بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

پایان نامه مدیریت دانش
پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان
پیاده سازی مدیریت دانش در بانک
تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان
تاثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد کارکنان
بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
پایان نامه رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
اثربخشی عملکرد کارکنان با مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل

 

 

 

 

 

 

چکیده:

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای روزانه کسب و کار ادغام می کند.

 نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ، این تحقیق به بررسی مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل پرداخته است. روش این تحقیق از نوع پیمایشی – توصیفی بوده که از مجموعه تعداد 360 کارمند بانک صادرات استان اردبیل به عنوان جامعه آماری ، تعداد 181 کارمند به عنوان نمونه  انتخاب شده است . به منظور جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه  و برای آزمون فرضیات از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.

 

پس از انجام آزمون ، به شرح ذیل فرضیه ها مورد تائید قرار گرفتند: بین متغییر مدیریت دانش و عملکرد ، بین متغییر کسب دانش و عملکرد ، بین متغییر تسهیم دانش و عملکرد ، بین متغییر بکارگیری دانش و عملکرد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

 

 

واژگان کلیدی:

دانش

عملکرد

مدیریت دانش

فرایند ارزیابی

ارزیابی عملکرد

 

 

 

 

 

بیان مساله:

تغییرات سریع در دنیای امروز ما، سازمانها را با چالشهای مختلفی روبه رو کرده است اما در این میان سازمانهایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری نوین از فرصتهای ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند(نوروزیان ،1385،ص 24) حتی باقی ماندن در بازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است و باتوجه به گسترش و پیچیدگی اهداف ، فرایندها و ساختار سازمانی در صحنه رقابت ، سازمانهایی می توانند به حیات خود ادامه دهند که نسبت به خواسته ها و انتظارات مشتریان و ذینفعان پاسخگو باشند(ادیب ،1386،ص 16)

 

مدیریت دانش یکی از این ابزارهاست .بخش خصوصی اولین قدم ها را در این زمینه برداشته است اما دولت با یک قدم فاصله به دنبال بخش خصوصی در حال حرکت است(منصوریان ،1388،ص24).برای اینکه سازمانها بتوانند در دنیای تجارت و رقابت حضور مستمر و پایدار داشته باشند باید حول محور علم و دانش فعالیت کنند.شرط موفقیت سازمانها دستیابی به یک دانش و فهم عمیق در تمامی سطوح است اما بسیاری از سازمانها هنوز به مدیریت دانش بطور جدی توجه نکرده اند.همان گونه که پیتر دراکر گفته است :راز موفقیت سازمانها در قرن 21 همان مدیریت دانش است .دانش مفهومی فراتر از داده و اطلاعات دارد.(به آذین،کریمی،مرادزاده،1385،ص33).

 

 

مدیریت دانش رشته ای است علمی که با تکیه برحمایت دوجانبه (رقابت وحمایت همزمان ارائه دهنده و دریافت کننده اطلاعات و دانش)ایجاد ، تصرف ، سازماندهی واستفاده از اطلاعات را تشویق وتقویت می کند.توانایی سازمان برای خلق ،سهیم کردن و بکارگیری دانش موجود در مورد محصولات ،فرایندها ونیروی انسانی به منظور افزایش بهروری محیط کار وکاهش فعالیت هایی که سبب دوباره کاری می شوند،مدیریت دانش نام دارد.(ملکی ،1385،ص53)

 

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ،دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند،عملکرد را بهبود می بخشد.نوآوری را افزایش می دهد،اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را به کار می گیرد،توزیع دانش و اطلاعات را درحوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات و دانش را در فرایندهای روزانه کسب وکار ادغام می کند(قلی زاده،1387،ص28).مفهوم دانش صرفا به معنای انتقال آگاهی و اطلاعات نیست بلکه منظور از دانش،خلاقیت،آفرینندگی وپوییندگی است.براین اساس یک سازمان دانشی،ایده ساز بوده و بکارگیرنده ایده های نواست و از این طریق به مزیت رقابتی دست پیدا می کند(اکبری،طهماسبی،آشتیانی،1386،ص33).

