بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی

بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی

امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب
امر به معروف و نهی از منکر در مساله بی حجابی
بررسی چالشهای امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب
ارائه راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب
شناسایی آسیب های احتمالی امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب
پایان نامه امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی

بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی

 

 

 

 

چکیده:

امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب امروزه ذهن بسیاری از اندیشمندان جامعه را درگیر خود نموده است، گروهی این مسئولیت خطیر را بر عهده گرفته اند و تلاش های پی در پی در این حوزه صورت گرفته است، در این پژوهش که در راستای بهبود این روش های امر و نهی  در این حوزه است به بررسی عوامل  مؤثر در اثر پذیری امر به حجاب و نهی از کم حجابی پرداخته شده است، عواملی همچون احساس امنیت مخاطب، تربیت و  اعتقادات او ، مقبولیت شخص آمر به معروف و ناهی از منکر، نحوه بیان ونوع الفاظ  او و همچنین ویژگی های شخصیتی او، شرایط پیرامونی امر و نهی ،  نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به حجاب و نهی از کم حجابی و روش های عملی امر و نهی، که همگی عواملی هستنند که این امر را تحت تأثیر قرار می دهند. همچنین برای  قدم نهادن در هر راهی باید آسیب ها و آفت های آن راه را شناخت تا بتوان محکم در این راه قدم برداشت،

 

 بنابراین علاوه بر  بررسی  عوامل مؤثر بر اثربخشی به بررسی  آسیب ها و شبهات مطرح شده در این حوزه پرداخته شده است ،  و فراوانی هر کدام  نشان داده شده است، آسیب های مطرح شده در این حوزه در دو دسته آسیب های مهم  معرفتی و آسیب های مهم مربوط به روش شناسایی شده اند، که آگاهی نسبت به آنها به داشتن دید وسیع در این زمینه کمک نموده است،  در این پژوهش که به روش پیمایشی با انتخاب دانشگاه اصفهان به عنوان جامعه آماری، جهت مدیریت بهتر بررسی موضوع مورد پژوهش، صورت گرفته است، به وسیله فرمول کوکران  با حجم جامعه مشخص،  261 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شده اند و با تهیه و اجرای پرسشنامه اطلاعات لازم گردآوری شده است، سپس با استفاده از آزمون پیرسون  و اتا  به بررسی عوامل اثر بخش در امر و نهی در حوزه حجاب  بررسی شده اند و با تحلیل رگرسیونی آن معناداری هریک از عوامل مطر ح شده بررسی، و  نشان داده شد که بین متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی ازمنکر و مقبولیت آمر و ناهی،احساس امنیت مخاطب امر و نهی، خصوصیات آمر و ناهی، اعتقادات و تربیت مخاطب امر و نهی و روش های عملی در این حوزه رابطه معنادار و مستقیم برقرار می‌باشد و  بیشترین اثرگذاری مربوط به روش های عملی امر و نهی و تربیت مخاطب آن است.

 

 

 

 

 

کلید واژه ها:

چالش

حجاب

راهکار

امر به معروف  نهی از منکر

 

 

 

 

بیان مساله :

 مسئله پژوهش چگونگی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب در جامعه و شناسایی آسیب های احتمالی می باشد . 

دغدغه ذهن هر مسلمان متعهدى، راهنمایى بشر و نوع انسان‏ها به سوى رستگارى و سعادت است، این وظیفه به ویژه در جوامع انسانی در قالب امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد؛ که این خود از اهمّ فرایض اسلامی و واجبات دینی به شمار رفته، و مورد تأکید شارع مقدس هم قرار گرفته است؛ « وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَر… »(توبه/71) (مردان و زنان با ایمان، دوستان یكدیگرند، كه به كارهاى پسندیده وا مى‏دارند، و از كارهاى ناپسند باز مى‏دارند…. )و نیز امیر مؤمنان در این باره می فرمایند: «  همه كارهای نیك و جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منكر چون دمیدنی است به دریای پرموج پهناور و همانا امر به معروف و نهی از منكر نه اجلی را نزدیك كنند و نه از مقدار روزی بكاهند و از تمامی ارزشها برتر، شعار عدالتخواهی است رویاروی حاكمی ستمگر» (نهج‌البلاغه، حكمت374). این مهّم ضمن حفظ سلامت و سعادت فردی، امنیت عمومی جامعه اسلامی را نیز تأمین می کند؛ پیامبر (ص) می فرمایند: امر به معروف كنید تا محفوظ بمانید. نهى از منكر كنید تا یارى شوید(دیلمى: 18) .

 

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت نظام اسلامی این فریضه به عنوان اصل  هشتم قانون اساسی به تصویب رسیده در این اصل آمده است: …. در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‏ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند، این اصل مورد به رأی مردم گذاشته شد و به تأیید رهبری نظام رسید.

