مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مدیریت کیفیت جامع
مدیریت ارتباط با شهروندان
کیفیت خدمات الکترونیک
مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی
مدیریت کیفیت در سازمانها
مدل مناسب کیفیت خدمات
ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور
مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مبانی نظری کیفیت خدمات
مبانی نظری در مورد کیفیت خدمات
مبانی نظری کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی

رفتن به سایت اصلی

 سيستم هاي مديريت كيفيت (QMS) ، به منظور تضمين سطح كيفيت و برآورده ساختن انتظار مشتري در سازمان استقرار مي-يابند. توجه به ايجاد سازوكارهايي كه منجر به رضايت مشتريان شود، زيربناي سيستم هاي مديريت كيفيت به شمار مي آيد. لازمه تحقق چشم انداز در بخش راهنمایی و رانندگی، تأمین کمی و کیفی خواسته های ترافیکی مردم است. زیرا شهروندان به خدمات راهنمایی و رانندگی نیاز مبرم دارند و انتظار دارند این نیازمندی با کیفیت تأمین شود.

 

پلیس برای پاسخ به نیازهای ترافیکی مردم باید کارا و بهره ور باشد. عدم مدیریت کیفیت خدمات ضمن آن که باعث کاهش کارایی و بهره وری خدمات در سازمان می شود، موجبات بدبینی و کاهش اعتبار و اطمینان این سازمان در بین شهروندان می شود و رفتارهای سلیقه ای نسبت به مشتریان را در سازمان تسری می دهد. ارائه خدمات با کیفیت بدون داشتن مدل مدیریت کیفیت میسر نیست. ارائه مدل مدیریت کیفیت نیز با مطالعه علمی امکان پذیر است. مزایای ناشی از کیفیت خدمات خود عاملی است که سازمان ها را به ارائه خدمات باکیفیت ترغیب می-کند.

 

 یکی از اثرات مستقیم ارائه خدمت با کیفیت، افزایش توانایی سازمان جهت ارائه خدمات به  صورتی کارا به مشتریان است، چرا که سازمان خواسته ها و نیازهای مشتریانش را شناسایی کرده است. لذا از خدمات غیرضروری کاسته و/یا آن ها را حذف کرده است (Royne etc al, 1998). بررسی های به عمل آمده توسط محقق از سازمان تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی، دفتر تحقیقات و مطالعات کاربردی پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر منابع تاکنون تحقیقی تحت عنوان «مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ایران» صورت نگرفته است. همچنین این تحقیق می تواند تلاشی برای تحقق کیفیت مورد انتظار مقام معظم رهبری در پلیس باشد. بنابراین انجام تحقیق علمی در موضوع فوق اهمیت و ضرورت دارد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین     13
1-2  مبانی نظری تحقیق     14
    1-1-2  تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان ها      14
    2-1-2  تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن .    19
    3-1-2  مدل های مدیریت کیفیت در کل .    28
    4-1-2  تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .      43
    5-1-2  نمونه ای از مدل های مدیریت کیفیت در خدمات     49
           1-5-1-2  مقیاس SYSTRA-SQ       52
           2-5-1-2  مدل کیفیت خدمات پاراسورامن     53
           3-5-1-2  مدل لهتینن و لهتینن .    57
           4-5-1-2  مدل گاروین     58
           5-5-1-2  مدل گرونروز     58
           6-5-1-2  مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور     59
           7-5-1-2  مدل های ZRM  .    60
           8-5-1-2  مدل های پاسخ گویی در خدمات .    75
           9-5-1-2  مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ .    84
          10-5-1-2  مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .    88
    6-1-2  مدل کیفیت در پلیس     88
    7-1-2  معیارهای انجمن بین المللی رؤسای پلیس   IACP.    90
    8-1-2  کیفیت در پلیس ایران     91
2-2  پژوهش های انجام شده .    103
    1-2-2  پژوهش های انجام شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .    103
    2-2-2  تحقیقات خارجی انجام شده .    108
3-2  دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور .    118
    1-3-2  دلایل استفاده از مدل EFQM  در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    2-3-2  دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    3-3-2  دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور     120
    4-3-2  جمع بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .

 

فهرست منابع و مآخذ

 

 

فهرست شکل ها
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق     6
شکل 1-2: قلمرو مدیریت کیفیت جامع .    21
شکل 2-2: جوایز تعالی در قاره های جهان  .    28
شکل 3-2: چرخه دمینگ     30
شکل 4-2: ساختار مدل EFQM  بر اساس ویرایش 2010     32
شکل 5-2: منطق رادار در EFQM .    33
شکل 6-2: مفاهیم پایه ای مدل EFQM .    33
شکل 7-2: مدل شبکه ضوابط پاداش کیفیت ملی مالکوم بالدریج .    37
شکل 8-2: چارچوب ارتباط بین  ابعاد، دیدگاه و فعالیت های کیفیت .    45
شکل 9-2: کیفیت خدمات درک شده     54
شکل 10-2: مدل شکاف کیفیت خدمات .    56
شکل 11-2: ابعاد کیفیت خدمات     59
شکل 12-2: مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی     60
شکل 13-2: نمودار مدل کانو     62
شکل 14-2: روابط با مشتریان     63
شکل 15-2: مدل طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهادشده     65
شکل 16-2: مدل گذر خدماتی تعدیل شده     68
شکل 17-2: چارچوب عملیاتی پردازش مشتری     68
شکل 18-2: مدل رفتاری کیفیت خدمات     69
شکل 19-2: فرآیند رضایت مندی و وفاداری مشتری .    70
شکل 20-2: نیازهای کیفیت مشتریان     72
شکل 21-2: مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات .    75
شكل 22-2: انواع پاسخ گويي با رويكرد پيوستاري .    76
شکل 23-2: مدل اقتضایی پاسخ گویی     81
شکل 24-2: توالی ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی     86
شکل 25-2: ساختار مکنا .    94
شکل 26-2: مدل مدیریت کیفیت و تعالی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .    97
شکل 27-2: ابعاد و مؤلفه های مورد نظر در طرح مکنا .    98
شکل 28-2: ضروریات و امکانات مورد نیاز یک کلانتری از منظر مکنا .    99
شکل 29-2: مدل مفهومی تحقیق .    128
 

   

    
فهرست جداول
جدول 1-2: خلاصه ای از تعاریف و تئوری های صاحب نظران کیفیت .    18
جدول 2-2: سیرتکاملی کیفیت از نظر انجمن کنترل کیفیت آمریکا .    24
جدول 3-2: ویژگی های مراحل گوناگون تکامل TQM     25
جدول 4-2: ارزش های محوری در مدل های دمینگ بالدریج و اروپایی .    39
جدول 5-2: مفاهیم و ارزش های اصلی در جوایز کشورهای مختلف     41
جدول 6-2: مقایسه عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .    50
جدول 7-2: انواع اشتباهات در خدمت     67
جدول 8-2: گونه های پاسخ گویی در بخش دولتی     78
جدول 9-2: نظام های پاسخ گویی برحسب ارزش ها و انتظارات رفتاری .    78
جدول 10-2: بسط مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی برای سازمان های دولتی .    82
جدول 11-2: مدل های تعالی سازمانی مورد استفاده در پلیس های دنیا .    89
جدول 12-2: تطبیق ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت به تفکیک مدل ها براساس ادبیات تحقیق     121
جدول 13-2: ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت براساس جدول 12-2 .    125
جدول 14-2: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق برای اخذ نظر خبرگان         127
جدول 15-2: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان              129
    

 

 

  • بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی

    بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه کارآفرینی سازمانی استقرار مدیریت دانش در ایران خودرو تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی رابطه مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی پیاده سازی مدیریت…

  • پاورپوینت تحلیل میدان بوعلی همدان

    پاورپوینت تحلیل میدان بوعلی همدان پاورپوینت میدان پاورپوینت تحلیل میدان پاورپوینت میدان بوعلی پاورپوینت میدان بوعلی همدان پاورپوینت همدان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحلیل میدان بوعلی همدان جهت رشته معماری در قالب 19 اسلاید و با فرمت بصورت…

