بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

رضایت مشتری
ارزش ویژه برند
وفاداری به برند
رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان
رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان
رابطه ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری
رابطه ارزش ویژه برند ، وفاداری به برند و رضایت مشتریان
پایان نامه ارزش ویژه برند رستوران

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

 

 

 

 

چکیده

هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای تحقیق است. برای سنجش متغیرها نیز از طیف 5 تایی لیکرت استفاده می شود. روایی پرسشنامه توسط نظر اساتید و کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. جامعه آماری تحقیق حاضر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رشت می باشند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 420 نفر به عنوان نمونه نهایی تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور آزمون فرضیات از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که ارزش ویژه برند رابطه معناداری به میزان 0.18 با رضایت مشتریان دارد. همچنین رضایت مشتری نیز به میزان 0.88 با وفاداری مشتریان رابطه دارد. از میان ابعاد ارزش ویژه برند نیز رضایت درونی ایده آل بیشترین رابطه را با رضایت مشتری دارد. 

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند

رضایت مشتری

وفاداری مشتری

رستوران و فست فود

 

 

 

 

 

بیان مسئله 

بر اساس پژوهشهای کاتلر(2005) و کاتلر و کلر(2006)، رابطه بین رضایت مشتری و وفاداری مشتری بسیار حساس و قابل توجه است. زیرا وقتی مشتری احساس نارضایتی کند، از شرکت فاصله گرفته و در رابطه با محصول یا خدمت مورد نظر، داستان بدی را به دیگران ارائه می دهد. اما وقتی مشتری احساس رضایت می کند، مجددا و بارها از آن محصول خواهد خرید و از آن محصول توضیحات مثبتی را به دیگران ارائه خواهد کرد. بر اساس این نظر می توان گفت که با استفاده از وفاداری مشتری که حاصل میزان رضایت او از محصول یا خدمتی خاص می باشد، می توان حجم یا دفعات خرید مجدد و میزان پیشنهاد محصول توسط او به دیگران را مورد اندازه گیری قرار داد(Budiarti et al, 2013).  

 

در طول 2 دهه گذشته، همه انواع سازمانها بطور فزاینده ای اهمیت رضایتمندی و وفاداری مشتریان را درک کرده اند. دلیل اصلی برای تاکید زیاد سازمانها بر رضایتمندی مشتری این است که هرچه رضایتمندی مشتریان افزایش یابد، می تواند بر وضعیت رقابتی قوی تر سازمان در بازار و افزایش سهم و بازار و سود آن بیانجامد، کاهش قیمت تمام شده کالاها و خدمات، کاهش خطر ریسک و کاهش هزینه جذب مشتریان جدید از دیگر نتایج رضایتمندی و وفاداری مشتریان است. رضایتمندی مشتری را به شیوه های مختلفی می توان تعریف کرد. ارزیابی بعد از خرید توسط مشتری از کالا ها و خدمات نوعی کسب رضایتمندی خرید است. بطور کلی محققان معتقدند که رضایتمندی مشتریان از عوامل تعیین کننده خرید مجدد، تبلیغات شفاهی مشتری و در نهایت وفاداری مشتری است. رضایتمندی مدتها از عوامل تعیین کننده ی وفاداری مشتری بوده است. مشتریان راضی دوباره به سازمان بر می گردند و خرید مجدد می کنند و یا از خدمات شرکت در دفعات بعدی استفاده خواهند کرد. این دسته از مشتریان تجربیات مثبت و منفی خود را از کالاها و خدمات شرکت با دیگران مبادله خواهند کرد ( Bayraktar et al, 2012).

از دیدگاه برخی از محققان وفاداری عامل نهایی مدل رضایتمندی مشتری است. وفادرای بوسیله قصد و نیت خرید، تحمل میزان قیمت کالاها و خدمات از سوی مشتری و همچنین پیشنهاد خرید کالاها و خدمات به دیگران سنجیده می شود. اینگونه تصور می شود که تصور بهتر و رضایتمندی بیشتر مشتریان از یک شرکت یا سازمان باید میزان وفاداری آنان را افزایش دهد ( Bayraktar et al, 2012). 

