بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

پایان نامه مدیریت دانش
عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات
عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
تاثیر مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری
استقرار مدیریت دانش در بانک صادرات
پیاده سازی مدیریت دانش در بانک صادرات
پایان نامه درباره مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری

(مطالعه موردی:شعب بانک صادرات ایران درشهرستان ارومیه)

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

مدیریت دانش(KM) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) دو ابزار کلیدی برای هر شرکتی در محیط رقابتی کنونی هستند.همچنین مدیریت دانش یک مساله مهم در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری است.مدیریت ارتباط با مشتری با یک راهبرد کاری آغاز می شود.این راهبرد،تحول را در سازمان و فرایندهای کاری ایجاد می کند و فرایندهای کاری نیز به نوبۀ خود به وسیلۀ مدیریت دانش و فنآوری اطلاعات فعال می شود و در نهایت برای افزایش وفاداری مشتریان به عنوان یکی از مفاهیم پایه ای و اهداف مدیریت ارتباط با مشتری تلاش می کند.

 

هدف این تحقیق بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک صادرات ایران درشهرستان ارومیه است.در این راستا در این پژوهش مدلی ارایه شده که شامل متغیرهای تاثیرگذار در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری است.تعدادجامعه آماری این تحقیق 557 نفر شامل همه کارکنان بانک صادرات ایران در ارومیه بوده است که جهت نمونه گیری از جدول مورگان استفاده شد ودر نهایت تعداد افراد نمونه 227 نفر بدست آمد.روش جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه بوده است.همچنین در این پژوهش برای تفسیر اطلاعات از روش تحلیل مسیر استفاده شده و همینطور به منظور پردازش داده ها از نرم افزار LISREL  استفاده شده است.به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از مدل معادلات ساختاری (SEM) استفاده شده است.

 

نتایج تحقیق حاکی از آن است که تاثیر توانایی های مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری مثبت بوده و با بالا رفتن توانایی های مدیریت دانش میتوان انتظار داشت که موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری نیز افزایش یابد.همچنین عامل فن آوری در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری  و عوامل سازمانی نیز در موفقیت اجرای مدیریت ارتباط با مشتری  تاثیر مثبت داشته است.ولی نتایج تحقیق نشان می دهد که بین مشتری مداری و سابقه فعالیت در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری با موفقیت اجرای CRM تاثیر معناداری وجود نداشته و فرضیه های چهارم و پنجم تحقیق رد می شود.

 

 

 

 

مقدمه:

روندهای کلی مهم آزاد سازی اقتصاد،جهانی سازی،همگرایی های تکنولوژیک و تکامل سریع اینترنت نقشی را  که سازمان ها در ارتباطشان با  دیگر شرکت ها بازی می کنند،متحول کرده است.کارشناسان تجارت و صاحب نظران دانشگاهی درباره اتحادها ،شبکه ها و همکاری میان سازمان ها صحبت می کنند،ولی مدیران و پژوهشگران عمدتا عاملی را که به طور عجیبی در حال متحول کردن سیستم های صنعتی است را نادیده گرفته اند:”مصرف کننده” یا ” مشتری”.

 

در بازاری که در آن ،مصرف کننده توانمند شده و با فنٌاوری اکنون می تواند در یک گفتگوی پویا با سازندگان وارد شوند-گفتگویی که مشتریان آن را تحت کنترل دارند-سازمان ها مجبورند بپذیرند که مشتری در حال تبدیل شدن به شریکی در خلق ارزش است.مدیریت ارتباط با مشتریان،به طور کلی فرایند طراحی یک سازمان پیرامون مشتریانش است،به گونه ای که نیاز و خواسته های مشتری به عنوان تمرکز اصلی در هر تصمیم گیری سازمانی در نظر گرفته می شود.هدف از خلق یک سازمان متمرکز بر مشتری،افزایش ارزش متقابل  سازمان و مشتری در زمینه ارتباطات مشتری است.این ارزش از نظر سازمان عبارت از میزان بهبود یافتۀ حفظ مشتری و افزایش درآمد  در عین کارایی بیشتر و کنترل هزینه هاست.