 امر به معروف و نهی از منکر نمونه ای از احکام عالی و ترقی بخش اسلام است و ضامن تحقق و اجرای احکام اسلامی است،  فریضه ی بزرگی است که فرائض دیگر به وسیله آن اقامه می شوند؛ امام باقر (ع) می فرمایند: امربه معروف ونهی ازمنكر ، راه انبیاء روش صالحان است ، فریضه بزرگی است كه فرائض دیگر به وسیله آن اقامه می شود وراه و روش انسان را مصون ازخطا وكسب وكار اورا حلال می كند ، ستمها را جبران وزمین راآباد می سازد ، به وسیله این فریضه از دشمنان ، عدالت وانصاف خواسته می شود وهمه امور استوار ودرمسیر درست قرار گیرد؛ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْكَرِ سَبِیلُ الْأَنْبِیَاءِ وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِیضَةٌ عَظِیمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَكَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْضُ وَ یُنْتَصَفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ یَسْتَقِیمُ الْأَمْرُ الْحَدِیث (عاملی، 1409 ، ج‏16: 119 ). 

 

یکی از معروفات در اسلام، داشتن پوشش و حجاب است، که در اكثر قریب به اتفاق ملت ها و آیین های جهان معمول بوده است، امّا با وجود سابقه دیرینه حضور اسلام در ایران و پایبندی ایرانیان به این دین، این مسئله دچار تغییر گردید، علیرغم تمهیدات جدّی برای حل این معضل، و امر و نهی در این زمینه این مهّم همچنان در حال چالش و مورد بحث است، لذا یکی از مسائل مهم فرهنگی جامعه امروز در ایران و دغدغه نظام اسلامی، وضعیت حجاب و چگونه مواجهه شدن با چالش های مربوط به آن است. به نظر می رسد همچنان باید تلاش های جدّی برای نهادینگی این مسئله و قابلیت ارائه آن به نظام جهانی صورت گیرد.

 

اهمیت این تحقیق از آن جهت است که؛ از یک سو حجاب اسلامی که در دین مبین اسلام مطرح شده است، و آیات و روایات متعدد در این خصوص آمده، چنانچه نماد تکریم شخصیت زن مسلمان ، نشانه سلامت اخلاقی و تعالی معنوی جامعه اسلامی است و اینکه داشتن حجاب زنان در اجازه ورود آنان به جامعه و پویائی آن ها منتهی می شود و نداشت آن به حریم و حرمت در زندگی خصوصی آنان صدمه وارد می کند، با چالش ها و معضلاتی روبرو شده که نیازمند است بررسی شود، و از دگر سو اجرا کردن احکام قرآنی در جامعه با توجه به جهانی شدن و رنگ باختن یا چند رنگ شدن مسائل دینی، در قالب امر به معروف و نهی از منکر ل در یک مسیر چندگانه با چالش ها و معضلاتی روبرو شده، و نیازمند است بررسی شود. این پژوهش بر این است که اجرای این فریضه و روش های امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه را تحلیل نماید و با بحث پیرامون موانع و چالش های موجود، راهکارهای مناسب در این زمینه با شیوه هایی معقول و مناسب در اجرای مطلوب این دو فریضه  ارائه نماید.

 

بر این اساس در این پژوهش پس از تفسیر و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب، بررسی روشهای انجام شده در این حوزه، نقاط ضعف و قوّت عملکردها؛ کام یابی ها و ناکامی ها بررسی می گردد تا در نهایت زمینه های اثربخشی امر و نهی در حوزه حجاب به دست آید. از این رو جهت بررسی میدانی، با انتخاب جامعه آماری (کلیه افراد در حال تحصیل دانشگاه اصفهان) ، به کنکاش در این حوزه پرداخته شده است، از آنجا که مسئله حجاب به مسئله حساسی تبدیل شده، و شبهات بسیاری در مورد آن مطرح گردیده است، با بررسی چالش های کنونی و به حداقل رساندن آسیب های موجود در خصوص دعوت به این معروف (حجاب) می توان  راهکارهایی مناسب در این زمینه ارائه داد، و در پایان پیشنهادات نظری و توسعه ای برای طراحی سیاست های جدید و ارائه الگوهای اجرایی جهت سازمانهای ذی ربط مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات طرح تحقیق

1-1 پیشگفتار  1

1-2 کلید واژه ها   2

1-3 شرح و بیان مساله پژوهشی  2

1-4 پیشینه وتاریخچه موضوع تحقیق    4

1-5 اهمیت و ارزش تحقیق 10

1-6 اهداف تحقیق 10

1-6-2 اهداف علمی  10

1-6-2 اهداف کاربردی 10

1-7 سوالهای تحقیق  10

1-8 كاربرد نتایج تحقیق  11

1-9 روش تحقیق  11

1-10 مشکلات و محدودیت های تحقیق   11

 