 

وفاداری مشتری نوعی تعهد عمیق و درونی است که منجر به خرید مجدد یا استفاده مجدد از یک محصول یا خدمت می شود. با وجود این اثرات موقعیتی، و پیشنهادهای بازاریابی به صورت بالقوه برروی تغییر رفتار مشتری در حال تاثیرگذاری می باشند. رایج ترین تعریف وفاداری توسط الیور ارائه شده است که وی وفاداری را داشتن یک تعهد عمیق برای یک محصول و یا خدمات ترجیح داده شده تعریف می کند که عمل خرید بطور مستمر و سازگار در آینده انجام شده و باعث تکرار خرید از یک برند معین و یا مجموعه ای از برندهای معین می شود و این در حالی است که تاثیرات موقعیتی و یا تلاش های انجام شده برای جایگزینی و یا تغییر رفتاری وی در محیط بیرون وجود دارد ( تاج زاده نمین و همکاران، 1389). 

تعریف و ابعاد زیادی از وفاداری مشتری وجود دارد. از دیدگاه ماجومدار، وفاداری مصرف کننده یک مفهوم پیچیده و چند بعدی است و پیچیدگی وفاداری از آنجا معلوم می شود که هنوز یک تعریف مشخص و واحدی از آن ارائه نشده است، اما بطور کلی محققان بر این عقیده اند که وفاداری را می توان از 2 بعد نگرشی و رفتاری مورد بررسی قرار داد. ( شجاعی، 1389). 

از آنجایی که این تحقیق بدنبال بررسی وفاداری به خدمت است، در ادامه تعاریفی نیز از وفاداری به خدمت ارائه می-شود. ساندر معتقد است وفاداری به خدمت پیچیده تر از وفاداری به برند است که بطور معمول برای کالاها بکار برده می شود. از دید وی، وفاداری به خدمت لزوما با اشکال دیگر وفاداری مثل وفاداری به برند، وفاداری به فروشگاه و یا وفاداری به تامین کننده تطبیق پیدا نمی کند. اشنایدر عنوان می کند که وفاداری به خدمت، معیاری سخت گیرانه در مقایسه با سایر اقلام وفاداری دارد و یک مشتری وفادار به خدمت می-بایست  وفادار به برند و هم وفادار به مکان باشد. در این حوزه وفاداری می تواند متوجه خدمت یا ارائه دهنده آن باشد. همچنین خدمات دارای ویژگی ناملموس بودن، ناهمگونی و همزمانی تولید و مصرف می باشد ، همین امر بر پیچیدگی این نوع از وفاداری می افزاید (فولادوند و همکاران، 1392). 

 

ارزش ویژه برند به معنی ارزشهای بازاریابی و مالی مرتبط با توان یک برند در بازار شامل دارائیهای واقعی مختص به یک برند، آگاهی از برند، وفاداری به برند، کیفیت درک شده از برند و تداعی گرهای برند می باشد. بر اساس نظر لاسر، میتال و آرون(1995)، ادبیات موجود، ارزش ویژه برند را از دو دیدگاه مختلف ارزیابی کرده است. دیدگاه مالی و دیدگاه مشتری. دیدگاه مالی معمولا اشاره دارد به ارزش برند شرکت در بازار. در حالیکه دیدگاه مشتری، ارزش ویژه برند را بر مبنای ارزش برند درک شده توسط مشتری مورد ارزیابی قرار می دهد(Severi & ling, 2013). ارزش ویژه برند شکل گسترده تر تصور از برند است. اما وفاداری به برند از گذشته به معنی داشتن نگرش مثبت نسبت به خرید یک برند خاص می باشد. در مقابل ارزش ویژه برند شامل دیدگاه و نگرشی است که الزاما به خرید منجر نمی شود. ارزش ویژه برند شامل 5 بخش می شود که عبارتند از: 1- کیفیت درک شده؛ 2- رفتار کارکنان؛ 3- مفهوم ایده آل؛ 4- هویت برند؛ 5- انسجام سبک زندگی( Nam et al, 2011). آکر(1996)، ارزش ویژه برند را به عنوان مجموعه ای از دارائیهای مرتبط با نام و علامت یک برند تعریف می کند که ارزش فراهم شده به وسیله یک محصول یا خدمت برای شرکت و مشتری را اضافه یا کم می کند(Juntunen et al, 2011). 