  • پاورپوينت جامعه شناسی سازمانها

    پاورپوينت جامعه شناسی سازمانها پاورپوينت جامعه شناسی پاورپوينت جامعه شناسی سازمانها پاورپوينت در مورد جامعه شناسی سازمانها دانلود پاورپوينت جامعه شناسی سازمانها دانلود پاورپوينت در مورد جامعه شناسی سازمانها پاورپوینت در مورد جامعه شناسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت…

  • ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی

    ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی ابعاد رفتار شهروندی سازمان عوامل ارتقا شهروندی كاركنان رفتارهای ضد شهروندی عوامل موثر بر رفتارهای ضد شهروندی جنبه‌های منفی…

  • دانلود پاورپوینت محاسبه بار حرارتی

    دانلود پاورپوینت محاسبه بار حرارتی پاورپوینت محاسبه پاورپوینت بار حرارتی پاورپوینت محاسبه بار حرارتی پاورپوینت حرارت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت محاسبه بار حرارتی در قالب 33 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش…

  • مدیریت دولتی نوین- آون هیوز

    مدیریت دولتی نوین- آون هیوز مدیریت دولتی نوین آون هیوز رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب مدیریت دولتی نوین- آون هیوز در 22 صفحه ورد و قابل ویرایش

  • رویکردها و نظریه های اضطراب

    رویکردها و نظریه های اضطراب فیزیو لوژی اضطراب سبب شناسی اضطراب نظریه های اضطراب تحقیق درباره اضطراب امتحان علائم جسمی و روانی اضطراب مولفه های اضطراب امتحان رویکردها نظری اضطراب رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق رویکردها و…

  • بررسی کاربرد درختان هایپراکیمولاتور در پاكسازی خاکهای آلوده به کروم

    بررسی کاربرد درختان هایپراکیمولاتور در پاكسازی خاکهای آلوده به کروم درختان هایپراکیمولاتور آلودگی خاک کروم کاج الداریکا خاکهای آلوده به کروم نحوه پاكسازی خاکهای آلوده به کروم بررسی کاربرد درختان هایپراکیمولاتور در پاكسازی خاکهای آلوده به کروم رفتن به سایت…

  • پاورپوینت آموزشی کار در کلاس ص57 ریاضی ششم ابتدایی

    پاورپوینت آموزشی کار در کلاس ص57 ریاضی ششم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی کار در کلاس ص57 ریاضی ششم ابتدایی در قالب 9 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت نسوزها و خواص عمومی آن ها

    پاورپوینت نسوزها و خواص عمومی آن ها پاورپوینت انواع مواد نسوز پاورپوینت مواد نسوز پاورپوینت تولید مواد نسوز پاورپوینت مواد نسوز پاورپوینت خاک نسوز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نسوزها و خواص عمومی آن ها جهت رشته صنعتی در…

  • پاورپوینت سیستم پایپینگ برای مهندسین تازه کار

    پاورپوینت سیستم پایپینگ برای مهندسین تازه کار پاورپوینت پایپینگ پاورپوینت سیستم پایپینگ پاورپوینت مهندسی پاورپوینت مهندسین تازه کار پاورپوینت درمورد سیستم پایپینگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم پایپینگ برای مهندسین تازه کار جهت رشته مکانیک در قالب 29…

  • پاورپوینت برنامه ریزی منابع بنگاه

    پاورپوینت برنامه ریزی منابع بنگاه پاورپوینت منابع بنگاه دانلود پاورپوینت منابع بنگاه پاورپوینت درباره منابع بنگاه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برنامه ریزی منابع بنگاه جهت رشته کاریابی و کارآفرینی در قالب 28 اسلايد و با فرمت ppt به…

  • پاورپوينت آشنایی با خطوط HOV

    پاورپوينت آشنایی با خطوط HOV پاورپوينت HOV دانلود پاورپوينت HOV پاورپوینت درباره HOV رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنايي با خطوط HOV جهت رشته حمل و نقل در قالب 42 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • پاورپوینت فصل دهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی

    پاورپوینت فصل دهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی پاورپوینت فرهنگ سازمانی و ارزش های اخلاقی پاورپوینت فصل دهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه…

  • مقاله رشته حقوق با عنوان اصل صحت

    مقاله رشته حقوق با عنوان اصل صحت اصل صحت اصاله الصحه فقه شیعه قاعده فراغ استصحاب دانلود مقاله رشته حقوق با عنوان اصل صحت خرید مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • پاورپوینت برای درس تئوری حسابداری با موضوع مدیریت بر سود (منبع فصل 11کتاب آقای اسکات)

    پاورپوینت برای درس تئوری حسابداری با موضوع مدیریت بر سود (منبع فصل 11کتاب آقای اسکات) تئوری حسابداری مدیریت بر سود اسکات رفتن به سایت اصلی  پاورپوینت برای درس تئوری حسابداری با موضوع مدیریت بر سود (منبع فصل 11کتاب آقای اسکات)…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش شغلی مبانی نظری نگرش شغلی مبانی نظری در مورد نگرش شغلی مبانی نظری نگرش شغلی کارکنان مبانی نظری در مورد نگرش شغلی کارکنان پیشینه نگرش شغلی پیشینه تحقیق نگرش شغلی پیشینه پژوهش نگرش شغلی…

  • پاورپوینت نکات کلیدی کار آفرینی در کسب و کار اینترنتی

    پاورپوینت نکات کلیدی کار آفرینی در کسب و کار اینترنتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نکات کلیدی کار آفرینی در کسب و کار اینترنتی جهت رشته کاریابی و کارآفرینی در قالب 101 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • پاورپوینت معماری پایدار،معماری سبز

    پاورپوینت معماری پایدار،معماری سبز پاورپوینت پیشینه معماری سبز پاورپوینت معماری سبز در جهان دانلود پاورپوینت معماری پایدار،معماری سبز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری پایدار،معماری سبز جهت رشته معماری در قالب 34 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی مبانی نظری سازگاری روانشناختی پیشینه تحقیق سازگاری روانشناختی پیشینه داخلی سازگاری روانشناختی پیشینه خارجی سازگاری روانشناختی پیشینه پژوهش سازگاری روانشناختی پیشینه نظری سازگاری روانشناختی ادبیات…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی با عنوان ارزیابی و تعیین ظرفیت تجاری دو جانبه میان ایران و ترکیه با استفاده از درجه اکمال تجاری

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی با عنوان ارزیابی و تعیین ظرفیت تجاری دو جانبه میان ایران و ترکیه با استفاده از درجه اکمال تجاری تجارت آزاد منطقه گرایی ظرفیت تجاری توسعه اقتصادی درجه اکمال تجاری زمینه های مشارکت…

  • پاورپوینت شناخت خانه های قدیمی مشهد - منزل آقای قیافه

    پاورپوینت شناخت خانه های قدیمی مشهد - منزل آقای قیافه پاورپوینت شهر مشهد پاورپوینت درباره مشهد پاورپوینت شهرستان مشهد پاورپوینت خانه قدیمی پاورپوینت خانه های قدیمی پاورپوینت خانه های قدیمی مشهد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شناخت خانه های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 5

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 5 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • مبانی مدلسازی حرارتی، فرایند بهینه‌سازی و کاربردهای آن

    مبانی مدلسازی حرارتی، فرایند بهینه‌سازی و کاربردهای آن مواد آلی مدل سازی بلوغ مدل سازی حرارتی ارزیابی سنگ‌های منشاء دانلود پایان نامه مدل سازی حرارتی مبانی مدلسازی حرارتی، فرایند بهینه‌سازی و کاربردهای آن دانلود پایان نامه نفت دانلود پایان نامه…