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

2-1 امربه معروف و نهی از منکر  12

2-1-1 مفهوم شناسی  12

2-1-1-1 مفهوم شناسی امر به معروف و نهی از منکر  12

2-1-1-2 دسته بندی مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن  13

2-1-2 شرایط امر به معروف و نهی از منکر  16

2-1-2-1 علم به معروف و منکر (شرط اول)  16

2-1-2-2 احتمال تأثیر ( شرط دوم)  17

2-1-2-3 بنای بر استمرار گناه (شرط سوم)  18

2-1-2-4 امر و نهی بدون مفسده  و ضرر (شرط چهارم) 19

2-1-3 مراتب امر به معروف و نهی از منکر  20

2-1-3-1 مرحله قلبی (اظهار تنفر قلبی)   21

2-1-3-2 مرحله لسانی (گفتار)    23

2-1-3-3 مرحله یدی 25

2-1-2-3 سیره پیشوایان معصوم در امر به معروف و نهی از منکر  27

2-2 عفاف و حجاب   33

2-2-1 مفهوم حجاب     33

2-2-2 حجاب مرد مسلمان   34

2-2-2-1 کنترل نگاه     34

2-2-2-2 پوشاندن شرمگاه    35

2-2-3 حجاب زن مسلمان    36

2-2-3-1کنترل نگاه     37

2-2-3-2 پوشاندن شرمگاه     37

2-2-3-3 حدود پوشش    37

2-2-3-3-1 خُمُر     37

2-2-3-3-2 جیب     38

2-2-3-4 زینت     39

2-2-3-5 تبرج     39

2-2-3-6 جلباب     40

2-2-3-7 عفاف     41

2-2-4 فلسفه پوشش    42

2-2-4-1 حق الهی     43

2-2-4-2 حفظ حرمت زن    43

2-2-4-3 مبارزه با نفس    44

2-2-4-4 ایجاد امنیت     44

2-3  عوامل مؤثر بر امربه معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب    45

2-3-1 مقبولیت آمر و ناهی     46

2-3-2 نحوه بیان آمر و ناهی    47

2-3-3 نوع الفاظ     49

2-3-4 امر و نهی متناسب با شرایط پیرامونی   50

2-3-5 احساس امنیت مخاطب  50

2-3-6 تربیت مخاطب  51

2-3-7 عملکرد ارگان های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر   51

2-3-8 روش های عملی    52

2-3-9 خصوصیات آمر و ناهی  52

2-3-10 اعتقادات مخاطب  53

2-4 آسیب ها و آفت های امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب  54

 

فصل سوم: روش شناسی

3-1 نوع تحقیق  58

3-2 روش تحقیق  58

3-3 نحوه جمع آوری داده ها و اطلاعات تحقیق 59

3-4 فرضیات  61

3-5 واحد و سطح تحلیل  62

3-6 جامعه آماری  62

3-7 حجم نمونه 62

3-8 شیوه نمونه گیری  62

3-9 روایی و پایایی پرسش نامه  63

3-9-1 روایی پرسش نامه  63

3-9-2 پایایی پرسش نامه 64

3-10 سنجش متغیر ها   64

3-11 تعریف عملیاتی متغیر های مستقل و وابسته  65

3-12 مکان پژوهش  68

3-13 زمان پژوهش  68

3-14 روش های آماری  68

3-15 استخراج   69

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1مقدمه   70

4-2 آمار توصیفی؛ نتایج توصیفی و یک متغیره پژوهش  71

4-2-1 شاخص های پراکندگی سن  71

4-2-3- توزیع پاسخگویان بر حسب جنس  72

4-2-4- توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی  72

4-2-5- توزیع پاسخگویان بر حسب حدود درآمد ماهیانه خانوار  72

4-2-6- شاخص های پراکندگی اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر 74

4-2-7- توزیع ابعاد اثر بخشی امر به معروف و نهی از منکر بر وضعیت پوشش و رفتار 75

4-2-8- توزیع پاسخگویان بر حسب احساس امنیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف 77

4-2-9- شاخص های پراکندگی مقبولیت آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف78

4-2-10-توزیع ابعاد اثر بخش بر امر به معروف و نهی از منکر   79

4-2-11-شاخص های نوع الفاظ آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر  80

4-2-12-شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر به معروف  81

4-2-13-شاخص های پراکندگی نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  82

4-2-14-توزیع پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص تاثیر نحوه بیان امر ونهی  83

4-2-15- شاخص های پراکندگی خصوصیات آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف  85

4-2-16- شاخص های خصوصیات آمر و ناهی  85

4-2-17- شاخص های پراکندگی روش های امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  86

-2-18-  شاخص روش های امر  به معروف و و نهی از منکر 86

4-2-19- شاخص های پراکندگی شرایط پیرامونی امر و نهی  جهت اثربخشی امر به معروف  88

4-2-20- شاخص های شرایط پیرامونی امر و نهی  جهت اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر 89

4-2-21- شاخص های پراکندگی نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف جهت اثربخشی امر به معروف  90

4-2-22- شاخص های نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف جهت اثربخشی امر به معروف 91

4-2-24-شاخص های اعتقادات مخاطب امربه معروف و نهی از منکر نسبت به امر به معروف و نهی از منکر 93

4-2-25- شاخص های پراکندگی تربیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  94

4-2-25- شاخص های پراکندگی تربیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف 95