 

اندازه گیری عملکرد فرایندی است که میزان پیشرفت در راه رسیدن به اهداف را بیان می نماید.قبل از هرچیز لازم است که به عواملی که بیشترین تاثیر را بر عملکرد کارکنان (مدیران ،کارمندان)اعمال می کند،اشاره شود. عقیده کلی بر این است که عملکرد کارکنان سازمان حاصل تعامل سه جز بسیار مهم است که تنها یکی از این سه جز ،خواست و انگیزش ،آنان برای انجام وظایف محوله است.دو جزدیگری که عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار می دهد؛توانایی مهارتی و فکری افراد و نیز منابع در دسترس است.سازمان در ایجاد(یا از بین بردن) انگیزه کاری نیروی انسانی خود نقش بسیار تعیین کننده را بازی می کند.همین طور که در مورد توانایی های کارکنان می توان گفت که این سازمان است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی توسعه و آموزش مدیران و کارکنان خود بر توانایی آنان می افزاید.منابع در دسترس نیز شاخصی از کفایت و توان بالقوه سازمان است. (خلیلی عراقی،1382،ص27).

با آگاه نمودن کارکنان سازمان از عملکرد آنان زمینه پرورش آنهافراهم شده و آنها آگاهانه تلاش در جهت جایگزین ساختن رفتارهای مناسب و حذف رفتارهای منفی و غیر اثربخش خواهد داشت واین امر نه تنها کارایی کارکنان را موجب می شود،بلکه موجب اثربخشی نیز می گردد0(قلی زاده،1387،ص27).

 

لذا با توجه به مطالب فوق و نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ،محقق برآن است تا به سنجش رابطه میان مدیریت دانش با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل بپردازد.

 

 

 

اهمیت و ضرورت تحقیق: 

موضوع مورد پژوهش به لحاظ اهمیت انجام تحقیق دارای جایگاه ویژه می باشد. و موسسات به منظور بکارگیری مطلوب مدیریت دانش بایستی ضرورت ایجاد فرهنگ تسهیم دانش میان کارکنان را از طریق فرآیندی تحت عنوان” نمادینه سازی مدیریت دانش” درک نمایند. اهمیت نهادینه سازی مدیریت دانش در موسسه به این دلیل است که اولاً درک نادرست کارکنان را از مدیریت دانش تصحیح نموده وثانیاً آنها را در درک مزایای تسهیم دانش در سازمان یاری رساند. مدیریت دانش در ارتباط با قابل دسترس نمودن دانش جهت افرادی که به آن نیاز دارند بحث می نماید.( چنگ مینگ یو،1384،صص7-6) بهبود مستمر عملكرد سازمانها، نیروی عظیم هم‌افزایی (Synergy) ایجاد می‌كند كه این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و مؤسسات تلاش جلو برنده‌ای را در این مورد اعمال می‌كنند. بدون بررسی و كسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و كسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی كه به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملكرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذكور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امكان‌پذیر نیست.

 

لرد كلوین فیزیكدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌‌گیری می‌گوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می‌كنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می‌توانیم ادعا كنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می‌دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید»

علم مدیریت نیز مبین مطالب مذكور است. هرچه را كه نتوانیم اندازه‌گیری كنیم نمی‌توانیم كنترل كنیم و هرچه را كه نتوانیم كنترل كنیم مدیریت آن امكان‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملكرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملكرد قابل تصور نمی‌باشد.(رحیمی،1385 ،ص41 )

 

کسب و کار در هزاره سوم دارای شرایط ویژه ای است. رقابت بین بنگاههای اقتصادی هر روز فشرده تر شده و نرخ نوآوری رو به افزایش است. رقابت بین بنگاههای اقتصادی باعث شده است که تا آنها به منظور کاهش هزینه ها، تعداد نیروی انسانی خود که منابع ارزشمند دانش محسوب می شوند را کاهش دهند. کاهش تعداد نیروی انسانی، سازمانها را بر آن داشته است تا نسبت به صریح کردن دانش ضمنی موجود نزد کارکنان اقدام کنند. در دنیای امروزی کسب و کار، بخش اعظمی از کارها و فعالیتهای ما مبتنی بر اطلاعات هستند و زمان کمتری برای کسب تجربه و به دست آوردن دانش در دسترس است. در این شرایط سازمانها بر اساس میزان دانش خود با یکدیگر به رقابت می پردازند. محصولات و خدمات سازمانها هر روز پیچیده تر شده و سهم اطلاعات در آنها بیشتر می شود. در این میان مدیریت دانش با در اختیار داشتن ابزارهای لازم، فرصت خوبی برای ایجاد بهبود در عملکرد منابع انسانی و همچنین مزایای رقابتی ایجاد می کند. امروزه تمامی سازمانهای کوچک و بزرگ نیازمند پیاده سازی مدیریت دانش در خود هستند تا از گردونه رقابت عقب نمانند. انعطاف پذیری و عکس العمل سریع در برابر شرایط متغیر محیطی، استفاده بهتر از منابع انسانی و دانش موجود نزد آنها و همچنین اتخاذ تصمیمات بهتر، دستاوردهای مدیریت دانش برای سازمانهای امروزی است.(نوروزیان، 1385، ص26)

