بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی فرهنگ سازمانی در مدارس متفاوت

    مبانی نظری ارزیابی تطبیقی فرهنگ سازمانی در مدارس متفاوت فرهنگ سازمانی مدارس فرهنگ سازمانی در مدارس فرهنگ سازمانی مدیران مدارس فرهنگ سازمانی معلمان مدارس مقایسه فرهنگ سازمانی مدارس خاص با مدارس عادی مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی…

  • طرح تفصیلی پایان نامه تدلیس در ازدواج و نحوه ضمانت اجرای کیفری آن

    طرح تفصیلی پایان نامه تدلیس در ازدواج و نحوه ضمانت اجرای کیفری آن فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود پروپوزال تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج پروپوزال ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج پروپوزال تدلیس در…

  • پاورپوینت آشنایی با داروهای ضد افسردگی

    پاورپوینت آشنایی با داروهای ضد افسردگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با داروهای ضد افسردگی جهت رشته داروسازی در قالب 33 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان دانلود مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان…

  • پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش

    پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش دانلود رایگان پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش پاورپوینت تدوین استراتژیهای مدیریت دانش تدوین استراتژیهای مدیریت دانش تعریف دانش مديريت استراتژيک دانش برنامه ريزي استراتژيک مديريت دانش ارتباط مفاهیم مدیریت استراتژیک دانش مديريت دانش و مزيت…

  • عکس روی جلد کتاب های درسی دبستان

    عکس روی جلد کتاب های درسی دبستان رفتن به سايت اصلي عکس جلد کتاب های درسی اول تا ششم ابتدایی ( دبستان) مخصوص چاپ و پرینت  دیگر نیازی به کپی کردن تک به تک کتابهای درسی نیست کافیست دانلود کنید…

  • رویکردها و مولفه های خوش بینی و ویژگی های آن

    رویکردها و مولفه های خوش بینی و ویژگی های آن ارزیابی خوش‌بینی رویکردهای خوش‌بینی اجزا و مؤلفه‌های خوش‌بینی منشا خوش‌بینی خصوصیات کلیدی خوش‌بینی و بدبینی تحقیق در مورد خوش بینی رفتن به سایت اصلی دو رویکرد اصلی راجع به خوش‌بینی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری مبانی نظری امیدواری پیشینه امیدواری دانلود مبانی نظری امیدواری پیشینه تحقیق امیدواری ادبیات نظری امیدواری فصل دوم پایان نامه امیدواری مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری ادبیات و مبانی نظری امیدواری رفتن به سایت…

  • بررسی تطبیقی ارتباط فرسودگی شغلی با سلامت روان

    بررسی تطبیقی ارتباط فرسودگی شغلی با سلامت روان کلمات کلیدی : فرسودگی شغلی پرستاران فرسودگی شغلی حسابرسان بررسي فرسودگي شغلي در پرستاران رابطه فرسودگي شغلي با سلامت روان تعیین میزان سلامت روان دربین پرستاران شاغل فرسودگي شغلي پرستاران و برخي…

  • مدارات تغذیه

    مدارات تغذیه مدارات تغذیه مدارات مجتمع مدارات الكترونیكی چگونگی ساخت رگولاتورهای ولتاژ دانلود مقاله مدارات تغذیه دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته برق با عنوان مدارات تغذیه   مقدمه تقریباً‌تمام مدارات الكترونیكی…

  • مدل های یادگیری خودتنظیمی و مقایسه کامل آنها

    مدل های یادگیری خودتنظیمی و مقایسه کامل آنها انواع خودتنظیمی مدل های خودتنظیمی نظریه های خودتنظیمی مدلهای یادگیری خودتنظیمی نظریه های یادگیری خودتنظیمی مقایسه مدلهای یادگیری خودتنظیمی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی چیست مهارتهای اساسی یادگیری خودتنظیمی پایان نامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی…

