مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مدیریت کیفیت جامع
مدیریت ارتباط با شهروندان
کیفیت خدمات الکترونیک
مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی
مدیریت کیفیت در سازمانها
مدل مناسب کیفیت خدمات
ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور
مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مبانی نظری کیفیت خدمات
مبانی نظری در مورد کیفیت خدمات
مبانی نظری کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی

رفتن به سایت اصلی

 سيستم هاي مديريت كيفيت (QMS) ، به منظور تضمين سطح كيفيت و برآورده ساختن انتظار مشتري در سازمان استقرار مي-يابند. توجه به ايجاد سازوكارهايي كه منجر به رضايت مشتريان شود، زيربناي سيستم هاي مديريت كيفيت به شمار مي آيد. لازمه تحقق چشم انداز در بخش راهنمایی و رانندگی، تأمین کمی و کیفی خواسته های ترافیکی مردم است. زیرا شهروندان به خدمات راهنمایی و رانندگی نیاز مبرم دارند و انتظار دارند این نیازمندی با کیفیت تأمین شود.

 

پلیس برای پاسخ به نیازهای ترافیکی مردم باید کارا و بهره ور باشد. عدم مدیریت کیفیت خدمات ضمن آن که باعث کاهش کارایی و بهره وری خدمات در سازمان می شود، موجبات بدبینی و کاهش اعتبار و اطمینان این سازمان در بین شهروندان می شود و رفتارهای سلیقه ای نسبت به مشتریان را در سازمان تسری می دهد. ارائه خدمات با کیفیت بدون داشتن مدل مدیریت کیفیت میسر نیست. ارائه مدل مدیریت کیفیت نیز با مطالعه علمی امکان پذیر است. مزایای ناشی از کیفیت خدمات خود عاملی است که سازمان ها را به ارائه خدمات باکیفیت ترغیب می-کند.

 

 یکی از اثرات مستقیم ارائه خدمت با کیفیت، افزایش توانایی سازمان جهت ارائه خدمات به  صورتی کارا به مشتریان است، چرا که سازمان خواسته ها و نیازهای مشتریانش را شناسایی کرده است. لذا از خدمات غیرضروری کاسته و/یا آن ها را حذف کرده است (Royne etc al, 1998). بررسی های به عمل آمده توسط محقق از سازمان تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی، دفتر تحقیقات و مطالعات کاربردی پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر منابع تاکنون تحقیقی تحت عنوان «مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ایران» صورت نگرفته است. همچنین این تحقیق می تواند تلاشی برای تحقق کیفیت مورد انتظار مقام معظم رهبری در پلیس باشد. بنابراین انجام تحقیق علمی در موضوع فوق اهمیت و ضرورت دارد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین     13
1-2  مبانی نظری تحقیق     14
    1-1-2  تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان ها      14
    2-1-2  تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن .    19
    3-1-2  مدل های مدیریت کیفیت در کل .    28
    4-1-2  تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .      43
    5-1-2  نمونه ای از مدل های مدیریت کیفیت در خدمات     49
           1-5-1-2  مقیاس SYSTRA-SQ       52
           2-5-1-2  مدل کیفیت خدمات پاراسورامن     53
           3-5-1-2  مدل لهتینن و لهتینن .    57
           4-5-1-2  مدل گاروین     58
           5-5-1-2  مدل گرونروز     58
           6-5-1-2  مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور     59
           7-5-1-2  مدل های ZRM  .    60
           8-5-1-2  مدل های پاسخ گویی در خدمات .    75
           9-5-1-2  مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ .    84
          10-5-1-2  مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .    88
    6-1-2  مدل کیفیت در پلیس     88
    7-1-2  معیارهای انجمن بین المللی رؤسای پلیس   IACP.    90
    8-1-2  کیفیت در پلیس ایران     91
2-2  پژوهش های انجام شده .    103
    1-2-2  پژوهش های انجام شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .    103
    2-2-2  تحقیقات خارجی انجام شده .    108
3-2  دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور .    118
    1-3-2  دلایل استفاده از مدل EFQM  در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    2-3-2  دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    3-3-2  دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور     120
    4-3-2  جمع بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .

 

فهرست منابع و مآخذ

 

 

فهرست شکل ها
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق     6
شکل 1-2: قلمرو مدیریت کیفیت جامع .    21
شکل 2-2: جوایز تعالی در قاره های جهان  .    28
شکل 3-2: چرخه دمینگ     30
شکل 4-2: ساختار مدل EFQM  بر اساس ویرایش 2010     32
شکل 5-2: منطق رادار در EFQM .    33
شکل 6-2: مفاهیم پایه ای مدل EFQM .    33
شکل 7-2: مدل شبکه ضوابط پاداش کیفیت ملی مالکوم بالدریج .    37
شکل 8-2: چارچوب ارتباط بین  ابعاد، دیدگاه و فعالیت های کیفیت .    45
شکل 9-2: کیفیت خدمات درک شده     54
شکل 10-2: مدل شکاف کیفیت خدمات .    56
شکل 11-2: ابعاد کیفیت خدمات     59
شکل 12-2: مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی     60
شکل 13-2: نمودار مدل کانو     62
شکل 14-2: روابط با مشتریان     63
شکل 15-2: مدل طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهادشده     65
شکل 16-2: مدل گذر خدماتی تعدیل شده     68
شکل 17-2: چارچوب عملیاتی پردازش مشتری     68
شکل 18-2: مدل رفتاری کیفیت خدمات     69
شکل 19-2: فرآیند رضایت مندی و وفاداری مشتری .    70
شکل 20-2: نیازهای کیفیت مشتریان     72
شکل 21-2: مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات .    75
شكل 22-2: انواع پاسخ گويي با رويكرد پيوستاري .    76
شکل 23-2: مدل اقتضایی پاسخ گویی     81
شکل 24-2: توالی ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی     86
شکل 25-2: ساختار مکنا .    94
شکل 26-2: مدل مدیریت کیفیت و تعالی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .    97
شکل 27-2: ابعاد و مؤلفه های مورد نظر در طرح مکنا .    98
شکل 28-2: ضروریات و امکانات مورد نیاز یک کلانتری از منظر مکنا .    99
شکل 29-2: مدل مفهومی تحقیق .    128
 

   

    
فهرست جداول
جدول 1-2: خلاصه ای از تعاریف و تئوری های صاحب نظران کیفیت .    18
جدول 2-2: سیرتکاملی کیفیت از نظر انجمن کنترل کیفیت آمریکا .    24
جدول 3-2: ویژگی های مراحل گوناگون تکامل TQM     25
جدول 4-2: ارزش های محوری در مدل های دمینگ بالدریج و اروپایی .    39
جدول 5-2: مفاهیم و ارزش های اصلی در جوایز کشورهای مختلف     41
جدول 6-2: مقایسه عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .    50
جدول 7-2: انواع اشتباهات در خدمت     67
جدول 8-2: گونه های پاسخ گویی در بخش دولتی     78
جدول 9-2: نظام های پاسخ گویی برحسب ارزش ها و انتظارات رفتاری .    78
جدول 10-2: بسط مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی برای سازمان های دولتی .    82
جدول 11-2: مدل های تعالی سازمانی مورد استفاده در پلیس های دنیا .    89
جدول 12-2: تطبیق ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت به تفکیک مدل ها براساس ادبیات تحقیق     121
جدول 13-2: ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت براساس جدول 12-2 .    125
جدول 14-2: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق برای اخذ نظر خبرگان         127
جدول 15-2: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان              129
    

 

 

  • ارزیابی مقایسه ای حجاب زنان در فقه شیعه و اهل کتاب

    ارزیابی مقایسه ای حجاب زنان در فقه شیعه و اهل کتاب حجاب در فقه امامیه حجاب در ادیان اهل کتاب احکام حجاب در فقه امامیه احکام حجاب در ادیان اهل کتاب مبانی فقهی حجاب از منظر فقه امامیه شباهتها و…

  • دانلود پاورپوینت معماری مهدکودک

    دانلود پاورپوینت معماری مهدکودک پاورپوینت درباره معماری دانلود پاورپوینت معماری پاورپوینت معماری مهد کودک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری مهدکودک جهت رشته معماری در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • ویژگی ها و نظریه های فرهنگ سازمانی

    ویژگی ها و نظریه های فرهنگ سازمانی نظریه های فرهنگ سازمانی نظریه های مدیریت فرهنگ سازمانی نظریه های مربوط به فرهنگ سازمانی ویژگی فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ سازمانی قوی ویژگیهای فرهنگ سازمانی چیست ویژگیهای مثبت فرهنگ سازمانی ویژگی های اصلی…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت کیفیت بازاریابی ورزشی

    دانلود پاورپوینت مدیریت کیفیت بازاریابی ورزشی پاورپوینت مدیریت کیفیت بازاریابی ورزشی پاورپوینت بازاریابی جهانی در مدیریت ورزش پاورپوینت مدیریت بازاریابی در ورزش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت کیفیت بازاریابی ورزشی جهت رشته مدیریت در قالب 21 اسلاید و…

  • الگوها و روشهای سرمایه فکری

    الگوها و روشهای سرمایه فکری سرمایه فکری سرمایه فکری سازمان ویژگی های سرمایه فکری روش های اندازه گیری سرمایه فكری الگوهای اندازه گیری سرمایه فکری دانلود پایان نامه سرمایه فکری سازمان الگوها و روشهای سرمایه فکری رفتن به سایت اصلی…

