مبانی نظری ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

مبانی نظری ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

مدیریت کیفیت جامع
مدیریت ارتباط با شهروندان
کیفیت خدمات الکترونیک
مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی
مدیریت کیفیت در سازمانها
مدل مناسب کیفیت خدمات
ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور
مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مبانی نظری کیفیت خدمات
مبانی نظری در مورد کیفیت خدمات
مبانی نظری کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار جهت مبانی نظری کیفیت خدمات سازمان راهنمایی و رانندگی می باشد که در آن پژوهش ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مورد بررسی قرار می گیرد.پس از شناسایی ابعاد و مؤلفه های کیفیت خدمات سازمان ناجا و  و بررسی مدل فعلی کیفیت خدمات ، به ارائه یک مدل مناسب برای کیفیت خدمات سازمان راهور می پردازد.

 

 

 

سازمان های دولتی برای خمت به مردم ایجاد شدند. لذا باید بازخورد نظرات مردم را بگیرند و سریعاً به آن پاسخ دهند. فعالیت ها و عملکرد بخش دولتی را همانند بخش خصوصی می توان، با معیارهای مدیریت کیفیت جامع مورد ارزیابی و سنجش قرار داد. سازمان های دولتی خدمت مدار هستند. نظرات شهروندان در گرفتن خدمات دولتی بیشتر متوجه نتایج زودرس است و به کیفیت خدمات درازمدت توجهی ندارند (الوانی، 1380).

 

 

شهروندان به خدمات راهنمایی و رانندگی نیاز مبرم دارند و انتظار دارند این نیازمندی با کیفیت تأمین شود. پلیس برای پاسخ به نیازهای ترافیکی مردم باید کارا و بهره ور باشد. عدم مدیریت کیفیت خدمات ضمن آن که باعث کاهش کارایی و بهره وری خدمات در سازمان می شود، موجبات بدبینی و کاهش اعتبار و اطمینان این سازمان در بین شهروندان می شود و رفتارهای سلیقه ای نسبت به مشتریان را در سازمان تسری می دهد. ارائه خدمات با کیفیت بدون داشتن مدل مدیریت کیفیت میسر نیست. ارائه مدل مدیریت کیفیت نیز با مطالعه علمی امکان-پذیر است.

 

 

 

مزایای ناشی از کیفیت خدمات خود عاملی است که سازمان ها را به ارائه خدمات باکیفیت ترغیب می کند. یکی از اثرات مستقیم ارائه خدمت با کیفیت، افزایش توانایی سازمان جهت ارائه خدمات به  صورتی کارا به مشتریان است، چرا که سازمان خواسته ها و نیازهای مشتریانش را شناسایی کرده است. لذا از خدمات غیرضروری کاسته و/یا آن ها را حذف کرده است (Royne etc al, 1998). بررسی های به عمل آمده توسط محقق از سازمان تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی، دفتر تحقیقات و مطالعات کاربردی پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر منابع تاکنون تحقیقی تحت عنوان «مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ایران» صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین     13
1-2  مبانی نظری تحقیق     14
    1-1-2  تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان ها      14
    2-1-2  تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن .    19
    3-1-2  مدل های مدیریت کیفیت در کل .    28
    4-1-2  تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .      43
    5-1-2  نمونه ای از مدل های مدیریت کیفیت در خدمات     49
           1-5-1-2  مقیاس SYSTRA-SQ       52
           2-5-1-2  مدل کیفیت خدمات پاراسورامن     53
           3-5-1-2  مدل لهتینن و لهتینن .    57
           4-5-1-2  مدل گاروین     58
           5-5-1-2  مدل گرونروز     58
           6-5-1-2  مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور     59
           7-5-1-2  مدل های ZRM  .    60
           8-5-1-2  مدل های پاسخ گویی در خدمات .    75
           9-5-1-2  مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ .    84
          10-5-1-2  مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .    88
    6-1-2  مدل کیفیت در پلیس     88
    7-1-2  معیارهای انجمن بین المللی رؤسای پلیس   IACP.    90
    8-1-2  کیفیت در پلیس ایران     91
2-2  پژوهش های انجام شده .    103
    1-2-2  پژوهش های انجام شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .    103
    2-2-2  تحقیقات خارجی انجام شده .    108
3-2  دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور .    118
    1-3-2  دلایل استفاده از مدل EFQM  در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    2-3-2  دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    3-3-2  دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور     120
    4-3-2  جمع بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .

 

فهرست منابع و مآخذ

 

 

فهرست شکل ها
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق     6
شکل 1-2: قلمرو مدیریت کیفیت جامع .    21
شکل 2-2: جوایز تعالی در قاره های جهان  .    28
شکل 3-2: چرخه دمینگ     30
شکل 4-2: ساختار مدل EFQM  بر اساس ویرایش 2010     32
شکل 5-2: منطق رادار در EFQM .    33
شکل 6-2: مفاهیم پایه ای مدل EFQM .    33
شکل 7-2: مدل شبکه ضوابط پاداش کیفیت ملی مالکوم بالدریج .    37
شکل 8-2: چارچوب ارتباط بین  ابعاد، دیدگاه و فعالیت های کیفیت .    45
شکل 9-2: کیفیت خدمات درک شده     54
شکل 10-2: مدل شکاف کیفیت خدمات .    56
شکل 11-2: ابعاد کیفیت خدمات     59
شکل 12-2: مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی     60
شکل 13-2: نمودار مدل کانو     62
شکل 14-2: روابط با مشتریان     63
شکل 15-2: مدل طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهادشده     65
شکل 16-2: مدل گذر خدماتی تعدیل شده     68
شکل 17-2: چارچوب عملیاتی پردازش مشتری     68
شکل 18-2: مدل رفتاری کیفیت خدمات     69
شکل 19-2: فرآیند رضایت مندی و وفاداری مشتری .    70
شکل 20-2: نیازهای کیفیت مشتریان     72
شکل 21-2: مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات .    75
شكل 22-2: انواع پاسخ گويي با رويكرد پيوستاري .    76
شکل 23-2: مدل اقتضایی پاسخ گویی     81
شکل 24-2: توالی ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی     86
شکل 25-2: ساختار مکنا .    94
شکل 26-2: مدل مدیریت کیفیت و تعالی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .    97
شکل 27-2: ابعاد و مؤلفه های مورد نظر در طرح مکنا .    98
شکل 28-2: ضروریات و امکانات مورد نیاز یک کلانتری از منظر مکنا .    99
شکل 29-2: مدل مفهومی تحقیق .    128
 

   

    
فهرست جداول
جدول 1-2: خلاصه ای از تعاریف و تئوری های صاحب نظران کیفیت .    18
جدول 2-2: سیرتکاملی کیفیت از نظر انجمن کنترل کیفیت آمریکا .    24
جدول 3-2: ویژگی های مراحل گوناگون تکامل TQM     25
جدول 4-2: ارزش های محوری در مدل های دمینگ بالدریج و اروپایی .    39
جدول 5-2: مفاهیم و ارزش های اصلی در جوایز کشورهای مختلف     41
جدول 6-2: مقایسه عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .    50
جدول 7-2: انواع اشتباهات در خدمت     67
جدول 8-2: گونه های پاسخ گویی در بخش دولتی     78
جدول 9-2: نظام های پاسخ گویی برحسب ارزش ها و انتظارات رفتاری .    78
جدول 10-2: بسط مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی برای سازمان های دولتی .    82
جدول 11-2: مدل های تعالی سازمانی مورد استفاده در پلیس های دنیا .    89
جدول 12-2: تطبیق ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت به تفکیک مدل ها براساس ادبیات تحقیق     121
جدول 13-2: ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت براساس جدول 12-2 .    125
جدول 14-2: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق برای اخذ نظر خبرگان         127
جدول 15-2: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان              129
    

 

 

  • دانلود پاورپوینت ایجاد و توسعه سیستمهای اطلاعاتی

    دانلود پاورپوینت ایجاد و توسعه سیستمهای اطلاعاتی سیستمهای اطلاعاتی ایجاد سیستمهای اطلاعاتی توسعه سیستمهای اطلاعاتی ایجاد و توسعه سیستمهای اطلاعاتی دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی دانلود پاورپوینت ایجاد سیستمهای اطلاعاتی دانلود پاورپوینت ایجاد و توسعه سیستمهای اطلاعاتی رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوینت کلیات درس آمار

    پاورپوینت کلیات درس آمار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کلیات درس آمار جهت رشته ی آمار در قالب 55 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       جدول دو بعدی…

  • اختلال در ارتباطات والد و کودک و آسیب شناسی آن 

    اختلال در ارتباطات والد و کودک و آسیب شناسی آن  انواع الگوهای ارتباطی الگوهای ارتباطی والد و کودک  ایجاد دلبستگی ایمن والد و کودک چرخه ایمن در در ارتباطات والد و کودک چرخه اضطرابی در در ارتباطات والد و کودک…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در كار 68 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در كار 68 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنويت در كار مبانی نظری معنويت در كار پیشینه تحقیق معنويت در كار پیشینه داخلی معنويت در كار پیشینه خارجی معنويت در كار…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش ارزش ویژه برند

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه ارزش ویژه برند دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند ادبیات نظری ارزش ویژه برند فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه…

