مبانی نظری بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

مبانی نظری بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
مبانی نظری عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوّم : ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت آشنایی با ایمیل مارکتینگ

    پاورپوینت آشنایی با ایمیل مارکتینگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با ایمیل مارکتینگ جهت رشته کسب و کار و پول در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تئوری های ارتباط

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تئوری های ارتباط فصل دوم پایان نامه تئوری های ارتباط مبانی نظری تئوری های ارتباط پیشینه تحقیق تئوری های ارتباط پیشینه داخلی تئوری های ارتباط پیشینه خارجی تئوری های ارتباط پیشینه پژوهش تئوری های ارتباط…

  • پاورپوینت هوش هیجانی

    پاورپوینت هوش هیجانی پاورپوینت هوش هیجانی چیست پاورپوینت هوش هیجانی تست پاورپوینت هوش هیجانی کتاب پاورپوینت هوش هیجانی در کودکان پاورپوینت هوش هیجانی بالا پاورپوینت آزمون هوش هیجانی (bar-on) پاورپوینت تست هوش هیجانی baron پاورپوینت تفاوت هوش هیجانی و iq…

  • پاورپوینت مقررات ملی داروها

    پاورپوینت مقررات ملی داروها پاورپوینت مقررات ملی داروها دانلود پاورپوینت مقررات ملی داروها پاورپوینت داروها تحقیق راجب قوانین ملی داروها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مقررات ملی دارو ها حهت رشته پزشکی در قالب 44 اسلاید و با فرمت pptx…

  • پروپوزال تاثیر تحولات جامعه سوریه و جابجایی در ارکان قدرت بر دگرگونی در ژئوپلیتیک شیعه و تاثیر بر منافع ملی ایران

    پروپوزال تاثیر تحولات جامعه سوریه و جابجایی در ارکان قدرت بر دگرگونی در ژئوپلیتیک شیعه و تاثیر بر منافع ملی ایران کلمات کلیدی : پروپوزال بحران سوریه پروپوزال در مورد سوریه نقش ایران در بحران سوریه جابجایی قدرت در سوریه…

  • بررسی تطبیقی شرط فعل در نظام حقوقی ایران و فرانسه

    بررسی تطبیقی شرط فعل در نظام حقوقی ایران و فرانسه شرط فعل شروط ضمن عقد شرط فعل در نظام حقوقی ایران شرط فعل در نظام حقوقی فرانسه شروط ضمن عقد در قانون مدنی شروط صحیحه در فقه امامیه مفاهیم مشابه…

  • پاورپوینت درباره تاب آوری

    پاورپوینت درباره تاب آوری پاورپوینت تاب آوری اجتماعی پاورپوینت تاب آوری شهری پاورپوینت تاب آوری در نوجوانان تاب آوری ppt پاورپوینت تاب آوری سازمانی پاورپوینت تاب آوری چیست پاورپوینت شاخص تاب آوری fm مهارت تاب آوری ppt پاورپوینت عوامل موثر…

  • پاورپوینت کتاب اصول حسابداری 2 از یحیی یگانه

    پاورپوینت کتاب اصول حسابداری 2 از یحیی یگانه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب اصول حسابداری 2 از یحیی یگانه جهت رشته ی حسابداری در قالب 404 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • مصاحبه تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی

    مصاحبه تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی مصاحبه مدیریت دانش مصاحبه خلاقیت سازمانی استقرار مدیریت دانش در نهادهای دانش محور پیاده سازی مدیریت دانش در نهادهای دانش محور مدیریت دانش در شرکتهای ایرانی رابطه مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی…

  • پاورپوینت مولفه های مهارت خودآگاهی و عوامل دستیابی به آن

    پاورپوینت مولفه های مهارت خودآگاهی و عوامل دستیابی به آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مهارت خود آگاهی و اهميت و ضرورت آن جهت رشته روانشناسی در قالب 81 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت سیمای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی

    پاورپوینت سیمای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی پاورپوینت آذربایجان غربی پاورپوینت استان آذربایجان غربی پاورپوینت سیمای آذربایجان غربی پاورپوینت سیمای اقتصادی پاورپوینت سیمای اجتماعی پاورپوینت سیمای فرهنگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیمای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های مقابله ای مبانی نظری مهارت های مقابله ای پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای پیشینه داخلی مهارت های مقابله ای پیشینه خارجی…

  • مبانی نظری تاثیر معاملات بلوک بر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران

    مبانی نظری تاثیر معاملات بلوک بر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران معامله بلوک در بورس معاملات بلوک چیست اثر قیمتی معاملات بلوک مشخصه معاملات بلوکی تاثیر عرضه بلوکی بر قیمت سهام عوامل موثر بر تغییرات قیمت سهام تاثیر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشروطی 22 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشروطی 22 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مشروطی مبانی نظری مشروطی پیشینه تحقیق مشروطی پیشینه داخلی مشروطی پیشینه خارجی مشروطی پیشینه پژوهش مشروطی پیشینه نظری مشروطی ادبیات نظری مشروطی چارچوب نظری مشروطی…

  • ﻛﺎﻫﺶ ﻧﻮﻳﺰ در ﺗﺼﺎوﻳﺮ ﭘﺎﻳﻴﻦ CT ﺑﺎ دوز پایین ﺑﺴﻴﺎر ﺟﻬﺖ ﻛﺎرﺑﺮد در ﺗﺼﺤﻴﺢ ﺗﻀﻌﻴﻒ وﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﻳﺎﺑﻲ در ﺳﻴﺴﺘﻤﻬﺎی PET/CT

    ﻛﺎﻫﺶ ﻧﻮﻳﺰ در ﺗﺼﺎوﻳﺮ ﭘﺎﻳﻴﻦ CT ﺑﺎ دوز پایین ﺑﺴﻴﺎر ﺟﻬﺖ ﻛﺎرﺑﺮد در ﺗﺼﺤﻴﺢ ﺗﻀﻌﻴﻒ وﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﻳﺎﺑﻲ در ﺳﻴﺴﺘﻤﻬﺎی PET/CT Surface Select سیستم های توموگرافی کامپیوتری تصویربرداری PETCT روشهای کاهش نویز در تصاویر CT اسکنر مورد استفاده برای تصویر برداری…

  • مهارت های اجتماعی و عوامل موثر در اجتماعی شدن با رویكرد جدید در تدریس مهارت های اجتماعی

    مهارت های اجتماعی و عوامل موثر در اجتماعی شدن با رویكرد جدید در تدریس مهارت های اجتماعی مهارت های اجتماعی کودکان مهارت های اجتماعی دانش آموزان مهارت های اجتماعی در مدرسه آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان تعریف مهارت های…

  • بررسی پردازشگرهای سیگنال دیجیتال و کاربرد آنها

    بررسی پردازشگرهای سیگنال دیجیتال و کاربرد آنها پردازشگر سیگنال دیجیتال پردازنده های DSP پردازنده های دیجیتال سیستم های قدرت و رله های حفاظتی مطالعه و بررسی پردازنده های DSP و امکان سنجی یک سامانه ی حداقل جهت کار با آنها…

  • دانلود پاورپوینت کارت های امتیاز متوازن

    دانلود پاورپوینت کارت های امتیاز متوازن پاورپوینت کارت امتیازی متوازن پاورپوینت کارت ارزیابی متوازن پاورپوینت کارت امتیاز متوازن دانلود پاورپوینت کارت امتیاز متوازن پاورپوینت درباره کارت امتیازی متوازن فایل پاورپوینت کارت امتیازی متوازن کارت امتیازدهی متوازن پاورپوینت رفتن به سايت…

  • مدلسازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ

    مدلسازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ الگوریتم ژنتیک ترکیبی مسئله فروشنده دوره گرد زمانبندی جریان کار کارگاهی زمانهای تنظیم وابسته به توالی مدلسازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ مدلسازی و حل مساله جریان کار کارگاهی مدلسازی و حل…

  • پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت

    پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت دانلود پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت دانلود پاورپوینت درمورد مبانی سازمان ها و مدیریت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی سازمان ها و مدیریت جهت رشته مدیریت در قالب 281 اسلاید و…

  • افسردگی و اضطراب در معلمان زن و بررسی علل آن

    افسردگی و اضطراب در معلمان زن و بررسی علل آن انواع افسردگی انواع اضطراب دیدگاه های افسردگی نظریه های مختلف افسردگی روشهای درمان انواع افسردگی افسردگی و اضطراب در معلمان زن دیدگاه ها و نظریه های مختلف اضطراب پایان نامه…

  • پاورپوینت ملاقات با امام عصر در زمان غیبت

    پاورپوینت ملاقات با امام عصر در زمان غیبت دانلود پاورپوینت ملاقات با امام عصر در زمان غیبت دانلود پاورپوینت درباره ملاقات با امام عصر در زمان غیبت پاورپوینت درباره ی زمان غیبت امام عصر پاورپوینت درباره امام عصر رفتن به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان 45 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان 45 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تعامل دانش آموزان ادبیات نظری تعامل دانش آموزان چارچوب نظری تعامل دانش آموزان فصل دوم پایان نامه تعامل دانش آموزان دانلود مبانی نظری تعامل دانش…