 

 

در این تحقیق موضوعات ذیل می تواند قابل اهمیت باشد:

1- درک صحیح از میزان عملکرد کارکنان بانک های صادرات استان اردبیل

2- شناخت ابعاد مدیریت دانش ومیزان اثرگذاری هریک بر عملکرد سازمان ودرجه بندی این ابعاد که منجر به درک بهتری از عوامل خواهد گردید. 

 

 

باتوجه به ضرورت وجود بانک ها و افزایش انتظارات مشتریان در عملکرد بالای کارکنان به جهت صرفه جویی در زمان و هزینه ، هدف از این تحقیق پی بردن به عوامل موثری است که باعث افزایش کارایی و اثربخشی عملکرد کارکنان از طریق مدیریت دانش در بانک صادرات استان اردبیل می باشد.

 

 

 

 

 

فهرست

چکیده 

فصل اول:کلیات تحقیق

1-1)مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………..2

1-2)بیان مسئله……………………………………………………………………………………………………………………..2

1-3)ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………….4

1-4)اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..5

1-5)چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………..5

1-6)فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….6

1-7)تعریف مفهومی متغیرها………………………………………………………………………………………………………6

1-8)سوال تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………8

1-9)تعریف عماتی متغیرها………………………………………………………………………………………………………..8

1-10)قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….9

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

بخش اول مدیریت دانش

2-1-1)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-2)تعریف دانش………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-3)مفهوم ارزش دانش……………………………………………………………………………………………………….13

2-1-4)انواع دانش………………………………………………………………………………………………………………..13

2-1-5)انواع ایجاد دانش………………………………………………………………………………………………………….15

2-1-6)چرخه دانش……………………………………………………………………………………………………………….16

2-1-7)مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………..16

2-1-8)تاریخچه و علل پیدایش مدیریت دانش…………………………………………………………………………………..18

2-1-9)چهارعامل عمده در پیدایش مدیریت دانش………………………………………………………………………………19

2-1-10)ضرورت و اهمیت مدیریت دانش……………………………………………………………………………………..19

2-1-11)اجزای مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………20

2-1-12)اجزاء سازمانی تشکیل دهنده مدیریت دانش…………………………………………………………………………..22

2-1-13)چرخه حیات مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………….22

2-1-14)اصول مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………24

2-1-15)هدف های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………….24

2-1-16)تئوری های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………..24

2-1-16-1)تئوری مدیریت دانش جامع………………………………………………………………………………………….24

2-1-16-2)تئوری مدیریت دانش تیمی…………………………………………………………………………………………..25

2-1-16-3)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………………………………26

2-1-17)مدل های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………26

2-1-17-1)مدل عمومی دانش در سازمان………………………………………………………………………………………27

2-1-17-2)مدل معماری در مدیریت دانش……………………………………………………………………………………..28

2-1-17-3)مدل های ساختار اجتماعی…………………………………………………………………………………………..28

2-1-17-4)مدل بویست…………………………………………………………………………………………………………..30

2-1-17-5)مدل نونوکا……………………………………………………………………………………………………………30

2-1-17-6)مدل شش بعدی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………….34

2-1-17-7)مدل رن جانسون……………………………………………………………………………………………………..35

2-1-17-8)مدل  ادل وگراسیون………………………………………………………………………………………………….36

2-1-17-9)مدل استیو هالس……………………………………………………………………………………………………..38

2-1-17-10)مدل مفهومی چند مرحله ای……………………………………………………………………………………….39

2-1-18)استراتژی های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………..40

2-1-19)نیاز به چهارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی……………………………………………………………………..42