  • دانلود پرسشنامه خودکارآمدی عمومی gses شرر و همکاران doc

    دانلود پرسشنامه خودکارآمدی عمومی gses شرر و همکاران doc کلمات کلیدی : پرسشنامه خودکارآمدی پرسشنامه خودکارآمدی عمومی پرسشنامه خودکارآمدی شرر (gses) دانلود پرسشنامه خودکارآمدی شرر پرسشنامه خودكارآمدي عمومي شرر doc پرسشنامه خودکارآمدی عمومی ses شرر و همکاران رفتن به سایت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان 54 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان 54 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ادراک و انتظار دانش آموزان مبانی نظری ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه تحقیق ادراک و انتظار دانش آموزان پیشینه پژوهش…

  • پاورپوینت کارگاه مقدماتی کار با SPSS 19

    پاورپوینت کارگاه مقدماتی کار با SPSS 19 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه مقدماتی کار با SPSS 19 جهت رشته آمار در قالب 78 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت مدرسه باوهاوس و آنالیز سایت

    پاورپوینت مدرسه باوهاوس و آنالیز سایت پاورپوینت باهاوس مدرسه معماری پاورپوینت پلان مدرسه باهاوس پاورپوینت تحلیل مدرسه باهاوس پاورپوینت مدرسه ي باهاوس مدرسه باهاوس ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدرسه باوهاوس و آنالیز سایت جهت رشته معماری در…

  • فصل دوم پایان نامه در مورد حمایت اجتماعی

    فصل دوم پایان نامه در مورد حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : مبانی نظری حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی فصل دوم پایان نامه ارشد حمایت اجتماعی دانلود فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی فصل…

  • ملاک و معیار سازگاری و عوامل موثر بر سازگاری و ناسازگاری

    ملاک و معیار سازگاری و عوامل موثر بر سازگاری و ناسازگاری نظریه های سازگاری اجتماعی سازگاری اجتماعی در روانشناسی ملاک و معیارهای سازگاری اجتماعی تحقیق کامل در مورد سازگاری اجتماعی عوامل موثر در سازگاری اجتماعی عوامل موثر در ناسازگاری اجتماعی…

  • تاثیر فناوری اطلاعات و بررسی سیستمهای اطلاعاتی در سازمان

    تاثیر فناوری اطلاعات و بررسی سیستمهای اطلاعاتی در سازمان فناوری اطلاعات ساختار سازمانی تاثیرات IT در سازمان تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان بررسی سیستمهای اطلاعاتی در سازمان دانلود پایان نامه تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان تاثیر فناوری اطلاعات و بررسی…

  • شرایط تحقق قوه قاهره و تاثیر آن بر قرارداد در حقوق داخلی و بین الملل

    شرایط تحقق قوه قاهره و تاثیر آن بر قرارداد در حقوق داخلی و بین الملل بررسی تطبیقی قوه ی قاهره قوه قاهره در حقوق ایران فورس ماژور در حقوق ایران اثر فورس ماژور بر قرارداد آثار قوه قاهره و انتفای…

  • پاورپوینت قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی

    پاورپوینت قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی کلمات کلیدی : پاورپوینت قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی تحقیق قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی تعریف بازاریابی اینترنتی اصول بازاریابی اینترنتی قواعد مشترک وکاربردی درتبلیغات…

  • پاورپوینت فوبیا یا اختلالات اضطرابی

    پاورپوینت فوبیا یا اختلالات اضطرابی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فوبیا یا اختلالات اضطرابی جهت رشته روانشناسی در 22 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       يك احساس منتشر ،ناخوشايندو…

  • پاورپوینت ویروس روبلا و بیماری سرخچه و سرخچه مادرزادی

    پاورپوینت ویروس روبلا و بیماری سرخچه و سرخچه مادرزادی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با ویروس روبلا و بیماری سرخچه و سرخچه مادرزادی جهت رشته پزشکی در قالب 42 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • رویکردهای بلوغ سازمان و سنجش آن از دیدگاه پژوهشگران مختلف

    رویکردهای بلوغ سازمان و سنجش آن از دیدگاه پژوهشگران مختلف کلمات کلیدی : پایان نامه بلوغ سازمانی رویکردهای بلوغ سازمانی تعریف نظری بلوغ سازمانی تعریف عملیاتی بلوغ سازمانی رویکردهای سنجش بلوغ سازمانی پایان نامه رویکردهای بلوغ سازمانی رویکردهای بلوغ سازمان از…

  • طرح درس بر اساس روش تدریس حل مسئله جورج پولیا

    طرح درس بر اساس روش تدریس حل مسئله جورج پولیا روش حل مسئله جورج پولیا مراحل حل مسئله جورج پولیا الگوی حل مسئله جورج پولیا روش های حل مسئله جورج پولیا روش تدریس حل مسئله جورج پولیا چگونه مسئله را…

  • تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها

    تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها خلاقیت نقاشی کودکان دانلود پایان نامه خلاقیت در نقاشی کودکان تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها بررسی مشکلات عاطفی کودکان در آثار نقاشی آنها دانلود پایان نامه رشته…

  • پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت روابط عمومی

    پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت روابط عمومی روابط عمومی سیستم های سازمانی روابط عمومی ایران مدیریت روابط عمومی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت…

  • نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم

    نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه…

  • پاورپوینت اصول طراحی و ساخت کوره های ذوب فلزات

    پاورپوینت اصول طراحی و ساخت کوره های ذوب فلزات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول طراحی و ساخت کوره های ذوب فلزات جهت رشته ی مهندسی در قالب 163 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد هنر و گرافیک با عنوان خیالی نگاری یا نقاشی قهوه‌خانه‌ای

    پایان نامه کارشناسی ارشد هنر و گرافیک با عنوان خیالی نگاری یا نقاشی قهوه‌خانه‌ای نقالی قهوه‌خانه خیالی نگاری خیالی سازی نقاشی عامیانه نقاشی قهوه‌خانه‌ای دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد هنر و گرافیک با عنوان خیالی نگاری یا نقاشی قهوه‌خانه‌ای خرید…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی 19 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی 19 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه فرسودگی شغلی تاریخچه فرسودگی شغلی پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی پیشینه پژوهشی فرسودگی شغلی مبانی نظری فرسودگی شغلی چارچوب نظری فرسودگی شغلی ادبیات نظری فرسودگی شغلی فصل دوم…

  • بررسی سیستم ترمز ضد قفل

    بررسی سیستم ترمز ضد قفل دانلود پایان نامه سیستم ترمز دانلود پایان نامه سیستم ترمز ضد قفل اجزای سیستم ترمز ضد قفل مراحل کارکرد سیستم ترمز ضد قفل بررسی سیستم ترمز ضد قفل بررسی سیستم ترمز ABS دانلود پایان نامه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشونت خانوادگی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشونت خانوادگی فصل دوم پایان نامه خشونت خانوادگی مبانی نظری خشونت خانوادگی پیشینه تحقیق خشونت خانوادگی پیشینه داخلی خشونت خانوادگی پیشینه خارجی خشونت خانوادگی پیشینه پژوهش خشونت خانوادگی پیشینه نظری خشونت خانوادگی ادبیات نظری خشونت…

  • بررسی ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج

    بررسی ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج خیار تدلیس در ازدواج فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود پایان نامه فریب در ازدواج دانلود پایان نامه تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری تدلیس در…

  • توربین بادی

    توربین بادی تاریخچه توربین بادی توربین ژنراتور بادی انرژی مکانیکی توربین های بادی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید تحقیق و مقاله برق رفتن به سایت اصلی توربین…

  • پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - بچینگ پلانت

    پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - بچینگ پلانت رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - بچینگ پلانت در25 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با تصاویر طبق موارد زیر بیان شده است: 1-…

  • تحقیق کامل در مورد سازگاری روانشناختی

    تحقیق کامل در مورد سازگاری روانشناختی نظریه های سازگاری عوامل موثر بر سازگاری تحقیق در مورد سازگاری مدل های سازگاری روانشناختی دیدگاه های سازگاری روانشناختی تعریف سازگاری در در روانشناسی رفتن به سايت اصلي این نوشتار تحقیق کامل در مورد…

  • دانلود پاورپوینت بیوگرافی و بررسی آثار استاد هوشنگ سیحون

    دانلود پاورپوینت بیوگرافی و بررسی آثار استاد هوشنگ سیحون رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیوگرافی و بررسی آثار استاد هوشنگ سیحون جهت رشته معماری در 19 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک

    طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک BOM نمودار FPC نمودار OPC نمودار جریان مواد طرح ریزی واحد صنعتی طرحریزی مهسان الکتریک طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک رفتن به سایت اصلی طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک *پاورپوینت و نمودارهای…

  • جزوه درس آسیب شناسی روانی مددکاری خانواده

    جزوه درس آسیب شناسی روانی مددکاری خانواده جزوه درس آسیب شناسی روانی - مددکاری خانواده رفتن به سايت اصلي جزوه درس آسیب شناسی روانی - مددکاری خانواده به تعداد 31 صفحه pdf   شامل مباحث : تعریف آسیب شناسی روانی  تاریخچه آسیب شناسی…

  • مبانی نظری واکاوی مقایسه ای تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون های بین الملل و حقوق ایران

    مبانی نظری واکاوی مقایسه ای تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون های بین الملل و حقوق ایران رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 فارسی هشتم

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 فارسی هشتم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 فارسی هشتم به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…