 

بانک ها نیز به عنوان موسسات پولی و مالی  در پالش های جدیدی قرار گرفته اند و مشتریان بانک ها خواسته های  بیشتری نسبت به گذشته دارند.آنها علاقه مندند تا وضعیت حساب های خود را به موقع بررسی کنند و از سیستم پرداخت های آنی استفاده کنند،آنها به سراسر دنیا مسافرت می کنند،و از میان مناطقی که با هم از نظر زمانی اختلاف دارند عبور می کنند، و نیازمند مهیا بودن خدمات 24 ساعته در روز و 365 روزه در سال می باشند.آنها فقط با یک بار کلیک کردن ماوس پیشنهادهای گوناگون موجود را با هم مقایسه می کنند. آنها محصولات و خدمات را از بیش از یک بانک تهیه می کنند و در انتخاب یک بانک دیگر به علت جذابیت بیشتر محصولات و خدمات و یا شرایط آن تردید نمی کنند.

 

امروزه مشتریان کمتر به بانک خود وفادارند و از خدمات بانک های مختلف استفاده می کنند.مشتریان دانش بیشتری درباره مسائل مالی دارند،فعالانه تر به مدیریت آنها می پردازند،و آماده پذیرش ریسک بیشتر در مقابل بازدهی بیشتر می باشند.آنها همچنین نیازمند محصولات جدیدی که با سبک جدید زندگی آنها مطابقت داشته باشد هستند.

 

 

 بیان مساله:

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و مدیریت دانش (KM)،به عنوان ابزارهای کلیدی و استراتژیک برای تمام شرکتها به ویژه در محیط رقابتی کنونی هستند.علاوه بر این دانش مشتری یک مساله بسیار مهم در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است.مطالعات بسیار زیادی در زمینه تجزیه و تحلیل مؤلفّه های مدیریت دانش انجام شده است که بیانگر نقش حیاتی مدیریت دانش به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده مؤفقیّت در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری است.همچنین این مطالعات نرخ بالای شکست در اجرای این استراتژی را برای سازمان ها نشان داده است.(Aurora & Antonio,2011)

 

تعاریف بسیاری از مدیریت دانش در مقالات مختلف وجود دارد که مدیریت دانش را فرآیندی در نظر گرفته که به سازمان ها در شناسائی،گزینش،سازماندهی،انتشار(توزیع) و انتقال اطلاعات و تخصّص های مهم که بخشی از حافظه سازمانی هستند و غالبا به صورت ساختار نایافته در سازمان وجود دارند،کمک می نماید.ساختاردهی به دانش موجب بهبود مؤثّر و کارآی حل مساله ،یادگیری پویا،برنامه ریزی استراتژیک و تصمیم گیری اثربخش می شود.مدیریت دانش بر شناسایی دانش ،شرح و ساخت دهی و افزایش ارزش آن از طریق استفاده مجدّد تمرکز می کند.

 

مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) که گاهی اوقات از آن به عنوان مدیریت مشتریان،مدیریت ارزش مشتریان،مشتری محوری و یا مدیریت مشتری محور نام برده می شود،برای مدت زمان طولانی اصطلاح متداول جهت بیان تمایل شرکت ها در برقراری ارتباط مداوم و همیشگی با مشتریان خود بوده است.در همین راستا می توان به این نکته مهم اشاره کرد که شرکت هایی که مشتریان خود رابه صورت مؤثّر جذب نموده و به آنها خدمات موردنظر را به بهترین نحو ارئه داده اند،تأثیر مثبت این امر را در انتهای مسیر سودآوری خود مشاهده نموده اند.(Parlby & Taylor.2000)

هر اندازه که یک شرکت بتواند ارتباط مؤثّرتری با مشتریان خود برقرار نماید ،فرصت های بیشتری جهت ارئه محصولات و خدمات بیشتر به آن مشتریان را کسب خواهد نمود.

 

در حال حاضر اقتصاد مبتنی بر دانش توسط عواملی مانند افزایش روز افزون رقابت،نوآوری در تکنولوژی و ماهیت جهانی بازارها ترسیم  شده است(Castells,1998).در محیط رقابتی کنونی شرکتها باید در انجام فعّالیّت های تجاری خود توجّه ویژه ای به دانش داشته باشند،این کار عاملی برای ایجاد “مزیت رقابتی “نسبت به سایر رقبای موجود در بازار است (Beijerse,1999;Salmador &Bueno,2007). علاوه بر این در سالهای اخیر “دانش” به عنوان یک منبع مهم سازمانی در نظر گرفته شده است و علاقه سازمان ها به این امر روز به روز در حال افزایش است.در محیط رقابتی کنونی روابط شرکت با بازار بسیار حیاتی است و استراتژی های بازاریابی شرکت ها به منظور ایجاد ارتباط نزدیکتر با مشتریان کاملا تغییر کرده است.(Alavi&Leidner,2001;Drucker,1993)