2-1-20)عناصر مهم در چهاچوب مدیریت دانش در بخش دولتی……………………………………………………………..43

2-1-21)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش…………………………………………………………………………………..46

2-1-22)موانع مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………….47

2-1-23)موانع زیر ساختی اعمال مدیریت دانش در ایران…………………………………………………………………….50

 

بخش دوم:عملکرد

2-2-1)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………52

2-2-2)ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………….52

2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی………………………………………………………………………………………….56

2-2-4)مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………………..57

2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………….57

2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد………………………………………………………………………………………………….58

2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………..58

2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………………58

2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………..59

2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………59

2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………….60

2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد……………………………………………………………………………………………62

2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………63

2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………..64

2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………68

2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد………………………………………………………………………………………68

2-2-17)انواع ارزیابی…………………………………………………………………………………………………………..69

2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی……………………………………………………………………………71

2-2-19)فنون و روش های ارز یابی……………………………………………………………………………………………72

2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………79

2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………….82

2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان……………………………………………………………………………….82

2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابیعملکرد مناسب……………………………………………………………………………83

2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد…………………………………………………………………………….85

2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………..85

2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند…………………………………………86

2-2-27)فرایند بهبود عملکرد……………………………………………………………………………………………………87

2-2-28)ارزیابی کارآمد…………………………………………………………………………………………………………87

2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………….88

2-2-30)معرفی نرم افزارها…………………………………………………………………………………………………….89

 

بخش سوم:پیشینه تحقیق 

3-2-1)تحقیقات صورت گرفته در ایران……………………………………………………………………………………….91

3-2-2)تحقیقات صورت گرفته در خارج……………………………………………………………………………………….93

 

 

فصل سوم:روش اجرای تحقیق:

3-1)مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………98

3-2)فرایند اجرای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………98

3-3)روش اجرای تحقیق…………………………………………………………………………………………………………99

3-4)جامعه و نمونه آماری……………………………………………………………………………………………………….99

3-5)روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………100

3-6)ابزار جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………….100

3-7)پردازش داده ها……………………………………………………………………………………………………………101

3-7-1)اعتبار(روایی)………………………………………………………………………………………………………….101

3-7-2)قابلیت و اعتماد(پایایی)………………………………………………………………………………………………..101

3-8)روش تجزیه وتحلیل داده ها و اطلاعات…………………………………………………………………………………102

 

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل اطلاعات

4-1)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….104

4-2)توصیف متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………104

4-2-1)سن……………………………………………………………………………………………………………………….105

4-2-2)جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………..105

4-2-3)تحصیلات……………………………………………………………………………………………………………….106

4-2-4)کسب دانش………………………………………………………………………………………………………………106

4-2-5)تسهیم دانش………………………………………………………………………………………………………………107

4-2-6)به کارگیری دانش……………………………………………………………………………………………………….107

4-2-7)مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………108

4-28)عملکرد…………………………………………………………………………………………………………………..108

4-3)آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………..109

4-3-1)آزمون فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………109

4-3-2)آزمون کولموگروف-اسمیرنوف……………………………………………………………………………………….109

4-3-3) آزمون فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………….111

4-3-4) آزمون فرضیه فرعی اول……………………………………………………………………………………………..112

4-3-5) آزمون فرضیه فرعی دوم……………………………………………………………………………………………..113

4-3-6)آزمون فرضیه فرعی سوم……………………………………………………………………………………………..114

4-4)آزمون رگرسیون چند متغیره……………………………………………………………………………………………..115

 

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1)مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….118

5-2)نتایج آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………..118

5-2-1)نتایج تحلیل توصیفی مربوط به فرضیه ها…………………………………………………………………………….118

5-3)نتایج آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………..119

5-3-1)نتایج آزمون فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………………..119

5-3-2)نتایج آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………………………………..119

5-3-3)نتایج آزمون فرضیه دوم………………………………………………………………………………………………..119

5-3-4)نتایج آزمون فرضیه سوم……………………………………………………………………………………………….119

5-4)پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………..120

5-4-1)پیشنهادات بر اساس یافته ها و فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………120

5-4-2)پیشنهادات برای محقق آینده…………………………………………………………………………………………….121

5-5)بررسی همسویی و عدم همسویی نتایج تحقیق و پیشینه تحقیق………………………………………………………….121