  • بررسی مقایسه ای مصلحت درفقه امامیه و اهل سنت

    بررسی مقایسه ای مصلحت درفقه امامیه و اهل سنت دانلود پایان نامه مصلحت در اسلام دانلود پایان نامه مصلحت درفقه امامیه دانلود پایان نامه مصلحت درفقه اهل سنت دانلود پایان نامه رشته فقه و معارف اسلامی بررسی مقایسه ای مصلحت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای خودکارآمدی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش باورهای خودکارآمدی فصل دوم پایان نامه باورهای خودکارآمدی مبانی نظری باورهای خودکارآمدی پیشینه تحقیق باورهای خودکارآمدی پیشینه داخلی باورهای خودکارآمدی پیشینه خارجی باورهای خودکارآمدی پیشینه پژوهش باورهای خودکارآمدی پیشینه نظری باورهای خودکارآمدی ادبیات نظری باورهای…

  • ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان

    ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان افسردگی پرخاشگری پرخاشگری والدین افسردگی كودكان افسردگی دانش آموزان ابتدایی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی كودكان ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین…

  • دانلود پاورپوینت کتاب برنامه سازی ساخت یافته پاسکال

    دانلود پاورپوینت کتاب برنامه سازی ساخت یافته پاسکال پاورپوینت کتاب برنامه سازی ساخت یافته پاسکال پاورپوینت برنامه نویسی ساخت یافته و شی گرا پاورپوینت کتاب برنامه نویسی ساخت یافته با پاسکال پاورپوینت جزوه آموزش برنامه نویسی ساخت یافته رفتن به…

  • دانلود تحقیق درباره حافظه و مراحل آن word

    دانلود تحقیق درباره حافظه و مراحل آن word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی حافظه و مراحل آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • پاورپوینت شمع کوبی و راهکارهای عملی طراحی شمع ها

    پاورپوینت شمع کوبی و راهکارهای عملی طراحی شمع ها پاورپوینت روش اجرای شمع کوبی پاورپوینت شمع کوبی در گودبرداری پاورپوینت نحوه اجرای شمع در ساختمان پاورپوینت روش اجرای شمع در گودبرداری پاورپوینت دستگاه شمع کوبی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پاورپوینت نقش سرانه‎ ها در توسعه برنامه ‎ریزی شهری

    پاورپوینت نقش سرانه‎ ها در توسعه برنامه ‎ریزی شهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نقش سرانه‎ ها در توسعه برنامه ‎ریزی شهری جهت رشته ی برنامه ریزی شهری در قالب 37 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و…

  • بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی

    بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی مذهب تشیع ارتباطات فضایی مساجد شیعی ارتباطات فضایی مساجد شیعی بررسی تاثیر عقاید مذهب شیعه بر ارتباطات فضایی مساجد شیعی دانلود مقالات کارشناسی ارشد معماری دانلود مقالات ارشد معماری رفتن…

  • تجزیه و تحلیل عوامل موفقیت CRM در شرکت های خدماتی

    تجزیه و تحلیل عوامل موفقیت CRM در شرکت های خدماتی اهمیت ولزوم اجرای CRM مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری مزایای CRM برای دفاتر خدمات گردشگری مدل های پیاده سازی CRM…

  • ابعاد و نظریه های کمال گرایی و عوامل موثر بر آن

    ابعاد و نظریه های کمال گرایی و عوامل موثر بر آن تاریخچه کمال گرایی تعاریف کمال گرایی نظریه ها، دیدگاه ها و ابعاد کمال گرایی ابعاد کمال گرایی نظریه های کمال گرایی نظریه فروید نظریه کاری هورنای نظریه آدلر نظریه…

  • ویژگیهای افراد خودشکوفا از نظر مازلو و راجرز و بررسی نقایص آنها

    ویژگیهای افراد خودشکوفا از نظر مازلو و راجرز و بررسی نقایص آنها کلمات کلیدی : خودشکوفایی مزلو الگوی خودشکوفایی تعریف مفهومی خودشکوفایی تعریف عملیاتی خودشکوفایی خودشکوفایی سلسله مراتب پایان نامه خودشکوفایی تعریف خودشکوفایی در روانشناسی مولفه های خودشکوفایی شامل چیست؟…