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول کلیات تحقیق     13

کلیات پژوهش.    13

مقدمه:     14

بیان مساله .    15

ابعاد مساله و مدل مفهومی تحقیق .    17

تعریف عملیاتی     19

فرضیه ها    20

اهداف تحقیق .   20

اهداف علمی    20

اهداف کاربردی .   20

هدف کاربردی .   20

جنبه ی نوآوری و جدید بودن تحقیق    20

 

فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق    21

مقدمه   22

تعاریف:    22

مدیریت دانش(KM) .   23

مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)    24

لزوم شناسایی فاکتورهای کلیدی   26

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)و مدیریت دانش(KM).   27

عوامل سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری. .  30

فنآوری و مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)   31

مشتری مداری و مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)   32

تجربه در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) .   32 

تاریخچه    33

اهمیت .   36

موضوعات مورد بحث در CRM .   37

مشتری    37

ارتباط .   39

مدیریت    39

انواع CRM: .   40

مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی .   40

شاخه های مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی : .   42   

اتوماسیون نیروی فروش(SFA)    42

پشتیبانی و خدمات مشتری .   43

اتوماسیون بازاریابی موسسه .   44

مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی .   44

فرایند تجزیه و تحلیل بی درنگ    45

داده کاوی .   45

قابلیت های داده کاوی    46

مدیریت ارتباط با مشتری مشارکتی    46

انواع رویکردها و دیدگاه ها در مورد CRM :    47

مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان “فرایند” .   47

مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان “استراتژی” .   49

مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان “فلسفه”    50

مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان “قابلیت”    50

مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان “تکنولوژی” .   51

اهداف مدیریت ارتباط با مشتری :   52

از دیدگاه بارنت .   52

از دیدگاه نول .   52

از دیدگاه سویفت .   53

از دیدگاه گالبریث و راجرز .   53

از دیدگاه کالاکوتا و رابینسون .   54

مفاهیم مورد نیاز جهت دستیابی به اهداف CRM   54

فرآیندها .   55

عوامل انسانی . .   56

تکنولوژی .    57

مزایای مدیریت ارتباط با مشتری  .   59

مراحل اجرای مدیریت ارتباط با مشتری : .   62

برنامه ریزی  .  62

پایه ریزی . .  62

اجرا .   63

موانع و عوامل شکست CRM .   63

 

فصل سوم روش تحقیق  66

مقدمه  .  67

انواع پژوهش .   68

جامعه آماری .   70

نمونه آماری    70

ابزار گردآوری داده ها .   71

ویژگی های فنی پرسشنامه : .   72

روایی پرسشنامه .   72

پایایی  پرسشنامه    72

 

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها   73

مقدمه .   74

توصیف داده ها    75

تحلیل داده ها .   78

بیان مدل .   78

تخمین مدل    79

ساخت ماتریس کواریانس    80

ارزیابی تناسب مدل    85

آزمون مجذور کای،مجذور کای به درجه آزادی .   85

شاخص GFI،AGFI .   86

شاخصRMSRیاRMR    86

تفسیر و تعبیر مدل    86

تحلیل مدل اندازه گیری (Measurement model) .   87

پاسخ به فرضیات پژوهش با استفاده از معادلات ساختاری (SEM)    90

تحلیل ضریب تعیین(R2)    95

خلاصه نتایج آزمون ها فرضیه ها .   95

نمودارهای هیستوگرام برای متغیرهای پژوهش .   96

نتایج ازمون آلفای کرونباخ برای متغیرها    99

 

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهاد   101

مقدمه    102

نتایج پژوهش .   102

پیشنهادهای پژوهش .   106

منابع    107

پیوست    112

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

شکل1-1:مدل ساختاری اجرای موفقیت آمیز CRM. 18

جدول 1-2:تعارف مرتبط با مدیریت دانش(KM) . 23

جدول 2-2: تعارف مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)  25

شکل 1-2: فرایند مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه سوئیفت .  48