4-2-26- شاخص های پراکندگی آسیب های معرفتی  96

4-2-27- شاخص های آسیب های معرفتی 97

4-2-28- شاخص های پراکندگی آسیب های روشی  99

4-2-29- شاخص های آسیب های روشی  100

4-3- آمار استنباطی 103

4-3-1- آزمون فرضیات پژوهش  103

4-3-1- 1- آزمون فرضیه اول  103

4-3-1- 2- آزمون فرضیه دوم  104

4-3-1- 3- آزمون فرضیه سوم  105

4-3-1- 4- آزمون فرضیه چهارم  106

4-3-1- 6- آزمون فرضیه ششم  107

4-3-1- 6- آزمون فرضیه ششم 108

4-3-1- 7- آزمون فرضیه هفتم  109

4-3-1-8- آزمون فرضیه هشتم  110

4-3-1-9- آزمون فرضیه نهم  111

2-3-1-10- آزمون فرضیه دهم  112

4-3-2- تحلیل رگرسیونی  113

4-4- برخی مسائل و شبهات 115

4-4-1- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب از اولویت های

 جامعه خارج است  115

4-4-2- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه پوشش و نحوه حضور در جامعه شخصی است و از حیطه ی

 امر و نهی خارج است  116

4-4-3- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه آنچه در قرآن واجب است خمار (پوشیدن روسری) است نه

 پوشیدن کامل مو  117

4-4-4- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه اصل در حجاب حفظ کرامت زنان است و حفظ کرامت

 با زور نمی-شود 118

4-4-5- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه وضعیت پوشش جامعه مناسب است و امر و نهی ضرورتی

 ندارد 119

4-4-6- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب سبب پوشیدن زیبایی ها و بالا رفتن سن ازدواج می شود

 120

4-4-7- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه باید پذیرفت همه چیز در حال تغییر است بعد از 1400 سال

 نوع پوشش تغییر می کند  121

4-4-8- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه استفاده از جلباب(چادر و پوشش کامل) بر همه واجب نبوده

 و توصیه است 122

4-4-9- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه دستوری بر حجاب دخترها در قرآن نیامده  123

4-4-10- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه در قرآن اول به مردان سفارش شده نگاهشان را حفظ کنند

 بعد به زنان، بهتر است ابتدا مردها از لحاظ کنترل میل جنسی قوی شوند  124

4-4-11- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب نسبی و عرفی است در هر زمان و مکان نوع پوشش

 متفاوت است  125

4-4-12- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب حق (اختیاری) است نه تکلیف(واجب 126

4-4-13- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب عفت نمی آورد ولی عفت حجاب می آورد، اندیشه

 اصلاح شود ظاهر اصلاح می شود  127

 

فصل پنجم: نتیجه گیری

5-1 عوامل اثر بخش   128

5-2 چالش ها   131

5-2-1 آسیب ها  131

5-2-2 شبهات  132

5-3 پیشنهادات  134

منابع  135

 

 

فهرست جدول ها

جدول (1-1) مطالعات و تحقیقات صورت گرفته که در این زمینه   9

جدول (3-1) تعریف عملیاتی متغیر های مستقل مؤثر بر امر و نهی در حوزه حجاب  63

جدول (4-1): جدول توزیع پراكندگی سن پاسخگویان  69

جدول (4-3): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس  70

جدول (4-4): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی  70

جدول (4-5): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب حدود درآمد ماهیانه خانوار  71

جدول (4-6): شاخص‌های پراكندگی اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر 72

جدول(4-7)توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر بر وضعیت پوشش

 و رفتار 73

جدول (4-8): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب احساس امنیت مخاطب امر و نهی 75

جدول (4-9): شاخص‌های پراكندگی مقبولیت آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف 76

جدول(  4-10 )توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب ابعاد اثربخش بر امربه معروف و نهی از منکر 77

جدول (4-11): شاخص‌های پراكندگی نوع الفاظ آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف  78

جدول(4-12)توزیع فراوانی پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر به معروف

 و نهی از منکر  79

جدول (4-13): شاخص‌های پراكندگی نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  80

 

جدول(4-14)توزیع فراوانی پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر به

 معروف 81

جدول (4-15): شاخص‌های پراكندگی خصوصیات آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف  82

جدول(4-16)توزیع فراوانی پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر

 به معروف  83

جدول (4-17): شاخص‌های پراكندگی روش های امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  84

جدول (4-17): شاخص‌های پراكندگی روش های امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  85

جدول (4-19): شاخص‌های پراكندگی شرایط پیرامونی امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  86

جدول (4-20): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شرایط پیرامونی امر و نهی نهی جهت اثربخشی امر به

 معروف و نهس از منکر  87

جدول (4-21): شاخص‌های پراكندگی نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف  جهت اثربخشی امر 

به معروف  88

 

فهرست جدول ها

جدول (4-22): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب عملکرد نیروهای مرتبط با امربه معروف و نهی از منکر

 جهت اثربخشی امربه معروف و نهی از منکر  89

جدول(4-23): شاخص‌های پراكندگی اعتقادات مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  90