  • توابع، عقود احسانی و عقود احتمالی در رفع ابهام در مورد معامله

    توابع، عقود احسانی و عقود احتمالی در رفع ابهام در مورد معامله ابهام در مورد معامله لزوم رفع ابهام در مورد معامله توابع در رفع ابهام در مورد معامله عقود احسانی در رفع ابهام در مورد معامله عقود احتمالی در…

  • بررسی احکام فقهی قطع عضو در فقه امامیه

    بررسی احکام فقهی قطع عضو در فقه امامیه معامله اعضای بدن قطع عضو در فقه امامیه ادله حرمت قطع عضو ادله قطع عضو در فقه امامیه احکام قطع عضو در فقه امامیه معامله اعضاء بدن انسان در فقه اماميه رفتن…

  • پاورپوینت بررسی بازیگوشی کودکان و نقش عروسک

    پاورپوینت بررسی بازیگوشی کودکان و نقش عروسک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی بازیگوشی کودکان و نقش عروسک جهت رشته خانه و خانواده در قالب 34 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت دانلود مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت ادبیات نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت فصل…

  • دانلود تحقیق اجتماع درمان مدار و دیدگاه های TC با فرمت ورد

    دانلود تحقیق اجتماع درمان مدار و دیدگاه های TC با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اجتماع درمان مدار و دیدگاه های TC با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و…

  • بررسی آفات درونی کشورهای حاشیه خلیج فارس و بحرانهای درونی این کشورها

    بررسی آفات درونی کشورهای حاشیه خلیج فارس و بحرانهای درونی این کشورها طرحهای امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس پیدایش طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس آفات درونی کشورهای حاشیه خلیج فارس بحرانهای درونی کشورهای حاشیه…

  • نیازسنجی آموزشی مدیران

    نیازسنجی آموزشی مدیران نیاز سنجی آموزشی آموزش ضمن خدمت دانلود مقالات رشته مدیریت نیازسنجی آموزشی مدیران دانلود مقالات مدیریتی دانلود مقالاتکارشناسی ارشد رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فروش تحقیق مدیریت نیازسنجی آموزشی مدیران دبیرستانهای تهران رفتن به سایت…

  • ابعاد و عوامل موثر بر بهزیستی روانشناختی

    ابعاد و عوامل موثر بر بهزیستی روانشناختی بهزیستی روان شناختی ابعاد بهزیستی روان شناختی عوامل موثر بر بهزیستی روانشناختی تحقیق در مورد بهزیستی روانشناختی رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی ابعاد و عوامل موثر بر بهزیستی روان…

  • دانلود پاورپوینت نقطه های کوانتومی جاسازی شده در نانو ساختارهای فوتونیکی

    دانلود پاورپوینت نقطه های کوانتومی جاسازی شده در نانو ساختارهای فوتونیکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نقطه های کوانتومی جاسازی شده در نانو ساختارهای فوتونیکی جهت رشته فیزیک در 20 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • مشخصه های طبیعی و انسانی شهر شوش

    مشخصه های طبیعی و انسانی شهر شوش مشخصه های طبیعی شهر شوش مشخصه های انسانی شهر شوش مشخصه های طبیعی و انسانی شهر شوش خصوصیات جمعیتی شهرستان شوش زمین شناسی شهرستان شوش موقعیت جغرافیایی شهرستان شوش دانلود تحقیق معرفی شهرستان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت محلی 68 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت محلی 68 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مشارکت محلی پیشینه مشارکت محلی پیشینه تحقیق مشارکت محلی مبانی نظری پژوهش مشارکت محلی مبانی نظری و پیشینه مشارکت محلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت…

  • پاورپوینت آموزش تدریس فصل 10 علوم هشتم - مغناطیس

    پاورپوینت آموزش تدریس فصل 10 علوم هشتم - مغناطیس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس فصل 10 علوم هشتم - مغناطیس به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 4 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 2 مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن پیشینه تحقیق…

  • رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان اماکن ورزشی

    رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان اماکن ورزشی ارزش ادراک شده اماکن ورزشی وفاداری مشتریان رابطه بین ارزش های ادراک شده با وفاداری مشتریان شهرداری منطقه 19 تهران دانلود مقاله مدیریت دانلود مقاله ترجمه رشته مدیریت دانلود…

  • پاورپوینت استاندارد توصیف و دسترسی به منابع اطلاعاتی

    پاورپوینت استاندارد توصیف و دسترسی به منابع اطلاعاتی کلمات کلیدی : پاورپوینت استاندارد توصیف و دسترسی به منابع اطلاعاتی تحقیق استاندارد توصیف و دسترسی به منابع اطلاعاتی مقاله استاندارد توصیف و دسترسی به منابع اطلاعاتی آشنایی استاندارد توصیف و دسترسی…