 

کیفیت درک شده عبارتست از ادراک مشتری از کیفیت کلی یا برتری یک کالا یا خدمت نسبت به تمایل مشتری به جایگزین های آن. برای درک کیفیت درک شده، شناسایی و اندازه گیری ابعاد اساسی مفید خواهد بود، اما خود کیفیت درک شده به خودی خود یک سازه خلاصه است. نام تجاری با کیفیت درک شده توسط مشتری پیوند خورده است، ادراکی که تنها کیفیت کلی را نشان می دهد و ضرورتا بر مبنای دانش مشتریان در خصوص ویژگی های جز ئی آن نیست(Pike et al, 2010).رفتار کارکنان از دیگر موارد و عناصر ارزش ویژه برند است. رفتار کارکنان بخش فروش یا ارائه کننده خدمات موجب ایجاد یک ذهنیت در مشتری می شود. محققان به دلیل اهمیت رفتار کارکنان، این بخش را جزئی از ارزش ویژه برند می دانند ( Nam et al, 2011).

رضایت درونی ایده آل می تواند به طور کلی به عنوان تفکرات و احساسات افراد نسبت به چیزی یا کسی باشد. مفهوم ایده آل به درجه ای از فعالیت و تفکر مشتری گفته می شود که با تصور او از برند مطابق است. تئوری ایده آل بیان می کند که افراد یک برند را به خاطر ارتقاء خودشکوفایی شخصیتی می خرند ( Nam et al, 2011).

 

هویت برند، در تئوری سازمانی افراد جزئی از یک گروه اجتماعی می شوند تا هویت و حس تعلق خود را ارتقاء دهند. بطور مشابه مشتری نیز هویت اجتماعی خود را با مصرف یک برند یا مشارکت در خرید آن نشان می دهند. مشتریان ارزش مثبت را به برندهایی می دهند که دارای شهرت خوبی در میان گروهایی که به آنها تعلق دارند، هستند. بنابراین هویت برند به افراد اجازه می دهند تا شخصیت اجتماعی خود را ارتقاء دهند( Nam et al, 2011).

 

انسجام در سبک زندگی، سبک زندگی نه تنها در برگیرنده ویژگی های دموگرافیک است بلکه شامل نگرش مثبت به زندگی، عقاید و روحیات افراد نیز می شود. اگرچه هیچ تعریف کاملی از سبک زندگی وجود ندارد، اما این اصطلاح به طور گسترده به الگوی خاص زندگی افراد، علایق و نظرات آنان می شود که افراد آن را ارائه می کنند. مشتریان یک برند را هنگامی خریداری می کنند و یا نسبت به آن نظر مثبت ارائه می کنند که به آن برند بتواند نیازهای آنها را در رسیدن به الگوهایی خاص از سبک زندگی برطرف کند، بنابراین انسجام در سبک زندگی به معنای توسعه چیزی است که برند در آن مطابق با سبک زندگی افراد باشد. این قسمت برخلاف هویت برند و مفهوم ایده آل یک عنصر شخصی و کاملا منحصر به فرد می باشد. به هنجارهای اجتماعی و گروهی ارتباطی ندارد( Nam et al, 2011).