جدول (4-24): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اعتقادات مخاطب به امربه معروف و نهی از منکر نسبت

 به امر به معروف و نهی از منکر  91

جدول (4-25): شاخص‌های پراكندگی تربیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  92

جدول (4-25): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تشویق ارزش ها در محیط خانواده و مدرسه  جهت اثربخشی

 امر و نهی  93

جدول (4-26): شاخص‌های پراكندگی آسیب های معرفتی  95

جدول (4-27): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اسیب های معرفتی در امر به معروف و نهی از منکر  96

جدول (4-28): شاخص‌های پراكندگی آسیب های روشی  97

جدول (4-29): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب آسیب های مربوط به روش های امر و نهی  98

جدول  (4-30): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و مقبولیت آمر

 و ناهی  101

جدول (4-31): جدول توصیفی اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر بر اساس احساس امنیت مخاطب

 امر و نهی  102

جدول (4-32): جدول ANOVA   102

جدول (4-33): آزمون اتا (Eta)  103

جدول  (4- 34): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نوع الفاظ

 آمر و ناهی  103

جدول  (4- 35): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه بیان

 امر و نهی  104

جدول  (4- 36): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و خصوصیات

 آمر و ناهی  105

جدول  (4- 37): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و اعتقادات

 مخاطب امر و نهی   106

جدول  (4- 38): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه عملکرد

 نیروهای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر  107

جدول  (4- 39) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و شرایط پیرامونی

 امر و نهی  109

 

 فهرست جدول ها

جدول  (4- 40): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و روش های عملی

 امر و نهی  110

جدول  (4- 41): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و تربیت مخاطب

 امر و نهی  111

جدول (4-42): خلاصه مدل در خروجی تحلیل رگرسیون چند متغیره  111

جدول (4-43): ضرایب رگرسیون متغیرهای پژوهش  112

جدول (4-44): تحلیل واریانس برای آزمون معناداری شكل رگرسیونی (برآورد واریانس)  112

جدول (4-45): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب از

 اولویت های جامعه خارج است   113

جدول (4-46): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه پوشش و نحوه حضور در جامعه شخصی است و 

از حیطه امر و نهی خارج است  114

جدول (4-47): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه آنچه در قرآن واجب است خمار است نه پوشیدن

 کامل مو  115

جدول (4-48): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه اصل در حجاب حفظ کرامت زنان است و حفظ

 کرامت با زور نمی شود   116

جدول (4-49): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه وضعیت پوشش جامعه مناسب است و امر و نهی

 ضرورتی ندارد  117

جدول (4-50): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب سبب پوشیدن زیبایی ها و بالا رفتن سن

 ازدواج می شود  118

جدول (4-51): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه باید پذیرفت همه چیز در حال تغییر است

 بعد از 1400 سال نوع پوشش تغییر می کند   119

جدول (4-52): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه استفاده از جلباب(چادر و پوشش کامل) بر همه

 واجب نبوده و توصیه است  120

جدول (4-53): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه دستوری بر حجاب دخترها در قرآن نیامده 121

جدول (4-54): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه در قرآن اول به مردان سفارش شده نگاهشان را

 حفظ کنند بعد به زنان، بهتر است ابتدا مردها از لحاظ کنترل میل جنسی قوی شوند  122

جدول (4-55): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب نسبی و عرفی است در هر زمان و مکان

 نوع پوشش متفاوت است  123

جدول (4-56): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب حق (اختیاری) است نه تکلیف(واجب)124

 

 فهرست جدول ها

جدول (4-57): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب عفت نمی آورد ولی عفت حجاب می آورد،

 اندیشه اصلاح شود ظاهر اصلاح می شود  125

جدول(5-1): نتایج عوامل مؤثر بر امر و نهی در حوزه حجاب  128

جدول (5-2): نتایج آسیب های مطرح شده در حوزه امر به حجاب و نهی از کم حجابی   130

جدول(5-3) نتایج شبهات امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب  131

 

 

فهرست شکل ها

شکل (2-1): مدل  مباحث امر به معروف و نهی از منکر 16

شکل (2 -2): مدل حجاب و اصطلاحات مربوط به آن  32

شکل (2-3) مدل عوامل مؤثر بر امر به معروف و نهی از منکر  45

شکل (2-4) مدل زیر شاخه های مقبولیت  46

شکل(2-5) مدل آسیب های معرفتی مطرح شده امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب53

شکل (2- 6) مدل آسیب های مطرح شده مربوط به روش اجرای امر به معروف و نهی از منکر 54

شکل (2-7) مدل  مسائل و شبهات مطرح شده ی مربوط به امر و نهی در حوزه حجاب  55

شکل (3-1) مدل طراحی پرسش نامه 58

شكل (4-1):هیستوگرام توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن   69

شكل (4-2):توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس  70

شكل (4-3):توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی  71

شكل (4-4):توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب حدود درآمد ماهیانه  72