  • پاورپوینت کتاب آمار در علوم اجتماعی از مهدی صفاری

    پاورپوینت کتاب آمار در علوم اجتماعی از مهدی صفاری پاورپوینت کتاب آمار در علوم اجتماعی صفاری پاورپوینت کتاب آمار در علوم اجتماعی پیام نور پاورپوینت جزوه آمار در علوم اجتماعی پاورپوینت کاربرد آمار در علوم اجتماعی رفتن به سايت اصلي…

  • پرسشنامه ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان

    پرسشنامه ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان پرسشنامه فساد اداری در سازمانهای دولتی پرسشنامه راهکارهای مبارزه با فساد اداری پرسشنامه راهکار های مبارزه با فساد اداری پرسشنامه راهکارهای مبارزه با فساد اداری…

  • بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

    بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده کاوی مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده کاوی پایان نامه…

  • پاورپوینت شبکه های اجتماعی

    پاورپوینت شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی چیست پاورپوینت شبکه های اجتماعی دانلود پاورپوینت شبکه های اجتماعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شبكه‌‌هاي اجتماعی جهت رشته علوم اجتماعی در قالب 14 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و جامع…

  • پروتکل درمانی و پکیج بازی درمانی شناختی رفتاری (CBPT)

    پروتکل درمانی و پکیج بازی درمانی شناختی رفتاری (CBPT) کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل بازی درمانی کودک محور پروتکل شن بازی درمانی پروتکل بازی درمانی شناختی…

  • پاورپوینت بررسی سندرم اعتیاد به اینترنت در کاربران اصفهانی

    پاورپوینت بررسی سندرم اعتیاد به اینترنت در کاربران اصفهانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی سندرم اعتیاد به اینترنت در کاربران اصفهانی جهت رشته روانشناسی در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها

    مبانی نظری ارزیابی علل ایجاد مطالبات سررسید گذشته و معوق انواع بانکها مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق بانکی از نگاه مشتریان مبانی نظری مطالبات…

  • پاورپوینت اهمیت کاهش مصرف نمک

    پاورپوینت اهمیت کاهش مصرف نمک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اهمیت کاهش مصرف نمک جهت رشته تغذیه در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       سدیم به طور…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت استراتژیک

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت استراتژیک مبانی نظری مدیریت استراتژیک پیشینه مدیریت استراتژیک دانلود مبانی نظری مدیریت استراتژیک پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک ادبیات نظری مدیریت استراتژیک فصل دوم پایان نامه مدیریت استراتژیک مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک…

  • شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان سیستان و بلوچستان با نرم‌افزار PSAT

    شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان سیستان و بلوچستان با نرم‌افزار PSAT شبیه سازی پخش بار كنترل کننده یكپارچه توان پخش بار سیستمهای قدرت كنترل کننده یكپارچه توان شبیه سازی پخش بار UPFC در شبکه انتقال استان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق وضعیت روانشناختی و سلامت روانی کودکان 48 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق وضعیت روانشناختی و سلامت روانی کودکان 48 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری در کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری در کودکان پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری در کودکان پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری…

  • دانلود پاورپوینت فرانک گهری و برخی از آثارش

    دانلود پاورپوینت فرانک گهری و برخی از آثارش پاورپوینت فرانک گهری پاورپوینت بیوگرافی فرانک گهری پاورپوینت آثار فرانک گهری پاورپوینت زندگینامه ی فرانک گهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرانک گهری و برخی از آثارش در قالب 32 اسلاید…

  • پاورپوینت آشنایی با روتر

    پاورپوینت آشنایی با روتر پاورپوینت روتر چیست؟pdf پاورپوینت کاربرد روتر پاورپوینت مودم روتر چیست پاورپوینت روتر چیست ویکی پدیا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با روتر جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 77 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و…

  • پاورپوینت آنتالپی و تبخیر و کاربرد آنها در صنعت قند

    پاورپوینت آنتالپی و تبخیر و کاربرد آنها در صنعت قند پاورپوینت آنتالپی پاورپوینت صنعت قند پاورپوینت آنتالپی در صنعت قند دانلود پاورپوینت آنتالپی در صنعت قند پاورپوینت درمورد آنتالپی در صنعت قند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آنتالپی و…

  • نتایج مربوط به تجزیه و تحلیل داده ها ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران

    نتایج مربوط به تجزیه و تحلیل داده ها ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران رضایت زناشویی رضایت زناشویی در پرستاران عوامل مرتبط با رضایت زناشویی در پرستاران شاغل رضایت زناشویی در پرستاران بر حسب عوامل شغلی…