از آنجائیکه در سالهای اخیر افزایش چشمگیری را در تعداد رستورانها و فست فودها در سطح شهر رشت شاهد بوده ایم و با توجه به بالا رفتن قدرت انتخاب مشتریان برای استفاده از خدمات مختلف این رستورانها و فست فودها، رقابت فزاینده ای را در این بخش شاهد هستیم. لذا پرداختن به عواملی که می تواند در جذب و حفظ وفاداری بیشتر مشتریان این رستورانها و فست فودها موثر باشد، دارای اهمیت و مبنای بررسی تحقیق حاضر می باشد. بدین جهت با توجه به اینکه هدف تحقیق بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند در رستورانها و فست فودهای شهر رشت است، محقق به دنبال پاسخ این سوال است که آیا ارزش ویژه برند بر وفاداری به برند در رستورانها و فست فودهای شهر رشت تاثیر دارد یا خیر؟

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده  1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه  3

1-2- بیان مسئله   3

1-3- چارچوب نظری تحقیق  6

1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق  7

1-5- اهداف تحقیق  8

1-6- فرضیات تحقیق  8

1-7- تعاریف مفهومی متغیرها  9

1-8- تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق  11

1-9- قلمرو تحقیق  12

1-9-1- قلمرو موضوعی  12

1-9-2- قلمرو مکانی  12

1-9-3- قلمرو زمانی  12

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده  49

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه  54

3-2- روش پژوهش  54

3-3- جامعه آماری پژوهش  55

3-4- روش نمونه گیری و حجم نمونه  55

3-4-1- نتایج آزمون بارتلت جهت دقت نمونه  56

3-5- روشهای گردآوری اطلاعات  56

3-6- پرسشنامه پژوهش  57

3-7- بررسی روایی و پایایی ابزار پژوهش  58

3-7-1- روایی پرسشنامه  58

3-7-2- پایایی پرسشنامه  58

3-8- متغیرهای پژوهش  60

3-9- روش‌های آماری تجزیه و تحلیل داده‌ها  60

3-10- جمع بندی فصل سوم  60

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق

4- 1- مقدمه  64

4-2- توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان  64

4-2-1- توصیف جنسیت پاسخ دهندگان  65

4-2-2- توصیف سن پاسخ دهندگان  65

4-2-3- توصیف رستوران مورد استفاده  66

4-2-4- توصیف فست فود مورد استفاده  67

4-3- توصیف متغیر های تحقیق  68

4-3-1- توصیف ارزش ویژه برند  68

4-3-2- توصیف متغیر کیفیت فیزیکی  69

4-3-3- توصیف متغیر رفتار کارکنان  70

4-3-4- توصیف متغیر رضایت درونی ایده آل   71

4-3-5- توصیف متغیر هویت رستوران   72

4-3-6- توصیف متغیر سبک زندگی  73

4-3-7- توصیف متغیر رضایت مشتری  74

4-3-8- توصیف متغیر وفاداری مشتری 75

4-4- علائم اختصاری در نمودارها و جداول  76

4-5- بررسی نرمال بودن متغیر های اصلی تحقیق  77

4-6- تحلیل عاملی تاییدی  78

4 – 6– 1- تحلیل عاملی تاییدی یا تحلیل مدل اندازه گیری  78

4-6-2- تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای برونزا  78

4-7- آزمون فرضیات  83

4-7-1- مدل یابی معادلات ساختاری  83

4-7-2- آزمون فرضیات اصلی  84

4-7-3- آزمون فرضیات فرعی  85

4-7-4- تحلیل مسیر فرضیات  87

4-7-4- 1- اثرات غیر مستقیم  87

4-8- ضرایب تعیین  88

 

فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات

5- 1- مقدمه  90

5-2- نتایج آمار توصیفی  90

5-2-1- متغیرهای جمعیت شناختی  90

5-2-2- متغیرهای اصلی  91

5-3- نتایج بررسی نرمال بودن متغیرهای اصلی  92

5-4- نتایج تحلیل عاملی تاییدی  92

5-4-1- متغیرهای برونزا  92

5-4-2- متغیرهای درونزا  92 

5-5- نتایج آزمون فرضیات  93

5-6- پیشنهاداتی در راستای نتایج تحقیق  96

5-6-1- پیشنهادات کاربردی  96

5-7- محدودیتهای تحقیق  97

5-8- پیشنهاداتی برای محققین آینده  98

منابع و مآخذ  99

پیوست ها  107

 