شكل (4-5):توزیع فراوانی ‌ پاسخگویان بر حسب اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر   72

شكل (4-6): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب احساس امنیت مخاطب امر و نهی   75

شكل (4-7): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقبولیت آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف  76

شكل (4-8): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع الفاظ آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف 79

شكل (4-9): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  80

شكل (4-10): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب خصوصیات آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف 82

شكل (4-11): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب روش های امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  84

شكل (4-12): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شرایط پیرامونی امر و نهی نهی جهت اثربخشی امر به معروف86

شكل (4-13): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف جهت اثربخشی

 امر به معروف 88

شكل (4-14): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اعتقادات مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی 91

شكل (4-15): شاخص‌های پراكندگی تربیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  93

شكل (4-16): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب آسیب های معرفتی  95

شكل (4-17): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب آسیب های روشی  97

شکل (4-18):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و مقبولیت آمر و ناهی  101

شکل (4-19):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نوع الفاظ آمر و ناهی  104

شکل (4-20):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه بیان امر و نهی 105

شکل (4-21):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و خصوصیات آمر و ناهی 106

شکل (4-22):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و اعتقادات مخاطب امر

 و نهی107

شکل (4-23):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر 108

شکل (4-246):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و شرایط پیرامونی امر و نهی 109

شکل (4-25):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و روش های عملی امر 

و نهی  110

شکل (4-26) :نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و تربیت مخاطب امر و نهی 111

شكل (4-27): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب از اولویت های جامعه خارج است 113

شكل (4-28): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه پوشش و نحوه حضور در جامعه شخصی است و از حیطه

 امر و نهی خارج است 114

شكل (4-29): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه آنچه در قرآن واجب است خمار است نه پوشیدن

 کامل مو 115

شكل (4-30): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه اصل در حجاب حفظ کرامت زنان است و حفظ کرامت

 با زور نمی شود  116

شكل (4-31): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه وضعیت پوشش جامعه مناسب است و امر و نهی

 ضرورتی ندارد  117

شكل (4-32): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب سبب پوشیدن زیبایی ها و بالا رفتن سن ازدواج

 می شود  118

شكل (4-33): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه باید پذیرفت همه چیز در حال تغییر است بعد از 1400 

سال نوع پوشش تغییر می کند  119

شكل (4-34): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه استفاده از جلباب(چادر و پوشش کامل) بر همه واجب

 نبوده و توصیه است 120

شكل (4-35): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه دستوری بر حجاب دخترها در قرآن نیامده  121

شكل (4-36): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه در قرآن اول به مردان سفارش شده نگاهشان را حفظ

 کنند بعد به زنان، بهتر است ابتدا مردها از لحاظ کنترل میل جنسی قوی شوند  122

شكل (4-37): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب نسبی و عرفی است در هر زمان و مکان نوع

 پوشش متفاوت است  124

شكل (4-38): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب حق (اختیاری) است نه تکلیف(واجب) 125

شكل (4-39): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب عفت نمی آورد ولی عفت حجاب می آورد، 

اندیشه اصلاح شود ظاهر اصلاح می شود  126

 

 

 

  • پاورپوینت آموزشی دستگاه تنفسی علوم چهارم ابتدایی 1

    پاورپوینت آموزشی دستگاه تنفسی علوم چهارم ابتدایی 1 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش علوم چهارم ابتدایی مبحث دستگاه تنفسی در قالب 11 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • صورتهای مختلف اختلاف در عقد نکاح و شروط ضمن عقد

    صورتهای مختلف اختلاف در عقد نکاح و شروط ضمن عقد کلمات کلیدی : شروط ضمن عقد وضعیت حقوقی عقد نکاح شروط ضمن عقد نکاح چیست وضعیت حقوقی عقد موقت ازدواج اختلاف زوجین در نوع عقد نکاح اختلاف زوجین در شرایط…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تحلیل پوششی داده

    پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با استفاده از تحلیل پوششی داده پروپوزال ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک پروپوزال…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن بازار

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فن بازار مبانی نظری فن بازار ادبیات نظری فن بازار چارچوب نظری فن بازار فصل دوم پایان نامه فن بازار دانلود مبانی نظری فن بازار پیشینه فن بازار پیشینه تحقیق فن بازار پیشینه داخلی فن…

  • پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه 13 سوالی

    پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه 13 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه افسردگی بک 13 سوالی پرسشنامه افسردگی بک word پرسشنامه افسردگی بک doc پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه پرسشنامه افسردگي بك تست افسردگی بک word پرسشنامه افسردگی بک فرم کوتاه…

  • پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون گلیزر با روایی و پایایی

    پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون گلیزر با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تفکر انتقادی کودکان آزمون سنجش تفکر انتقادی پرسشنامه تفکر انتقادی دانش آموزان تفکر انتقادی واتسون گلیزر پرسشنامه تفکر انتقادی واتسون و گلیزر آزمون تفکر انتقادی واتسون گلاسر…