شکل 2-2: فرایند مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه کایی تایم .  48

جدول 3-2:مزایای مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه چن و چن   60

جدول 4-2: مزایای مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس واحدهای مرتبط با آن .  61

جدول 1-3: شماره و تعداد سوالات برای سنجش متغیرها   71

شکل 1-4:ترکیب جنسیتی پاسخ دهندگان .  75

شکل 2-4: وضعیت خدمت پاسخ دهندگان   76

شکل 3-4: وضعیت تحصیلی پاسخ دهندگان   76

شکل 4-4: ترکیب سنی پاسخ دهندگان .  77

شکل5-4: سابقه فعالیت شرکت در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری .  77

شکل6-4: نمایش مراحل اساسی تحلیل   78

جدول1-4: میانگین واریانس استخراج شده و ماتریس کواریانس متغیرها   81

شکل 7-4: مدل تحقیق در حالت تخمین ضرایب استاندارد   82

شکل8-4: مدل تحقیق در حالت معناداری ضرایب   83

شکل9-4: مدل ساختاری در حالت تخمین ضرایب استاندارد .  84

شکل10-4: مدل ساختاری در حالت معناداری ضرایب   84

جدول2-4: شاخص های برازش مدل .  88

جدول3-4:بارهای عاملی متغیرهای برون زا   89

جدول4-4: بارهای عاملی متغیرهای درون زا   90

جدول5-4: ضرایب مسیر،آماره t .  92

شکل11-4: نمودار هیستوگرام متغیرتوانایی های مدیریت دانش .  97

شکل12-4: نمودار هیستوگرام متغیر عوامل سازمانی .  98

شکل13-4: نمودار هیستوگرام متغیر فنآوری CRM   98

شکل14-4: نمودار هیستوگرام متغیر مشتری مداری   99

شکل15-4: نمودار هیستوگرام متغیر موفقیت در اجرای مدیریت ارتباط با مشتری .  99

 

 

  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر 64 صفحه

    دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر 64 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه داخلی مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه خارجی مدیریت کیفیت…

  • بررسی اثر جداگانه و ترکیبی طوق و شمع‌ فداشونده در آبشستگی موضعی گروه پایه پل

    بررسی اثر جداگانه و ترکیبی طوق و شمع‌ فداشونده در آبشستگی موضعی گروه پایه پل شمع‌ فداشونده آبشستگی موضعی آبشستگی در اطراف پایه های پل کنترل آبشستگی در اطراف گروه پایه کنترل آبشستگی با طوق مربعی کنترل آبشستگی پایه های…

  • پرسشنامه ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

    پرسشنامه ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پرسشنامه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پرسشنامه رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر…

  • دانلود تحقیق درباره شخصیت word

    دانلود تحقیق درباره شخصیت word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی شخصیت با فرمت docx در قالب 41 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست مطالب 2-2-12- شخصیت39…

  • پاورپوینت بررسی نقش استراتژی در کسب و کارهای بین المللی

    پاورپوینت بررسی نقش استراتژی در کسب و کارهای بین المللی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی نقش استراتژی در کسب و کارهای بین المللی نقش استراتژی در کسب و کارهای بین المللی استراتژی های ورود در حوزه تجارت بین الملل نقش…

  • ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC

    ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک bsc…

  • پروپوزال شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان

    پروپوزال شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان ترک خدمت کارکنان ترک خدمت کارکنان دولت علل ترک خدمت کارکنان تعریف ترک خدمت کارکنان رضایت شغلی و ترک خدمت بین کارکنان عوامل موثر بر ترک خدمت کارکنان آسیب…

  • مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر حس تعلق مکانی در سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی

    مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر حس تعلق مکانی در سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی کلمات کلیدی : حس تعلق مکان سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه حس تعلق مکان بررسی ابعاد حس تعلق مکانی عوامل مؤثر بر حس تعلق مکانی مطالعه تطبیقی…

  • شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان

    شناسایی و بررسی عوامل موفقیت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان پایان نامه ERP مراحل پیاده سازی erp پایان نامه پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمان عوامل کلیدی موفقیت erp پایان…