 

فهرست جداول

جدول2-1-وفاداری از دیدگاه دیک و باس  24

جدول 2-2-وفاداری از دیدگاه رایلی و دیویس  25

جدول2-3- برخی از تعاریف وفاداری به برند در حوزه خدمت  29

جدول 3-1- نتایج آزمون دقت نمونه  56

جدول3-2-ارزش‌گذاری طیف لیکرت  57

جدول 3-3-فراوانی سوالات پرسشنامه  58

جدول3-4- محاسبه پایایی پرسشنامه  59

جدول4-1-توصیف جنسیت پاسخ دهندگان  65

جدول 4-2-توصیف سن پاسخ دهندگان  66

جدول4-3- توصیف رستوران مورد استفاده  67

جدول4-4-توصیف فست فود مورد استفاده  68

جدول4-5- توصیف متغیر ارزش ویژه برند  69

جدول4-6-توصیف متغیر کیفیت فیزیکی  70

جدول4-7-توصیف متغیر رفتار کارکنان  71

جدول4-8-توصیف متغیر رضایت درونی ایده آل  72

جدول4-9- توصیف متغیر هویت رستوران  73

جدول 4-10-توصیف متغیر سبک زندگی  74

جدول4-11-توصیف متغیر رضایت مشتری  75

جدول4-12-توصیف متغیر وفاداری مشتری  76

جدول4-13-فهرست علائم اختصاری تحلیل  77

جدول 4-14-آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های تحقیق  77

جدول4-15- شاخصهای برازش متغیرهای برونزای تحقیق  80

جدول 4-16- شاخصهای برازش ارزش ویژه برند  81

جدول4-17-شاخصهای برازش متغیرهای درونزا  83

جدول4-18- شاخصهای برازش مدل کلی تحقیق  85

جدول4-19- شاخصهای برازش مدل کلی تحقیق  87

جدول4-20- مسیرهای مستقیم مورد بررسی  87

جدول4-21-مسیرهای غیرمستقیم مورد بررسی  88

 

 

فهرست نمودارها

نمودار4-1-نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان  65

نمودار4-2- نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان  66

نمودار4-3- نمودار میله ای رستوران مورد استفاده  67

نمودار4-4-نمودار میله ای فست فود مورد استفاده  68

نمودار 4-5-هیستوگرام متغیر ارزش ویژه برند  69

نمودار 4-7- هیستوگرام متغیر کیفیت فیزیکی  70

نمودار 4-8- هیستوگرام متغیر رفتار کارکنان   71

نمودار4-8-هیستوگرام متغیر رضایت درونی ایده آل  72

نمودار 4-9-هیستوگرام متغیر هویت رستوران  73

نمودار 4-10-هیستوگرام متغیر سبک زندگی  74

نمودار4-11-هیستوگرام متغیر رضایت مشتری  75

نمودار 4-12-هیستوگرام متغیر وفاداری مشتری  76

نمودار 4-13-مدل اندازه گیری متغیرهای برونزای تحقیق در حالت بار عاملی  79

نمودار4-14-مدل اندازه گیری متغیرهای برونزای تحقیق در حالت ضرایب معناداری  79

نمودار 4- 15-مدل اندازه گیری متغیر ارزش ویژه برند در حالت بار عاملی  80

نمودار 4-16-مدل اندازه گیری متغیر ارزش ویژه برند در حالت ضرایب معناداری  81

نمودار 4-17- مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای درونزا در حالت بارهای عاملی  82

نمودار 4-18-مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای درونزا در حالت ضرایب معناداری  83

نمودار4-19-مدل فرضیات اصلی در حالت ضرایب معناداری  84

نمودار 4-20- مدل تحقیق در حالت ضرایب ساختاری  85

نمودار 4-21-مدل فرضیات اصلی در حالت ضرایب معناداری  86

نمودار4-22-مدل تحقیق در حالت ضرایب ساختاری  86

 

 

 

 

فهرست اشکال

شکل 1-1- مدل مفهومی تحقیق  7

شکل2-1- هرم وفاداری  23

شکل 2-2- مدل بلومر در مورد عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  26

شکل2-3-مدل تکامل یافته بلومر در خصوص عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  26

شکل2-4- مدل ECSI در مورد رضایت و وفاداری مشتری  27

شکل 2-5-آشنایی با مدل كانو  35

شکل2-6-مدل عدم تایید انتظارات  38

شکل2-7-مدل اندریاسن و لیندشتاد  39

شکل2-9- مدل ارزش ویژه برند آکر  43

شکل2-10-مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

شکل2-11-مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

شکل2-12-مدل ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری  45

شکل2-13-شناخت برند  46

شکل14-1-مدل مفهومی تحقیق  47

 

 

 

 

  • پایان نامه بررسی و تشریح کامل تئوریهای تنیدگی

    پایان نامه بررسی و تشریح کامل تئوریهای تنیدگی رابطه استرس و خطای انسانی تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی تئوریهای تنیدگی انواع تئوریهای تنیدگی پایان نامه تئوری تنیدگی پایان نامه بررسی تئوریهای تنیدگی رفتن…

  • جایگزینی هایی برای آنتی بیوتیک های موجود در غذا

    جایگزینی هایی برای آنتی بیوتیک های موجود در غذا آنتی بیوتیک آنزیم ها اسیدهای آلی پربیوتیک ها دانلود مقاله جایگزینی هایی برای آنتی بیوتیک های موجود در غذا دلایل عقیلی برای منع بکارگیری آنتی بیوتیک ها همکاری در فروش فایل…

  • پاورپوینت سندرم قبل از قاعدگی PMS

    پاورپوینت سندرم قبل از قاعدگی PMS رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سندرم قبل از قاعدگی PMS جهت رشته ی پزشکی در قالب 10 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • بررسی دخالت دادگاه ها در داوری تجاری بین المللی

    بررسی دخالت دادگاه ها در داوری تجاری بین المللی بررسی رابطه دادگاه و داوری موارد دخالت دادگاه در رسیدگی داوری داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری بین المللی مداخله دادگاه ها در داوری تجاری بین المللی مصادیق مداخله دادگاه…

  • بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR

    بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR ژنوم ارقام سیب روابط ژنتیکی ارقام و پایه های سیب بررسی تنوع ژنتیکی سیب تنوع ژنتیکی سیب با نشانگر SSR پایان نامه تنوع ژنتیکی انواع سیب پایان نامه تنوع ژنتیکی…

  • پاورپوینت بررسی علل عقب افتادگی مسلمانان

    پاورپوینت بررسی علل عقب افتادگی مسلمانان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی علل عقب افتادگی مسلمانان جهت رشته دین و مذهب در قالب 14 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش  …

  • رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن جمهوری اسلامی ایران

    رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن جمهوری اسلامی ایران رویه های حسابداری شرکت راه آهن حقوق و دستمزد شرکت راه آهن رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن ایران رویه های حسابداری و حقوق و…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی حمایت اجتماعی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی مبانی نظری حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی پیشینه داخلی حمایت اجتماعی پیشینه خارجی حمایت اجتماعی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی پیشینه نظری حمایت اجتماعی…

  • پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و نقش MIS در سازمانها

    پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و نقش MIS در سازمانها پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی پیشرو پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی مدیریت پیشرفته+ppt پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی استراتژیک پاورپوینت موفقیت سیستمهای اطلاعاتی در سازمانهای صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و نقش MIS در…

  • دانلود تحقیق در مورد روش های مقابله ای  docx

    دانلود تحقیق در مورد روش های مقابله ای  docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی روش های مقابله ای با فرمت docx در قالب 17 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پاورپوینت آشنایی با کرونا ویروس جدید

    پاورپوینت آشنایی با کرونا ویروس جدید رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با کرونا ویروس جدید جهت رشته پزشکی در قالب 24 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • مقاله رشته مهندسی صنایع با عنوان توسعه رویکرد شیء گرا جهت سیستمهای اجرایی تولید

    مقاله رشته مهندسی صنایع با عنوان توسعه رویکرد شیء گرا جهت سیستمهای اجرایی تولید سیستم CIM رویکرد شیء گرا سیستمهای اجرایی تولید توسعه رویکرد شیء گرا جهت سیستمهای اجرایی تولید سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش…

  • پاورپوینت سمینار ارائه چارچوبهای مبتنی بر XML در تجارت الکترونیکی B2B

    پاورپوینت سمینار ارائه چارچوبهای مبتنی بر XML در تجارت الکترونیکی B2B پاورپوینت تجارت الکترونیکی پاورپوینت کسب و کار تجارت الکترونیک دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سمینار ارائه چارچوبهای مبتنی بر XML در تجارت الکترونیکی B2B…

  • پاورپوینت مروری بر کتاب سیری در سیره ی ائمه اطهار(ع) از استاد شهید مطهری

    پاورپوینت مروری بر کتاب سیری در سیره ی ائمه اطهار(ع) از استاد شهید مطهری پاورپوینت کتاب سیری در سیره ی ائمه اطهار(ع) پاورپوینت کتاب شهید مطهری پاورپوینت درباره ی سیره ی ائمه اطهار دانلود پاورپوینت مروری بر کتاب سیری در…

  • دانلود پاورپوینت لایه کاربرد

    دانلود پاورپوینت لایه کاربرد پاورپوینت لایه کاربرد پاورپوینت لایه کاربرد در شبکه پاورپوینت لایه کاربرد در tcp/ip پاورپوینت لایه کاربرد در اینترنت اشیا پاورپوینت کاربرد لایه های osi رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت لایه کاربرد جهت رشته IT در…

  • مبانی نظری علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

    مبانی نظری علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت مبانی نظری ارزش ویژه…

  • پاورپوینت ساختار شماره دانشجویی

    پاورپوینت ساختار شماره دانشجویی پاورپوینت دانشگاه های قزوین پاورپوینت شوزای صنفی دانشجویان پاورپوینت پورتال دانشجویی پاورپوینت وام دانشجویی با شماره دانشجویی پاورپوینت مدیریت امور دانشجو با شماره دانشجویی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ساختار شماره دانشجویی جهت رشته آموزشی در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقابله یا سازگاری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقابله یا سازگاری کلمات کلیدی : مبانی نظری مقابله یا سازگاری پیشینه تحقیق مقابله یا سازگاری پیشینه داخلی مقابله یا سازگاری پیشینه خارجی مقابله یا سازگاری پیشینه پژوهش مقابله یا سازگاری پیشینه نظری مقابله یا…

  • امکان سنجی استقرار مدیریت دانش با رویکرد سازمان بهره وری آسیایی APO

    امکان سنجی استقرار مدیریت دانش با رویکرد سازمان بهره وری آسیایی APO کلمات کلیدی : مدل مدیریت دانش apo چارچوب مدیریت دانش apo مدل بلوغ مدیریت دانش apo مدیریت دانش بر اساس مدل apo مدل apo مدیریت دانش چیست استقرار…

  • نقش وسایل ارتباط جمعی

    نقش وسایل ارتباط جمعی صنایع فرهنگی وسایل ارتباط جمعی اثرات وسایل ارتباط جمعی بر جامعه امروز نقش وسایل ارتباط جمعی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

  • دانلود پاورپوینت باغ های ایران

    دانلود پاورپوینت باغ های ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت باغ های ایران جهت رشته معماری در 43 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       باغ ايراني باز توليد طبيعت…

  • پاورپوینت آموزش علوم ششم ابتدایی مبحث انرژی خورشیدی

    پاورپوینت آموزش علوم ششم ابتدایی مبحث انرژی خورشیدی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش علوم ششم ابتدایی مبحث انرژی خورشیدی در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک هویت 31 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک هویت 31 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه سبک هویت مبانی نظری سبک هویت ادبیات نظری سبک هویت چارچوب نظری سبک هویت پیشینه تحقیق سبک هویت پیشینه پژوهش سبک هویت پیشینه داخلی سبک هویت پیشینه…