  • پاورپوینت ماهیت تئوری حسابداری و تحقیقات بازار سرمایه ( فصل اول و دوم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

    پاورپوینت ماهیت تئوری حسابداری و تحقیقات بازار سرمایه ( فصل اول و دوم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) دانلود پاورپوینت فصل اول و دوم کتاب تئوری حسابداری تالیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی…

  • پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع انواع اوراق بهادار(ویرایش جدید)

    پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع انواع اوراق بهادار(ویرایش جدید) پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع انواع اوراق بهادار…

  • پاورپوینت بررسی عرفان های کاذب نو پدید

    پاورپوینت بررسی عرفان های کاذب نو پدید پاورپوینت عرفان های کاذب دانلود پاورپوینت عرفان های کاذب دانلود پاورپوینت عرفان های نو پدید پاورپوینت درباره انواع عرفان های کاذب دانلود پاورپوینت درباره انواع عرفان های کاذب پاورپوینت عرفان های کاذب در…

  • بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان

    بررسی عوامل موثر بر سلامت جسمی و روانی سالمندان عوامل اجتماعي موثر برسلامت سالمندان عوامل جمعيتي موثر برسلامت سالمندان عوامل اقتصادي موثر برسلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت سالمندان عوامل موثر بر سلامت روان سالمندان عوامل موثر بر سلامت سالمندان…

  • پاورپوینت آموزش تزئینات و معماری داخلی درخانه

    پاورپوینت آموزش تزئینات و معماری داخلی درخانه پاورپوینت معماری داخلی پاورپوینت معماری داخلی رایگان دانلود پاورپوینت معماری داخلی دانلود رایگان پاورپوینت معماری داخلی پاورپوینت طراحی داخلی پاورپوینت رنگ در معماری داخلی پاورپوینت آموزش تزئینات و معماری داخلی درخانه رفتن به…

  • پاورپوینت الگوریتم های رتبه بندی بر اساس تحلیل لینک

    پاورپوینت الگوریتم های رتبه بندی بر اساس تحلیل لینک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت الگوریتم های رتبه بندی بر اساس تحلیل لینک جهت رشته کامپیوتر در قالب 20اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات در سازمان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات در سازمان مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان پیشینه فناوری اطلاعات در سازمان مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات در سازمان ادبیات نظری تحقیق فناوری اطلاعات…

  • تاثیرهشت هفته تمرینات پیاده روی منظم برمیزان شادكامی و سلامت روانی سالمندان زن

    تاثیرهشت هفته تمرینات پیاده روی منظم برمیزان شادكامی و سلامت روانی سالمندان زن پیاده روی سلامت روانی سالمندان زن دانلود مقالات رشته تربیت بدنی دانلود مقالات تربیت بدنی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل فروشگاه…

  • دانلود پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی حسابداری

    دانلود پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی حسابداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی حسابداری جهت رشته حسابداری در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       یک…

  • پاورپوينت سلاح های هسته ای و عواقبت و آثار مخرب آن

    پاورپوينت سلاح های هسته ای و عواقبت و آثار مخرب آن پاورپوینت در مورد سلاح های هسته ای پاورپوینت سلاح هسته ای و عواقب آن پاورپوینت سلاح هسته ای و آثار مخرب آن دانلود پاورپوینت سلاح های هسته ای پاورپوینت…

  • پاورپوینت آموزش تدریس فارسی هشتم - درس ششم آداب نیکان

    پاورپوینت آموزش تدریس فارسی هشتم - درس ششم آداب نیکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس فارسی هشتم - درس ششم آداب نیکان به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 6 اسلاید و با فرمت pptx…

  • پاورپوینت کتاب و درس طیف سنج مولکولی

    پاورپوینت کتاب و درس طیف سنج مولکولی پاورپوینت آزمایش طیف سنجی پاورپوینت جزوه طیف سنجیدر شیمی پاورپوینت طیف سنج nmr پاورپوینت دانلود کتاب طیف سنج شیمی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس طیف سنج مولکولی جهت رشته شیمی…

  • دانلود پاورپوینت جدول ترکیب صامت و مصوّت

    دانلود پاورپوینت جدول ترکیب صامت و مصوّت دانلود پاورپوینت جدول ترکیب صامت و مصوّت پاورپوینت جدول ترکیب صامت و مصوّت پاورپوینت صامت و مصوّت پاورپوینت جدول صامت و مصوّت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جدول ترکیب صامت و مصوّت…

  • فلسفه اعطای ایقاع طلاق به زوج از سوی شارع و دلایل و مستندات آن

    فلسفه اعطای ایقاع طلاق به زوج از سوی شارع و دلایل و مستندات آن اختيار زوج در طلاق تفاوت تفويض با نهادهاي مشابه تفاوت تفويض با توکيل تفاوت تفويض با تمليک دلايل و مستندات واگذاري اختيار طلاق به زوج دلايل…

  • پاورپوینت تشخيص اتيسم

    پاورپوینت تشخيص اتيسم پاورپوینت اتيسم خفيف پاورپوینت اتيسم آسپرگر پاورپوینت اتيسم كودک پاورپوینت اتيسم چيست پاورپوینت درمان اتيسم پاورپوینت علایم اتيسم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تشخيص اتيسم جهت رشته ی روان شناسی در قالب 55 اسلاید و با…

  • پاورپوینت ضرورت HPV و روش انتقال

    پاورپوینت ضرورت HPV و روش انتقال رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ضرورت HPV و روش انتقال جهت رشته پزشکی در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     ویروس HPV یک…

  • پاورپوینت تعادل در طرف عرضه، محصول و سطح قیمت

    پاورپوینت تعادل در طرف عرضه، محصول و سطح قیمت کلمات کلیدی : پاورپوینت تعادل در طرف عرضه: محصول و سطح قیمت پاورپوینت تعادل در طرف عرضه منحنی عرضه کل: مورد افراطی کینزی منحنی عرضه کل: مورد کلاسیک ها انتقال در…

  • پایان نامه رشته حمل و نقل با عنوان طرح اضطراری فرودگاه بندر لنگه

    پایان نامه رشته حمل و نقل با عنوان طرح اضطراری فرودگاه بندر لنگه طرح اضطراری حالتهای اضطراری برای هواپیما مشخصات شهرستان و فرودگاه بندر لنگه AIRPORT EMERGENCY PLAN دانلود پایان نامه رشته حمل و نقل با عنوان طرح اضطراری فرودگاه…

  • بررسی فقهی-حقوقی محاربه و موارد مشابه با نگاهی به قانون مجازات اسلامی سال 1392

    بررسی فقهی-حقوقی محاربه و موارد مشابه با نگاهی به قانون مجازات اسلامی سال 1392 بررسی فقهی محاربه بررسی حقوقی محاربه محاربه در فقه امامیه محاربه از نگاه اهل سنت محاربه در قانون مجازات اسلامی 1392 محاربه در قانون مجازات اسلامی…

  • پاورپوینت معرفی سازه های بتنی پیش تنیده و کاربردهای آن

    پاورپوینت معرفی سازه های بتنی پیش تنیده و کاربردهای آن پاورپوینت بتن پیش تنیده پاورپوینت حداکثر طول دهانه سقف پیش تنیده پاورپوینت تیرچه پیش تنیده پاورپوینت پل های پیش تنیده پاورپوینت نحوه اجرای سقف پیش تنیده پاورپوینت چه آرماتوری در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش شغلی 83 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش شغلی 83 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نگرش شغلی مبانی نظری نگرش شغلی پیشینه تحقیق نگرش شغلی پیشینه داخلی نگرش شغلی پیشینه خارجی نگرش شغلی پیشینه پژوهش نگرش شغلی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی

    پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی پاورپوینت برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی تحقیق برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی مقاله برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی رابطه برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی منابع انسانی تعریف برنامه…

  • ارکان و شرایط تعهدات در قراردادهای سنتی و الکترونیک

    ارکان و شرایط تعهدات در قراردادهای سنتی و الکترونیک کلمات کلیدی : بیع الکترونیک بیع الکترونیکی چیست پایان نامه بیع الکترونیکی بیع الکترونیکی در نظام حقوقی ایران تحقق تعهدات در بیع سنتی تحقق تعهدات در بیع الکترونیک عوامل تحقق بیع…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت پیشرفته زمان در پروژه عمرانی

    دانلود پاورپوینت مدیریت پیشرفته زمان در پروژه عمرانی پاورپوینت تحلیل مدیریت پیشرفته زمان در پروژه عمرانی پاورپوینت درباره مدیریت پیشرفته زمان در پروژه عمرانی پاورپوینت مدیریت زمان در پروژه عمرانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت پیشرفته زمان در…

  • پاورپوینت بررسی طرح تولید سپر جلو و عقب خودرو

    پاورپوینت بررسی طرح تولید سپر جلو و عقب خودرو پاورپوینت طرح تولید سپر دانلود پاورپوینت طرح تولید سپر پاورپوینت درباره طرح تولید سپر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی طرح تولید سپر جلو و عقب خودرو جهت رشته تولیدی…

  • بررسی نحوه انتقال و توزیع انرژی برق فیروزكوه

    بررسی نحوه انتقال و توزیع انرژی برق فیروزكوه دانلود پایان نامه توزیع برق نیروگاه برق دانلود پایان نامه انتقال نیروی برق چگونگی انتقال نیروی برق از نیروگاه ها تا توزیع برق بررسی نحوه انتقال و توزیع انرژی برق فیروزكوه دانلود…

  • بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR

    بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR ژنوم ارقام سیب روابط ژنتیکی ارقام و پایه های سیب بررسی تنوع ژنتیکی سیب تنوع ژنتیکی سیب با نشانگر SSR پایان نامه تنوع ژنتیکی انواع سیب پایان نامه تنوع ژنتیکی…

  • پرپوزال بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی

    پرپوزال بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب امر به معروف و نهی از منکر در مساله بی حجابی بررسی چالشهای امر به معروف و نهی…