تجزیه و تحلیل ترمینال نیویورک تجزیه و تحلیل ترمینال نیویورک مشخصات و معمار ترمینال نیویورک معایب سایت و ترمینال نیویورک محاسن سایت و ترمینال نیویورک پلان های پايانه اتوبوس بين شهري نيويورک نحوه…

  • پاورپوینت آسیب های آرنج

    پاورپوینت آسیب های آرنج کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی آسیب های آرنج آسیب های آرنج تحقیق آسیب های آرنج مقاله آسیب های آرنج آناتومی مفصل آرنج آسیب های ناحیه آرنج آسیب های آرنج در افراد بالغ آرنج تنیس بازان علائم…

  • پاورپوینت مبانی فلسفی پژوهش پدیدارشناسی Phenomenology

    پاورپوینت مبانی فلسفی پژوهش پدیدارشناسی Phenomenology رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مبانی فلسفی پژوهش پدیدارشناسی جهت رشته فلسفه و منطق در قالب 18 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • طراحی و پیاده سازی سیستم انبارداری بخش IT شرکت ایران خودرو

    طراحی و پیاده سازی سیستم انبارداری بخش IT شرکت ایران خودرو دانلود پروژه انبارداری سیستم انبارداری طراحی سیستم انبارداری تجزیه و تحلیل سیستم انبارداری پیاده سازی سیستم انبارداری یررسی سیستم انبارداری بخش IT در شرکت ایران خودرو طراحی و پیاده…

  • نظریه های رهبری و رضایت شغلی و بررسی رابطه آنها

    نظریه های رهبری و رضایت شغلی و بررسی رابطه آنها نظریه های نوین رهبری تئوری های رهبری سیری در نظریات و سبک های رهبری انواع نظریه های رهبری انواع سبک های رهبری در مدیریت نظریه سبک رهبری نظریه های رضایت…

  • پاورپوینت طرح درس آموزش حرف خوا خا

    پاورپوینت طرح درس آموزش حرف خوا خا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس حرف خوا به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 4 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت کتاب اصول حسابداری 1 مدیریت بازرگانی و دولتی

    پاورپوینت کتاب اصول حسابداری 1 مدیریت بازرگانی و دولتی پاورپوینت کتاب اصول حسابداری 1 پاورپوینت جزوه اصول حسابداری 1 پاورپوینت اصول حسابداری 1 پیام نور پاورپوینت کتاب اصول حسابداری 1 مجتهد زاده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب اصول…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات و مبانی…