  • پایان نامه کارشناسی تاریخ و باستان شناسی با عنوان تاریخ مهر در ایران از هزارة چهارم تا هزارة اول

    پایان نامه کارشناسی تاریخ و باستان شناسی با عنوان تاریخ مهر در ایران از هزارة چهارم تا هزارة اول ایران باستان تاریخ مهر در ایران شناسائی فرهنگ و تمدن دانلود پایان نامه کارشناسی تاریخ و باستان شناسی با عنوان تاریخ…

  • دانلود پاورپوینت حسابداری استاندارد پیمان های بلند مدت

    دانلود پاورپوینت حسابداری استاندارد پیمان های بلند مدت پاورپوینت حسابداری استاندارد پاورپوینت در مورد حسابداری پیمان های بلند مدت پاورپوینت کاربرد حسابداری استاندارد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری استاندارد پیمان های بلند مدت جهت رشته حسابداری در 45…

  • پاورپوینت آشنایی با نظریه های کردارشناسان

    پاورپوینت آشنایی با نظریه های کردارشناسان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با نظریه های کردارشناسان جهت رشته زیست در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • دانلود تحقیق درباره نوشتن و انشا نویسی word

    دانلود تحقیق درباره نوشتن و انشا نویسی word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی نوشتن و انشا نویسی با فرمت docx در قالب 28 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • پاورپوینت مدرسه ایولین گریس و تصاویری از قسمت های مختلف داخلی و خارجی مدرسه

    پاورپوینت مدرسه ایولین گریس و تصاویری از قسمت های مختلف داخلی و خارجی مدرسه پاورپوینت مدرسه ایولین گریس پاورپوینت مدرسه ی ایولین گریس پاورپوینت تحلیل مدرسه ایولین گریس دانلود پاورپوینت مدرسه ایولین گریس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدرسه…

  • پاورپوینت قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی

    پاورپوینت قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی جهت رشته مدیریت در 108 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت مدیریت محیط زیستی

    پاورپوینت مدیریت محیط زیستی پاورپوینت مدیریت محیط زیستی مدیریت محیط زیستی تعریف محیط زیست سیستم مدیریت زیست محیطی تعریف مدیریت محیط زیست زیست بوم محیط زیست در اسلام زیستگاههای جهان جايگاه ايران از نظر محيط ‌زيست رفتن به سايت اصلي…

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد سرمایه اجتماعی 83 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد سرمایه اجتماعی 83 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی پیشینه داخلی سرمایه اجتماعی پیشینه خارجی سرمایه اجتماعی پیشینه پژوهش سرمایه اجتماعی پیشینه نظری سرمایه…

  • بررسی نحوه معلوم شدن عین مورد معامله

    بررسی نحوه معلوم شدن عین مورد معامله عین قرارداد مورد معامله عرف و قانون مدنی دانلود مقاله رشته حقوق بررسی نحوه معلوم شدن عین مورد معامله دانلود مقالات حقوق دانلود مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فساد اداری 2 پیشینه فساد اداری تاریخچه فساد اداری تاریخچه فساد اداری در ایران تاریخچه فساد اداری در جهان تاریخچه ی فساد اداری مبانی نظری فساد اداری دانلود مبانی نظری فساد اداری پیشینه تحقیق در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در كتابخانه ها

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش در كتابخانه ها پیشینه مدیریت دانش تاریخچه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش چارچوب نظری مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه…

  • پاورپوینت مدیریت پروژه در برج میلاد تهران

    پاورپوینت مدیریت پروژه در برج میلاد تهران پاورپوینت برج میلاد پاورپوینت پروژه برج میلاد پاورپوینت مدیریت پاورپوینت مدیریت پروژه پاورپوینت مدیریت پروژه برج میلاد پاورپوینت درمورد برج میلاد تهران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه در برج میلاد…