  • فصل دوم پایان نامه پیش بینی قیمت سهام با داده کاوی

    فصل دوم پایان نامه پیش بینی قیمت سهام با داده کاوی کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی موضوع پایان نامه داده کاوی در سهام فصل دوم پایان نامه در…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار کلمات کلیدی : مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی بازار پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار پیشینه داخلی نقدشوندگی بازار پیشینه خارجی نقدشوندگی بازار پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار پیشینه نظری نقدشوندگی بازار…

  • فعالیت های مکمل و فوق برنامه و ماهیت فلسفی آن

    فعالیت های مکمل و فوق برنامه و ماهیت فلسفی آن تعریف فعالیت های فوق برنامه فعالیت های فوق برنامه مدارس فعالیت های فوق برنامه در ایران فعالیت های فوق برنامه در مدارس ابتدایی تحقیق درباره فعالیت های فوق برنامه و…

  • جلسه دوازدهم پاورپوینت Microsoft SQL Server 2005

    جلسه دوازدهم پاورپوینت Microsoft SQL Server 2005 دانلود پاورپوینت Microsoft SQL Server 2005 جلسه دوازدهم دانلود پاورپوینت Microsoft SQL Server 2005 پاورپوینت در مورد Microsoft SQL Server 2005 پاورپوینت در مورد مایکروسافت اس. کیو. ال سرور دانلود پاورپوینت مایکروسافت اس.…

  • پاورپوینت گروه های خبری

    پاورپوینت گروه های خبری پاورپوینت گروه های خبری پاورپوینت درمورد گروه های خبری دانلود پاورپوینت گروه های خبری پاورپوینت گروه خبری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گروه های خبری جهت رشته ی انسانی در قالب 37 اسلاید و با…

  • پاورپوینت تئوری های مدیریت پیشرفته، الگوها و اهداف

    پاورپوینت تئوری های مدیریت پیشرفته، الگوها و اهداف رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تئوری های مدیریت پیشرفته جهت رشته مدیریت در قالب 26 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت پیشگیری و کنترل گزش جانوران زهری

    پاورپوینت پیشگیری و کنترل گزش جانوران زهری پاورپوینت جانوران زهری و موذی پاورپوینت گزش جانوران زهری پاورپوینت گزش جانوران زهری در ایران پاورپوینت طبقه بندی جانوران زهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پیشگیری و کنترل گزش جانوران زهری جهت…

  • پاورپوينت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی

    پاورپوينت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی پاورپوينت شیوه ارائه مطالب علمی پاورپوينت شیوه ارائه مطالب فنی پاورپوينت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی دانلود پاورپوينت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت شیوه ارائه…

  • جزوه درس اصول مهندسی سد

    جزوه درس اصول مهندسی سد جزوه اصول مهندسی سد رفتن به سایت اصلی جزوه اصول مهندسی سد به تعداد 35 صفحه pdf مناسب مرور و جمع بندی ایام امتحانات   شامل مباحث زیر می باشد. مقدمه تاریخچه سد سازی در…

  • فصل دوم پایان نامه استرس شغلی

    فصل دوم پایان نامه استرس شغلی کلمات کلیدی : مبانی نظری استرس شغلی پیشینه تحقیق استرس شغلی پیشینه داخلی استرس شغلی پیشینه خارجی استرس شغلی پیشینه پژوهش استرس شغلی پیشینه نظری استرس شغلی ادبیات نظری استرس شغلی چارچوب نظری استرس…

  • مسئولیت پذیری از منظر جامعه شناختی و روانشناختی

    مسئولیت پذیری از منظر جامعه شناختی و روانشناختی کلمات کلیدی : تبیین مفهوم مسئولیت پایان نامه مسئولیت پذیری نظریه های مسئولیت پذیری تبیین مفهوم مسئولیت پذیری مسئولیت پذیری از منظر اسلام مسئولیت پذیری از منظر جامعه شناختی مسئولیت پذیری از…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق عاطفی 26 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق طلاق عاطفی 26 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طلاق عاطفی پیشینه تحقیق در مورد طلاق عاطفی مبانی نظری طلاق عاطفی پیشینه تحقیق طلاق عاطفی پیشینه داخلی طلاق عاطفی پیشینه خارجی طلاق عاطفی…