5-6)محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………122

 

 

منابع و مواخذ

پیوست و ضمائم

 

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

بررسی رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی

رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 فهرست جداول

 

 

جدول 2-1-1) مدل تعامل دانش نهفته و صریح…………………………………………………………………………………32

جدول 2-1-2)مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار……………………………………………………………………….35

جدول 2-1-3)مدل مفهومی مرحله ای توسعه مدیریت دانش سازمانی ………………………………………………………..40

جدول 2-1-4)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش …………………………………………………………………………….46

جدول 2-2-1)ارزیابی دستگاهها و کارکنان بر اساس مقایسه نگرش نوین با سنتی…………………………………………..61

جدول 2-2-2)عوامل مثبت ومنفی مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………….64

جدول 2-2-3)ارزیابی عملکرد پرستاران براساس روش عامل سنجی ……………………………………………………….74

جدول 3-1)جدول تعیین آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………………………102

جدول4-1)جدول توصیف سن…………………………………………………………………………………………………..105

جدول 4-2)جدول توزیع فراوانی جنسیت………………………………………………………………………………………105

جدول 4-3)جدول توزیع فراوانی تحصیلات…………………………………………………………………………………..106

جدول 4-4)جدول توصیفی متغییر کسب دانش…………………………………………………………………………………106

جدول 4-5) جدول توصیفی متغییر تسهیم دانش……………………………………………………………………………….107

جدول4-6) جدول توصیفی متغییر بکارگیری دانش…………………………………………………………………………..107

جدول 4-7) جدول توصیفی متغییر مدیریت دانش……………………………………………………………………………..108

جدول4-8) جدول توصیفی متغییر عملکرد…………………………………………………………………………………….108

جدول4-9)آزمون کولموگروف-اسمیرنوف…………………………………………………………………………………….109

جدول4-10)ضریب همبستگی مدیریت دانش و عملکرد کارکنان…………………………………………………………….111

جدول4-11) ضریب همبستگی کسب دانش و عملکرد کارکنان………………………………………………………………112

جدول 4-12) ضریب همبستگی تسهیم دانش و عملکرد کارکنان…………………………………………………………….113

جدول 4-13) ضریب همبستگی بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان……………………………………………………….114

جدول4-13)جدول رگرسیون به کارگیری دانش و عملکرد کارکنان………………………………………………………..115

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست نمودارها 

 

نمودار 1-1)مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………..6

نمودار 2-1-1)مدل عمومی دانش در سازمان…………………………………………………………….27

نمودار2-1-2)مدل معماری دانش………………………………………………………………………..28

نمودار 2-1-3)مدل بویست روابط  داده ، اطلاعات و دانش………………………………………………..30

نمودار 2-1-4)چارچوب مفمومی فرایندهای ایجاد دانش…………………………………………………….31

نمودار2-1-5)مدل شش بعدی مدیریت دانش………………………………………………………………34

نمودار 2-1-6)مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کنندهای مدیریت دانش………………………………………..36

نمودار2-1-7)مدل مبتنی بر فرایندهای دانش……………………………………………………………..38

نمودار2-3-1)مدل مدیریت دانش در پژوهش مک کین وزک……………………………………………….96

  نمودار2-3-4) مدل مدیریت دانش گلد…………………………………………………………………..94

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال 

شکل 2-1-1)انواع ایجاد دانش……………………………………………………………………………15

شکل 2-1-2)فرایند مدیریت دانش(چرخه دانش)……………………………………………………………..16

شکل 2-1-3)اجزای مدیریت دانش…………………………………………………………………………21

شکل 2-1-4)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-5)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-6)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………….26

شکل 2-1-7)مدل مدیریت دانش…………………………………………………………………………..29

شکل 2-2-1)مراحل مختلف ارزیابی عملکرد………………………………………………………………..55

شکل2-2-2) مثلث ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………..56

شکل2-2-3)ابعاد چهارگانه مدیریت عملکرد…………………………………………………………………63

شکل2-2-4)نحوه طراحی نظام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………..67