  • حاکمیت شرکتی و تاثیر آن بر توسعه و گسترش بازار سرمایه

    حاکمیت شرکتی و تاثیر آن بر توسعه و گسترش بازار سرمایه توسعه و گسترش بازار سرمایه پایان نامه توسعه بازار سرمایه پایان نامه حاکمیت شرکتی چارچوب نظری حاکمیت شرکتی حاکمیت شرکتی در ایران حاکمیت شرکتی و عملکرد مالی شرکت ها…

  • فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارمندان ارتش

    فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارمندان ارتش کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارمندان فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارکنان فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارکنان ارتش فصل دوم پایان نامه های سلامت روان…

  • دانلود پاورپوینت خصوصی سازی و حاکمیت شرکتی

    دانلود پاورپوینت خصوصی سازی و حاکمیت شرکتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خصوصی سازی و حاکمیت شرکتی جهت رشته اقتصاد در 22 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       بیش…

  • دانلود پاورپوینت موزه ی کودکان DUPAGE

    دانلود پاورپوینت موزه ی کودکان DUPAGE پاورپوینت موزه پاورپوینت موزه ی کودکان پاورپوینت موزه ی کودکان DUPAGE رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت موزه ی کودکان DUPAGE در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با…

  • جزوه مکانیک محیط پیوسته 1 دکتر سیدمحمدمهدی نجفی زاده

    جزوه مکانیک محیط پیوسته 1 دکتر سیدمحمدمهدی نجفی زاده جزوه مکانیک محیط پیوسته 1 دکتر سیدمحمدمهدی نجفی زاده رفتن به سایت اصلی جزوه مکانیک محیط پیوسته 1 دکتر سیدمحمدمهدی نجفی زاده   به تعداد 93 صفحه PDF  مناسب اساتید و…

  • پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس

    پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ و گریس دانلود پرسشنامه کارمند محور کینگ و گریس دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند کارمند محور کینگ…

  • آثار شرط ضمان در عقود اذنی

    آثار شرط ضمان در عقود اذنی شرط ضمان عقود اذنی اثر شرط ضمان بررسی قاعده کل ما یضمن بصحیحه یضمن بفاسده در عقود اذنی شرط ضمان مبتنی بر قاعده علی الید شرط ضمان مبتنی بر قاعده علی الید در عقود…

  • انزوا ، عزلت و تنهایی در دیوان شهریار

    انزوا ، عزلت و تنهایی در دیوان شهریار دیوان شهریار جایگاه تنهایی در عرفان تنهایی و انزوا طلبی شهریار دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی انزوا ، عزلت و تنهایی در دیوان شهریار دانلود پایان نامه…

  • پاورپوینت مدیریت فایل سیستم IO

    پاورپوینت مدیریت فایل سیستم IO پاورپوینت سیستم IO دانلود پاورپوینت سیستم IO پاورپوینت درباره سیستم IO پاورپوینت سیستم ورودی/خروجی دانلود پاورپوینت سیستم ورودی/خروجی پاورپوینت درباره سیستم ورودی/خروجی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت فایل سیستم IO جهت رشته کامپیوتر…

  • پاورپوینت آشنایی با امام زمان

    پاورپوینت آشنایی با امام زمان دانلود پاورپوینت آشنایی با امام زمان پاورپوینت درباره امام زمان پاورپوینت امام زمان کیست؟ پاورپوینت زندگی نامه امام زمان پاورپوینت آشنایی با امام زمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با امام زمان جهت…

  • فلسفه آفرینش جهان خلقت

    فلسفه آفرینش جهان خلقت توحید افعالی جهان خلقت حق مداری جهان دانلود مقاله فلسفه آفرینش جهان خلقت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه خرید پروژه و پایان…

  • دانلود پاورپوینت کسب و کار و تجارت الکترونیک

    دانلود پاورپوینت کسب و کار و تجارت الکترونیک پاورپوینت مفاهیم تجارت الکترونیک پاورپوینت کسب و کار الکترونیکی پاورپوینت مدل های تجارت الکترونیک پاورپوینت تجارت الکترونیک چیست؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک جهت رشته مدیریت در 36 اسلاید…