  • ماهیت یادگیری خودتنظیمی و بررسی مولفه های خودتنظیمی

    ماهیت یادگیری خودتنظیمی و بررسی مولفه های خودتنظیمی مولفه های خودتنظیمی ویژگی های یادگیرنده خودتنظیم نظریه های یادگیری خودتنظیمی دیدگاه های یادگیری خودتنظیمی مقاله و تحقیق در مورد یادگیری خودتنظیمی تاثیر خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی ریشه های خود تنظیمی و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 31 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 31 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه داده کاوی مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق داده کاوی پیشینه داخلی داده کاوی پیشینه خارجی داده کاوی پیشینه پژوهش داده کاوی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت ابزارهاي مالي مشتقه در بازار سرمايه

    پاورپوینت ابزارهاي مالي مشتقه در بازار سرمايه کلمات کلیدی : پاورپوینت ابزارهاي مالي مشتقه در بازار سرمايه ابزارهاي مالي مشتقه در بازار سرمايه مشتقه مهمترين گونه مشتقه ها قراردادهاي سلف قراردادهاي آينده قراردادهاي معاوضه اي قراردادهاي اختيار خريد و فروش…

  • بررسی سبک های مقابله ای و انواع مقابله های کارآمد

    بررسی سبک های مقابله ای و انواع مقابله های کارآمد کلمات کلیدی : تعریف نظری سبک های مقابله تعریف عملیاتی  سبک های مقابله تحقیق کامل سبک های مقابله انواع شیوه های مقابله ای انواع مقابله های کارآمد رفتن به سایت…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 26 -  فعالیت های کشاورزی

    پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 26 -  فعالیت های کشاورزی پاورپوینت استانداردهای حسابداری پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 26 پاورپوینت راهنمای استاندارد 26 پاورپوینت ثبت حسابداری فعالیتهای کشاورزی پاورپوینت حسابداری فعالیت های کشاورزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره…

  • مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی

    مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده رشته کامپیوتر دانلود مقاله سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده کامپیوتر دانلود مقالات ترجمه شده ‏‎MDA سیستم…

  • تجدید اعتبار در جرمهای مستحق حد و تعزیر

    تجدید اعتبار در جرمهای مستحق حد و تعزیر حد و تعزیر تجدید اعتبار دانلود مقاله مرور زمان جرایم مستوجب حد و تعزیر دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق مرور زمان درجرایم مستوجب حد و تعزیر تجدید اعتبار در جرمهای مستحق حد…

  • پاورپوینت انتخاب همسر

    پاورپوینت انتخاب همسر پاورپوینت انتخاب همسر پاورپوینت معیارهای انتخاب همسر دانلود پاورپوینت درمورد انتخاب همسر پاورپوینت ملاک های انتخاب همسر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انتخاب همسر جهت رشته ی روان شناسی و مشاوره در قالب 53  اسلاید و…

  • پاورپوینت آموزش شهرسازی

    پاورپوینت آموزش شهرسازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش شهر سازی جهت رشته ی معماری و عمران در قالب 21 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       معرفت صريح(Explicit…

  • ادله حرمت معامله با آلات قمار در فقه و حقوق

    ادله حرمت معامله با آلات قمار در فقه و حقوق معامله با ابزارآلات قمار آثار معامله با ابزارآلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در فقه ادله حرمت معامله با آلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در حقوق مستندات فقهی و…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شادمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادمانی مبانی نظری شادمانی پیشینه تحقیق شادمانی پیشینه داخلی شادمانی پیشینه خارجی شادمانی پیشینه پژوهش شادمانی پیشینه نظری شادمانی ادبیات نظری شادمانی چارچوب نظری شادمانی فصل دوم…

  • پاورپوینت آموزشی درس مدیریت بازاریابی 2

    پاورپوینت آموزشی درس مدیریت بازاریابی 2 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی درس مدیریت بازاریابی 2 جهت رشته کسب و کار و پول در قالب 90 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • دانلود پاورپوینت مروری بر افسردگی

    دانلود پاورپوینت مروری بر افسردگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مروری بر افسردگی جهت رشته روانشناسی در قالب 68 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       افسردگی یک حالت…

  • پاورپوینت نقش های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی

    پاورپوینت نقش های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی پاورپوینت نقش های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی پاورپوینت نقش اقتصادی حسابرسی پاورپوینت نقش اقتصادی حسابرسی والاس پاورپوینت نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد تحت نظارت پاورپوینت دانلود کتاب نقش اقتصادی حسابرسی رفتن به…