شکل2-2-5)فرایند تعیین معیارهای عملکرد………………………………………………………………….68

شکل2-2-6)نمونه ای از مقیاس درجه بندی پیوسته………………………………………………………….72

شکل2-2-7)نمونه ای از فرم ارزیابی به روش انتخاب اجباری ………………………………………………..77

شکل2-2-8)فرایند بهبود عملکرد…………………………………………………………………………..87

 

 

 

 

 

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

بررسی رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی

رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

 

 

 

  • پاورپوینت ELECTROMYOGRAPHY الکترومیوگرافی

    پاورپوینت ELECTROMYOGRAPHY الکترومیوگرافی پروژه پاورپوینت پزشکی الکترومیوگرافی EMG تجهیزات درمانی تجهیزات آزمایشگاهی پوسچر عضله تکنیک آزمایشگاهی سیگنال الکتریکی رفتن به سايت اصلي فهرست تعریفemg الکترومیوگرافی نحوه تشکیل سیگنال آشنایی با اجزاء تشکیل دهنده  دستگاه emg انواع دستگاههایemg انواع الکترودها محل قرار…

  • پاورپوینت درس 8 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی مبحث راه ها و حمل و نقل 1

    پاورپوینت درس 8 مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی مبحث راه ها و حمل و نقل 1 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش مطالعات پنجم ابتدایی مبحث راه ها و حمل و نقل 1  در قالب 20 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت سوء رفتار با زنان

    پاورپوینت سوء رفتار با زنان پاورپوینت سوء رفتار با زنان امروزی پاورپوینت سوء رفتار با زنان در گذشته پاورپوینت انواع سوء رفتار با زنان پاورپوینت علت های سوء رفتار با زنان پاورپوینت علل سوء رفتار با زنان رفتن به سايت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی مبانی نظری کیفیت زندگی پیشینه کیفیت زندگی دانلود مبانی نظری کیفیت زندگی پیشینه تحقیق کیفیت زندگی ادبیات نظری کیفیت زندگی فصل دوم پایان نامه کیفیت زندگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی…

  • پاورپوینت نقش حسابدار در سازمان

    پاورپوینت نقش حسابدار در سازمان کلمات کلیدی : پاورپوینت نقش حسابدار در سازمان نقش حسابدار در سازمان تحقیق نقش حسابدار در سازمان هدفهاي اصلي سيستمهاي حسابداري رابطه حسابداري مديريت،حسابداري مالي و حسابداري صنعتي زنجيره ارزش كارهاي تجاري وظايف مهم حسابداري…

  • پاورپوینت آسانسور در 39 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر اجرایی ‬‎

    پاورپوینت آسانسور در 39 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر اجرایی ‬‎ پروژه پاورپوینت آسانسور رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت آسانسور در 39 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل…

  • پاورپوینت بررسی و شناخت بيماران دچار اختلالات سيستم اسكلتی عضلانی

    پاورپوینت بررسی و شناخت بيماران دچار اختلالات سيستم اسكلتی عضلانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی و شناخت بيماران دچار اختلالات سيستم اسكلتی عضلانی جهت رشته ی پزشکی در قالب 44 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل…

  • بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی

    بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی نیروی انسانی ترکیب نیروی انسانی روند تولید نیروی انسانی دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان نامه ترکیب نیروی انسانی بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان…

  • تحقیق کامل در مورد فعالیت های فوق برنامه و مکمل

    تحقیق کامل در مورد فعالیت های فوق برنامه و مکمل تعریف فعالیت های فوق برنامه فعالیت های فوق برنامه مدارس فعالیت های فوق برنامه در ایران فعالیت های فوق برنامه در مدارس ابتدایی تحقیق درباره فعالیت های فوق برنامه و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن 2 مبانی نظری کارت امتیازی متوازن ادبیات و مبانی نظری کارت امتیازی متوازن پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن دانلود پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن دانلود مبانی نظری کارت امتیازی متوازن فصل دوم…

  • بررسی فقهی و حقوقی روشهای حل و فصل دعاوی با تاکید با قضاوت و داوری در ایران و حقوق بین الملل

    بررسی فقهی و حقوقی روشهای حل و فصل دعاوی با تاکید با قضاوت و داوری در ایران و حقوق بین الملل جایگاه قضاوت در قرآن روش های حل و فصل دعاوی روش های حل و فصل اختلافات در ایران حل…