  • پروپوزال پایان نامه در مورد حمایت اجتماعی

    پروپوزال پایان نامه در مورد حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : پروپوزال حمایت اجتماعی پروپوزال ارشد حمایت اجتماعی دانلود پروپوزال حمایت اجتماعی پروپوزال روانشناسی حمایت اجتماعی پروپوزال حمایت اجتماعی ادراک شده دانلود پروپوزال در مورد حمایت اجتماعی رفتن به سایت اصلی…

  • جایگزینی هایی برای آنتی بیوتیک های موجود در غذا

    جایگزینی هایی برای آنتی بیوتیک های موجود در غذا آنتی بیوتیک آنزیم ها اسیدهای آلی پربیوتیک ها دانلود مقاله جایگزینی هایی برای آنتی بیوتیک های موجود در غذا دلایل عقیلی برای منع بکارگیری آنتی بیوتیک ها همکاری در فروش فایل…

  • بهسازی پی آبرفتی به روش تزریق با فشار بالا

    بهسازی پی آبرفتی به روش تزریق با فشار بالا تزریق جت بهسازی خاک تزریق با فشار بالا بهسازی پی آبرفتی بهسازی پی آبرفتی به روش جت گروتینگ بهسازی پی آبرفتی به روش تزریق با فشار بالا بهسازی پی آبرفتی به…

  • پایان نامه تبیین رویکرد تفکر انتقادی

    پایان نامه تبیین رویکرد تفکر انتقادی پایان نامه تفکر انتقادی نظریه های تفکر انتقادی پرورش تفکر انتقادی در کودکان تفکر انتقادی از منظر قرآن و روانشناسی آموزش تفکر انتقادی به دانش آموزان تفکر انتقادی در تعلیم و تربیت اسلامی تفکر…

  • پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت

    پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت دانلود پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت پاورپوینت آموزش اصول مهندسی اینترنت اصول مهندسی اینترنت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول مهندسی اینترنت جهت رشته کامپیوتر در قالب 249 اسلاید و با فرمت…

  • بررسی رفتار ستونهای جعبه ای تو خالی جداره نازک بتنی لاغر و غیر لاغر تحت اثر همزمان نیروی محوری و خمش دو جانبه

    بررسی رفتار ستونهای جعبه ای تو خالی جداره نازک بتنی لاغر و غیر لاغر تحت اثر همزمان نیروی محوری و خمش دو جانبه نیروی محوری ستونهای بتن آرمه نیروی خمش دو جانبه مقطع بتنی جداره نازک مستطیل شکل دانلود پایان…

  • دانلود تحقیق درباره شادکامی و رویکردهای آن  word

    دانلود تحقیق درباره شادکامی و رویکردهای آن  word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی شادکامی و رویکردهای آن با فرمت docx در قالب 47 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • پاورپوینت آشنایی با اصول مقاله نویسی

    پاورپوینت آشنایی با اصول مقاله نویسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اصول مقاله نویسی جهت رشته پایان نامه و مقالات در قالب 56 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش…

  • پاورپوینت صندوق های وقفی

    پاورپوینت صندوق های وقفی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت صندوق های وقفی جهت رشته ی حسابداری در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       صندوقهای وقفی از…

  • پاورپوینت آموزش تدریس عربی هشتم - درس 1

    پاورپوینت آموزش تدریس عربی هشتم - درس 1 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس عربی هشتم - درس 1 به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 42 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت هزینه یابی دوره عمر محصول

    پاورپوینت هزینه یابی دوره عمر محصول رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت هزینه یابی دوره عمر محصول جهت رشته ی حسابداری در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • عملكرد بسیج

    عملكرد بسیج عملكرد بسیج کارکرد بسیج بسیج عملكرد بسیج در فعالیتهای نظامی عملكرد بسیج در فعالیتهای فرهنگی عملكرد بسیج در فعالیتهای اجتماعی عملكرد بسیج در فعالیتهای اقتصادی عملكرد بسیج در فعالیتهای امنیتی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 15  - حسابداری سرمايه گذاری ها

    پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 15  - حسابداری سرمايه گذاری ها پاورپوینت استاندارد شماره 15 حسابداری دانلود پاورپوینت راهنمای بکارگیری استاندارد حسابداری شماره 15 پاورپوینت استاندارد های حسابداری پاورپوینت حسابداری سرمایه گذاری ها پاورپوینت استاندارد حسابداری سرمایه گذاری ها رفتن به…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی کمال گرایی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی کمال گرایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه پژوهش کمال گرایی پیشینه نظری کمال گرایی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه فصل دوم پایان نامه آموزش مهارت های زندگی مبانی نظری آموزش مهارت های زندگی پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی پیشینه داخلی آموزش مهارت های زندگی پیشینه خارجی آموزش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بیماری آسم

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بیماری آسم کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​بیماری آسم مبانی نظری ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه تحقیق ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه داخلی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه خارجی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه پژوهش ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه نظری ​​​​​​​بیماری آسم…

  • پاورپوینت بررسی تحقیق همبستگی با استفاده از تحلیل رگرسیون و تحلیل ماتریس

    پاورپوینت بررسی تحقیق همبستگی با استفاده از تحلیل رگرسیون و تحلیل ماتریس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی تحقیق همبستگی با استفاده از تحلیل رگرسیون و تحلیل ماتریس جهت رشته آمار در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx…

  • بررسی حمایتهای اسلام از زنان با تاکید بر حقوق مدنی

    بررسی حمایتهای اسلام از زنان با تاکید بر حقوق مدنی حقوق زن مقام زن در اسلام حقوق مدنی زنان نگرشی حمایتی اسلام از زن بررسی حمایتهای اسلام از زنان با تاکید بر حقوق مدنی دانلود پایان نامه حقوق زن دانلود…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی سازگاری در روانشناسی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی سازگاری در روانشناسی کلمات کلیدی : مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق سازگاری فصل دوم پایان نامه سازگاری مبانی نظری سازگاری در روانشناسی پیشینه تحقیق سازگاری در روانشناسی پیشینه داخلی سازگاری در روانشناسی پیشینه خارجی سازگاری…

  • بررسی تاثیر جریانهای الكتریكی بر بدن انسان

    بررسی تاثیر جریانهای الكتریكی بر بدن انسان برق گرفتگی نقش حفاظتی زمین كردن بررسی فیزیولوژی بدن انسان در مقابل برق گرفتگی میزان مقاومت بدن انسان در مقابل برق گرفتگی بررسی تاثیر جریانهای الكتریكی بر بدن انسان دانلود پایان نامه برق…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری کودکان 43 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری کودکان 43 صفحه فصل دوم پایان نامه مشکلات رفتاری کودکان مبانی نظری مشکلات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق مشکلات رفتاری کودکان پیشینه پژوهش مشکلات رفتاری کودکان پیشینه نظری مشکلات رفتاری کودکان ادبیات نظری مشکلات…

  • مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان داده کاوی جهانی: مطالعه تجربی از روند فعلی پیش بینی آینده و انتشار فناوری

    مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان داده کاوی جهانی: مطالعه تجربی از روند فعلی پیش بینی آینده و انتشار فناوری داده کاوی داده کاوی جهانی داده کاوی سازمانی نوآوری های فناوری داده کاوی مطالعه تجربی از روند فعلی پیش…

  • پاورپوینت اصول نگهداری مواد غذایی

    پاورپوینت اصول نگهداری مواد غذایی کلمات کلیدی : پاورپوینت اصول نگهداری مواد غذایی اصول نگهداری مواد غذایی تحقیق اصول نگهداری مواد غذایی جلوگیری و یا به تأخیر انداختن تجزیه های میکروبی روشهای جلوگیری و یا به تأخیر انداختن تجزیه های…

  • روابط طرفین قرارداد اختیار معامله

    روابط طرفین قرارداد اختیار معامله پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست؟ مفهوم قرارداد اختیار معامله روابط طرفین قرارداد اختیار خرید روابط طرفین اختیار فروش رفتن به سایت اصلی به این خاطر که در…