  • پاورپوینت روش های پیشگیری از کمبود یُد

    پاورپوینت روش های پیشگیری از کمبود یُد پاورپوینت اختلالات ناشی از کمبود ید ppt پاورپوینت پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود ید پاورپوینت پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید پاورپوینت کمبود ید چه عوارضی دارد پاورپوینت اختلالات ناشی…

  • پاورپوینت آشنایی با کلیات حقوق مالکیت فکری و مصادیق آن با تاکید بر ثبت اختراع داخلی

    پاورپوینت آشنایی با کلیات حقوق مالکیت فکری و مصادیق آن با تاکید بر ثبت اختراع داخلی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با کلیات حقوق مالکیت فکری و مصادیق آن با تاکید بر ثبت اختراع داخلی  جهت رشته صنایع…

  • پاورپوینت روش بديعه پردازی و اصول آن

    پاورپوینت روش بديعه پردازی و اصول آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش بديعه پردازی و اصول آن جهت رشته روانشناسی در قالب 18 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت تشریح نظریه های توسعه روستایی

    پاورپوینت تشریح نظریه های توسعه روستایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تشریح نظریه های توسعه روستایی جهت رشته برنامه ریزی شهری در قالب 92 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • بررسی ابعاد و پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی با نگاهی به آینده آن

    بررسی ابعاد و پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی با نگاهی به آینده آن رفتار شهروندی سازمانی ابعاد رفتار شهروندی سازمانی پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی آینده رفتار شهروندی سازمانی اهمیت رفتار شهروندی سازمانی تحقیق رفتار شهروندی سازمانی چهارچوب های رفتار شهروندی سازمانی…

  • دانلود تحقیق درباره اختلال ­های تنظیم هیجانی  word

    دانلود تحقیق درباره اختلال ­های تنظیم هیجانی  word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اختلال­ های تنظیم هیجانی با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد    …

  • اخلاق حرفه ای و اصول آن در مشاوران و روانشناسان

    اخلاق حرفه ای و اصول آن در مشاوران و روانشناسان کلمات کلیدی : پایان نامه اخلاق اصول اخلاق حرفه ای پایان نامه اخلاق حرفه ای عوامل پایه ای اخلاق حرفه ای رویکردهای عمده در فلسفه اخلاق اصول اخلاق حرفه ای…

  • پروپوزال استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح

    پروپوزال استقرار مدیریت دانش در نیروهای مسلح کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح پروپوزال استقرار…

  • بررسی فرآیند خط تولید و انبارداری کاشی در کارخانه

    بررسی فرآیند خط تولید و انبارداری کاشی در کارخانه پیشینه کاشی در ایران بررسی صنعت کاشی ایران ارزیابی سالنهای تولید کاشی سیستمهای اطلاعاتی انبار کاشی فرآیند خط تولید کاشی در کارخانه فرآیند انبارداری کاشی در کارخانه بررسی فرآیند خط تولید…

  • بررسی ویژگیهای جغرافیایی ، مشخصات اجتماعی و جمعیتی شهرستان رضوانشهر

    بررسی ویژگیهای جغرافیایی ، مشخصات اجتماعی و جمعیتی شهرستان رضوانشهر کلمات کلیدی : خاکشناسی شهرستان رضوانشهر پوشش گیاهی شهرستان رضوانشهر  ویژگیهای جغرافیایی شهرستان رضوانشهر مشخصات محیط طبیعی شهرستان رضوانشهر مشخصات اجتماعی - جمعیتی شهرستان رضوانشهر طبقه چراگاههای طبیعی و کوهستانی شهرستان…

  • پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - دامپر ‬‎

    پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - دامپر ‬‎ رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - دامپر در 36 اسلایدبه طور کامل و جامع همراه با تصاویر طبق شرح زیر بیان شده است: 1- تعریف…

  • پاورپوینت درباره عفونت و کنترل آن

    پاورپوینت درباره عفونت و کنترل آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره عفونت و کنترل آن جهت رشته ی پزشکی در قالب 61 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • یک سیستم اتوماسیون خانگی مقیاس پذیر و مبتنی بر سرویس ابری، با قابلیت پشتیبانی از ‏سیستم عامل اندروید

    یک سیستم اتوماسیون خانگی مقیاس پذیر و مبتنی بر سرویس ابری، با قابلیت پشتیبانی از ‏سیستم عامل اندروید مقاله ترجمه شده با عنوان یک سیستم اتوماسیون خانگی مقیاس پذیر و مبتنی بر سرویس ابری، با قابلیت پشتیبانی از ‏سیستم عامل…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای انگیزشی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای انگیزشی فصل دوم پایان نامه رویکردهای انگیزشی مبانی نظری رویکردهای انگیزشی پیشینه تحقیق رویکردهای انگیزشی پیشینه داخلی رویکردهای انگیزشی پیشینه خارجی رویکردهای انگیزشی پیشینه پژوهش رویکردهای انگیزشی پیشینه نظری رویکردهای انگیزشی ادبیات نظری رویکردهای…

  • پاورپوینت آموزش ضرب عددهای مخلوط ریاضی پنجم ابتدایی

    پاورپوینت آموزش ضرب عددهای مخلوط ریاضی پنجم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش ضرب عددهای مخلوط ریاضی پنجم ابتدایی در قالب 11 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری حاکمیت شرکتی 67 صفحه

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری حاکمیت شرکتی 67 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حاکمیت شرکتی مبانی نظری حاکمیت شرکتی پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی پیشینه داخلی حاکمیت شرکتی پیشینه خارجی حاکمیت شرکتی پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی…

  • بررسی روند حجم پولشویی و تاثیر آن بر مصرف در ایران

    بررسی روند حجم پولشویی و تاثیر آن بر مصرف در ایران کلمات کلیدی : مقاله پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف مقاله پولشویی در ایران ابعاد مختلف پدیده پولشویی تخمین روند حجم پول های کثیف در ایران تاثیر…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری شغلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری شغلی مبانی نظری سازگاری شغلی پیشینه تحقیق سازگاری شغلی پیشینه داخلی سازگاری شغلی پیشینه خارجی سازگاری شغلی پیشینه پژوهش سازگاری شغلی پیشینه نظری سازگاری شغلی…

  • پیشینه تاریخی نظام های امنیتی در خلیج فارس به ترتیب جایگزینی

    پیشینه تاریخی نظام های امنیتی در خلیج فارس به ترتیب جایگزینی نظام های امنیتی در خلیج فارس طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس پیشینه تاریخی نظام های امنیتی در خلیج فارس سوابق طرحهای امنیتی در منطقه خلیج فارس دانلود پایان…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 24 (گزارشگري مالي واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره برداري)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 24 (گزارشگري مالي واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره برداري) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 24 (گزارشگري مالي واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره برداري) پاورپوینتاستاندارد حسابداري شماره 24 (گزارشگري مالي واحدهاي تجاري…

  • فصل دوم پایان نامه امنیت شغلی

    فصل دوم پایان نامه امنیت شغلی کلمات کلیدی : مبانی نظری امنیت شغلی پیشینه تحقیق امنیت شغلی پیشینه داخلی امنیت شغلی پیشینه خارجی امنیت شغلی پیشینه پژوهش امنیت شغلی پیشینه نظری امنیت شغلی ادبیات نظری امنیت شغلی چارچوب نظری امنیت…

  • پرسشنامه استاندارد مهارت مدیریت زمان

    پرسشنامه استاندارد مهارت مدیریت زمان پرسشنامه مدیریت زمان دانلود پرسشنامه مدیریت زمان پرسشنامه مدیریت زمان کوئین پرسشنامه مدیریت زمان خاکی و مقیمی پرسشنامه استاندارد مدیریت زمان پرسشنامه مهارت مدیریت زمان پرسشنامه میزان مهارت مدیریت زمان در جوانان پرسشنامه میزان مهارت…

  • پاورپوینت ترانسفورماتورهای الكتريكی

    پاورپوینت ترانسفورماتورهای الكتريكی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ترانسفورماتورهای الكتريكی جهت رشته ی مهندسی در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       شار يا فلوی مغناطيسی: مجموعه…

  • مقاله تجربه مرگ

    مقاله تجربه مرگ مرگ یاد مرگ فشار قبر تجربه مرگ دانلود مقاله تجربه مرگ سرزمین مطمئنه (نفس المطمئنه) سرنوشت ارواح مردگان در عالم برزخ سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه…