بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند

بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند

تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند
رابطه ارزش ویژه برند و رضایت مشتریان
رابطه وفاداری به برند و رضایت مشتریان
رابطه ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری
رابطه ارزش ویژه برند ، وفاداری به برند و رضایت مشتریان
پایان نامه ارزش ویژه برند رستوران

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند 

(در رستورانها و فست فودهای شهر رشت)

 

 

 

 

چکیده

هدف این مطالعه بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند، رضایت مشتریان و وفاداری به برند می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه می باشد که شامل 21 سوال برای سنجش کل متغیرهای تحقیق است. برای سنجش متغیرها نیز از طیف 5 تایی لیکرت استفاده می شود. روایی پرسشنامه توسط نظر اساتید و کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. جامعه آماری تحقیق حاضر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رشت می باشند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 420 نفر به عنوان نمونه نهایی تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور آزمون فرضیات از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که ارزش ویژه برند رابطه معناداری به میزان 0.18 با رضایت مشتریان دارد. همچنین رضایت مشتری نیز به میزان 0.88 با وفاداری مشتریان رابطه دارد. از میان ابعاد ارزش ویژه برند نیز رضایت درونی ایده آل بیشترین رابطه را با رضایت مشتری دارد. 

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند

رضایت مشتری

وفاداری مشتری

رستوران و فست فود

 

 

 

 

 

بیان مسئله 

بر اساس پژوهشهای کاتلر(2005) و کاتلر و کلر(2006)، رابطه بین رضایت مشتری و وفاداری مشتری بسیار حساس و قابل توجه است. زیرا وقتی مشتری احساس نارضایتی کند، از شرکت فاصله گرفته و در رابطه با محصول یا خدمت مورد نظر، داستان بدی را به دیگران ارائه می دهد. اما وقتی مشتری احساس رضایت می کند، مجددا و بارها از آن محصول خواهد خرید و از آن محصول توضیحات مثبتی را به دیگران ارائه خواهد کرد. بر اساس این نظر می توان گفت که با استفاده از وفاداری مشتری که حاصل میزان رضایت او از محصول یا خدمتی خاص می باشد، می توان حجم یا دفعات خرید مجدد و میزان پیشنهاد محصول توسط او به دیگران را مورد اندازه گیری قرار داد(Budiarti et al, 2013).  

 

در طول 2 دهه گذشته، همه انواع سازمانها بطور فزاینده ای اهمیت رضایتمندی و وفاداری مشتریان را درک کرده اند. دلیل اصلی برای تاکید زیاد سازمانها بر رضایتمندی مشتری این است که هرچه رضایتمندی مشتریان افزایش یابد، می تواند بر وضعیت رقابتی قوی تر سازمان در بازار و افزایش سهم و بازار و سود آن بیانجامد، کاهش قیمت تمام شده کالاها و خدمات، کاهش خطر ریسک و کاهش هزینه جذب مشتریان جدید از دیگر نتایج رضایتمندی و وفاداری مشتریان است. رضایتمندی مشتری را به شیوه های مختلفی می توان تعریف کرد. ارزیابی بعد از خرید توسط مشتری از کالا ها و خدمات نوعی کسب رضایتمندی خرید است. بطور کلی محققان معتقدند که رضایتمندی مشتریان از عوامل تعیین کننده خرید مجدد، تبلیغات شفاهی مشتری و در نهایت وفاداری مشتری است. رضایتمندی مدتها از عوامل تعیین کننده ی وفاداری مشتری بوده است. مشتریان راضی دوباره به سازمان بر می گردند و خرید مجدد می کنند و یا از خدمات شرکت در دفعات بعدی استفاده خواهند کرد. این دسته از مشتریان تجربیات مثبت و منفی خود را از کالاها و خدمات شرکت با دیگران مبادله خواهند کرد ( Bayraktar et al, 2012).

از دیدگاه برخی از محققان وفاداری عامل نهایی مدل رضایتمندی مشتری است. وفادرای بوسیله قصد و نیت خرید، تحمل میزان قیمت کالاها و خدمات از سوی مشتری و همچنین پیشنهاد خرید کالاها و خدمات به دیگران سنجیده می شود. اینگونه تصور می شود که تصور بهتر و رضایتمندی بیشتر مشتریان از یک شرکت یا سازمان باید میزان وفاداری آنان را افزایش دهد ( Bayraktar et al, 2012). 

 

وفاداری مشتری نوعی تعهد عمیق و درونی است که منجر به خرید مجدد یا استفاده مجدد از یک محصول یا خدمت می شود. با وجود این اثرات موقعیتی، و پیشنهادهای بازاریابی به صورت بالقوه برروی تغییر رفتار مشتری در حال تاثیرگذاری می باشند. رایج ترین تعریف وفاداری توسط الیور ارائه شده است که وی وفاداری را داشتن یک تعهد عمیق برای یک محصول و یا خدمات ترجیح داده شده تعریف می کند که عمل خرید بطور مستمر و سازگار در آینده انجام شده و باعث تکرار خرید از یک برند معین و یا مجموعه ای از برندهای معین می شود و این در حالی است که تاثیرات موقعیتی و یا تلاش های انجام شده برای جایگزینی و یا تغییر رفتاری وی در محیط بیرون وجود دارد ( تاج زاده نمین و همکاران، 1389). 

تعریف و ابعاد زیادی از وفاداری مشتری وجود دارد. از دیدگاه ماجومدار، وفاداری مصرف کننده یک مفهوم پیچیده و چند بعدی است و پیچیدگی وفاداری از آنجا معلوم می شود که هنوز یک تعریف مشخص و واحدی از آن ارائه نشده است، اما بطور کلی محققان بر این عقیده اند که وفاداری را می توان از 2 بعد نگرشی و رفتاری مورد بررسی قرار داد. ( شجاعی، 1389). 

از آنجایی که این تحقیق بدنبال بررسی وفاداری به خدمت است، در ادامه تعاریفی نیز از وفاداری به خدمت ارائه می-شود. ساندر معتقد است وفاداری به خدمت پیچیده تر از وفاداری به برند است که بطور معمول برای کالاها بکار برده می شود. از دید وی، وفاداری به خدمت لزوما با اشکال دیگر وفاداری مثل وفاداری به برند، وفاداری به فروشگاه و یا وفاداری به تامین کننده تطبیق پیدا نمی کند. اشنایدر عنوان می کند که وفاداری به خدمت، معیاری سخت گیرانه در مقایسه با سایر اقلام وفاداری دارد و یک مشتری وفادار به خدمت می-بایست  وفادار به برند و هم وفادار به مکان باشد. در این حوزه وفاداری می تواند متوجه خدمت یا ارائه دهنده آن باشد. همچنین خدمات دارای ویژگی ناملموس بودن، ناهمگونی و همزمانی تولید و مصرف می باشد ، همین امر بر پیچیدگی این نوع از وفاداری می افزاید (فولادوند و همکاران، 1392). 

 

ارزش ویژه برند به معنی ارزشهای بازاریابی و مالی مرتبط با توان یک برند در بازار شامل دارائیهای واقعی مختص به یک برند، آگاهی از برند، وفاداری به برند، کیفیت درک شده از برند و تداعی گرهای برند می باشد. بر اساس نظر لاسر، میتال و آرون(1995)، ادبیات موجود، ارزش ویژه برند را از دو دیدگاه مختلف ارزیابی کرده است. دیدگاه مالی و دیدگاه مشتری. دیدگاه مالی معمولا اشاره دارد به ارزش برند شرکت در بازار. در حالیکه دیدگاه مشتری، ارزش ویژه برند را بر مبنای ارزش برند درک شده توسط مشتری مورد ارزیابی قرار می دهد(Severi & ling, 2013). ارزش ویژه برند شکل گسترده تر تصور از برند است. اما وفاداری به برند از گذشته به معنی داشتن نگرش مثبت نسبت به خرید یک برند خاص می باشد. در مقابل ارزش ویژه برند شامل دیدگاه و نگرشی است که الزاما به خرید منجر نمی شود. ارزش ویژه برند شامل 5 بخش می شود که عبارتند از: 1- کیفیت درک شده؛ 2- رفتار کارکنان؛ 3- مفهوم ایده آل؛ 4- هویت برند؛ 5- انسجام سبک زندگی( Nam et al, 2011). آکر(1996)، ارزش ویژه برند را به عنوان مجموعه ای از دارائیهای مرتبط با نام و علامت یک برند تعریف می کند که ارزش فراهم شده به وسیله یک محصول یا خدمت برای شرکت و مشتری را اضافه یا کم می کند(Juntunen et al, 2011). 

 

کیفیت درک شده عبارتست از ادراک مشتری از کیفیت کلی یا برتری یک کالا یا خدمت نسبت به تمایل مشتری به جایگزین های آن. برای درک کیفیت درک شده، شناسایی و اندازه گیری ابعاد اساسی مفید خواهد بود، اما خود کیفیت درک شده به خودی خود یک سازه خلاصه است. نام تجاری با کیفیت درک شده توسط مشتری پیوند خورده است، ادراکی که تنها کیفیت کلی را نشان می دهد و ضرورتا بر مبنای دانش مشتریان در خصوص ویژگی های جز ئی آن نیست(Pike et al, 2010).رفتار کارکنان از دیگر موارد و عناصر ارزش ویژه برند است. رفتار کارکنان بخش فروش یا ارائه کننده خدمات موجب ایجاد یک ذهنیت در مشتری می شود. محققان به دلیل اهمیت رفتار کارکنان، این بخش را جزئی از ارزش ویژه برند می دانند ( Nam et al, 2011).

رضایت درونی ایده آل می تواند به طور کلی به عنوان تفکرات و احساسات افراد نسبت به چیزی یا کسی باشد. مفهوم ایده آل به درجه ای از فعالیت و تفکر مشتری گفته می شود که با تصور او از برند مطابق است. تئوری ایده آل بیان می کند که افراد یک برند را به خاطر ارتقاء خودشکوفایی شخصیتی می خرند ( Nam et al, 2011).

 

هویت برند، در تئوری سازمانی افراد جزئی از یک گروه اجتماعی می شوند تا هویت و حس تعلق خود را ارتقاء دهند. بطور مشابه مشتری نیز هویت اجتماعی خود را با مصرف یک برند یا مشارکت در خرید آن نشان می دهند. مشتریان ارزش مثبت را به برندهایی می دهند که دارای شهرت خوبی در میان گروهایی که به آنها تعلق دارند، هستند. بنابراین هویت برند به افراد اجازه می دهند تا شخصیت اجتماعی خود را ارتقاء دهند( Nam et al, 2011).

 

انسجام در سبک زندگی، سبک زندگی نه تنها در برگیرنده ویژگی های دموگرافیک است بلکه شامل نگرش مثبت به زندگی، عقاید و روحیات افراد نیز می شود. اگرچه هیچ تعریف کاملی از سبک زندگی وجود ندارد، اما این اصطلاح به طور گسترده به الگوی خاص زندگی افراد، علایق و نظرات آنان می شود که افراد آن را ارائه می کنند. مشتریان یک برند را هنگامی خریداری می کنند و یا نسبت به آن نظر مثبت ارائه می کنند که به آن برند بتواند نیازهای آنها را در رسیدن به الگوهایی خاص از سبک زندگی برطرف کند، بنابراین انسجام در سبک زندگی به معنای توسعه چیزی است که برند در آن مطابق با سبک زندگی افراد باشد. این قسمت برخلاف هویت برند و مفهوم ایده آل یک عنصر شخصی و کاملا منحصر به فرد می باشد. به هنجارهای اجتماعی و گروهی ارتباطی ندارد( Nam et al, 2011).

از آنجائیکه در سالهای اخیر افزایش چشمگیری را در تعداد رستورانها و فست فودها در سطح شهر رشت شاهد بوده ایم و با توجه به بالا رفتن قدرت انتخاب مشتریان برای استفاده از خدمات مختلف این رستورانها و فست فودها، رقابت فزاینده ای را در این بخش شاهد هستیم. لذا پرداختن به عواملی که می تواند در جذب و حفظ وفاداری بیشتر مشتریان این رستورانها و فست فودها موثر باشد، دارای اهمیت و مبنای بررسی تحقیق حاضر می باشد. بدین جهت با توجه به اینکه هدف تحقیق بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند در رستورانها و فست فودهای شهر رشت است، محقق به دنبال پاسخ این سوال است که آیا ارزش ویژه برند بر وفاداری به برند در رستورانها و فست فودهای شهر رشت تاثیر دارد یا خیر؟

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده  1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه  3

1-2- بیان مسئله   3

1-3- چارچوب نظری تحقیق  6

1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق  7

1-5- اهداف تحقیق  8

1-6- فرضیات تحقیق  8

1-7- تعاریف مفهومی متغیرها  9

1-8- تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق  11

1-9- قلمرو تحقیق  12

1-9-1- قلمرو موضوعی  12

1-9-2- قلمرو مکانی  12

1-9-3- قلمرو زمانی  12

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده  49

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه  54

3-2- روش پژوهش  54

3-3- جامعه آماری پژوهش  55

3-4- روش نمونه گیری و حجم نمونه  55

3-4-1- نتایج آزمون بارتلت جهت دقت نمونه  56

3-5- روشهای گردآوری اطلاعات  56

3-6- پرسشنامه پژوهش  57

3-7- بررسی روایی و پایایی ابزار پژوهش  58

3-7-1- روایی پرسشنامه  58

3-7-2- پایایی پرسشنامه  58

3-8- متغیرهای پژوهش  60

3-9- روش‌های آماری تجزیه و تحلیل داده‌ها  60

3-10- جمع بندی فصل سوم  60

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق

4- 1- مقدمه  64

4-2- توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان  64

4-2-1- توصیف جنسیت پاسخ دهندگان  65

4-2-2- توصیف سن پاسخ دهندگان  65

4-2-3- توصیف رستوران مورد استفاده  66

4-2-4- توصیف فست فود مورد استفاده  67

4-3- توصیف متغیر های تحقیق  68

4-3-1- توصیف ارزش ویژه برند  68

4-3-2- توصیف متغیر کیفیت فیزیکی  69

4-3-3- توصیف متغیر رفتار کارکنان  70

4-3-4- توصیف متغیر رضایت درونی ایده آل   71

4-3-5- توصیف متغیر هویت رستوران   72

4-3-6- توصیف متغیر سبک زندگی  73

4-3-7- توصیف متغیر رضایت مشتری  74

4-3-8- توصیف متغیر وفاداری مشتری 75

4-4- علائم اختصاری در نمودارها و جداول  76

4-5- بررسی نرمال بودن متغیر های اصلی تحقیق  77

4-6- تحلیل عاملی تاییدی  78

4 – 6– 1- تحلیل عاملی تاییدی یا تحلیل مدل اندازه گیری  78

4-6-2- تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای برونزا  78

4-7- آزمون فرضیات  83

4-7-1- مدل یابی معادلات ساختاری  83

4-7-2- آزمون فرضیات اصلی  84

4-7-3- آزمون فرضیات فرعی  85

4-7-4- تحلیل مسیر فرضیات  87

4-7-4- 1- اثرات غیر مستقیم  87

4-8- ضرایب تعیین  88

 

فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات

5- 1- مقدمه  90

5-2- نتایج آمار توصیفی  90

5-2-1- متغیرهای جمعیت شناختی  90

5-2-2- متغیرهای اصلی  91

5-3- نتایج بررسی نرمال بودن متغیرهای اصلی  92

5-4- نتایج تحلیل عاملی تاییدی  92

5-4-1- متغیرهای برونزا  92

5-4-2- متغیرهای درونزا  92 

5-5- نتایج آزمون فرضیات  93

5-6- پیشنهاداتی در راستای نتایج تحقیق  96

5-6-1- پیشنهادات کاربردی  96

5-7- محدودیتهای تحقیق  97

5-8- پیشنهاداتی برای محققین آینده  98

منابع و مآخذ  99

پیوست ها  107

 

 

فهرست جداول

جدول2-1-وفاداری از دیدگاه دیک و باس  24

جدول 2-2-وفاداری از دیدگاه رایلی و دیویس  25

جدول2-3- برخی از تعاریف وفاداری به برند در حوزه خدمت  29

جدول 3-1- نتایج آزمون دقت نمونه  56

جدول3-2-ارزش‌گذاری طیف لیکرت  57

جدول 3-3-فراوانی سوالات پرسشنامه  58

جدول3-4- محاسبه پایایی پرسشنامه  59

جدول4-1-توصیف جنسیت پاسخ دهندگان  65

جدول 4-2-توصیف سن پاسخ دهندگان  66

جدول4-3- توصیف رستوران مورد استفاده  67

جدول4-4-توصیف فست فود مورد استفاده  68

جدول4-5- توصیف متغیر ارزش ویژه برند  69

جدول4-6-توصیف متغیر کیفیت فیزیکی  70

جدول4-7-توصیف متغیر رفتار کارکنان  71

جدول4-8-توصیف متغیر رضایت درونی ایده آل  72

جدول4-9- توصیف متغیر هویت رستوران  73

جدول 4-10-توصیف متغیر سبک زندگی  74

جدول4-11-توصیف متغیر رضایت مشتری  75

جدول4-12-توصیف متغیر وفاداری مشتری  76

جدول4-13-فهرست علائم اختصاری تحلیل  77

جدول 4-14-آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های تحقیق  77

جدول4-15- شاخصهای برازش متغیرهای برونزای تحقیق  80

جدول 4-16- شاخصهای برازش ارزش ویژه برند  81

جدول4-17-شاخصهای برازش متغیرهای درونزا  83

جدول4-18- شاخصهای برازش مدل کلی تحقیق  85

جدول4-19- شاخصهای برازش مدل کلی تحقیق  87

جدول4-20- مسیرهای مستقیم مورد بررسی  87

جدول4-21-مسیرهای غیرمستقیم مورد بررسی  88

 

 

فهرست نمودارها

نمودار4-1-نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان  65

نمودار4-2- نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان  66

نمودار4-3- نمودار میله ای رستوران مورد استفاده  67

نمودار4-4-نمودار میله ای فست فود مورد استفاده  68

نمودار 4-5-هیستوگرام متغیر ارزش ویژه برند  69

نمودار 4-7- هیستوگرام متغیر کیفیت فیزیکی  70

نمودار 4-8- هیستوگرام متغیر رفتار کارکنان   71

نمودار4-8-هیستوگرام متغیر رضایت درونی ایده آل  72

نمودار 4-9-هیستوگرام متغیر هویت رستوران  73

نمودار 4-10-هیستوگرام متغیر سبک زندگی  74

نمودار4-11-هیستوگرام متغیر رضایت مشتری  75

نمودار 4-12-هیستوگرام متغیر وفاداری مشتری  76

نمودار 4-13-مدل اندازه گیری متغیرهای برونزای تحقیق در حالت بار عاملی  79

نمودار4-14-مدل اندازه گیری متغیرهای برونزای تحقیق در حالت ضرایب معناداری  79

نمودار 4- 15-مدل اندازه گیری متغیر ارزش ویژه برند در حالت بار عاملی  80

نمودار 4-16-مدل اندازه گیری متغیر ارزش ویژه برند در حالت ضرایب معناداری  81

نمودار 4-17- مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای درونزا در حالت بارهای عاملی  82

نمودار 4-18-مدل تحلیل عاملی تاییدی متغیرهای درونزا در حالت ضرایب معناداری  83

نمودار4-19-مدل فرضیات اصلی در حالت ضرایب معناداری  84

نمودار 4-20- مدل تحقیق در حالت ضرایب ساختاری  85

نمودار 4-21-مدل فرضیات اصلی در حالت ضرایب معناداری  86

نمودار4-22-مدل تحقیق در حالت ضرایب ساختاری  86

 

 

 

 

فهرست اشکال

شکل 1-1- مدل مفهومی تحقیق  7

شکل2-1- هرم وفاداری  23

شکل 2-2- مدل بلومر در مورد عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  26

شکل2-3-مدل تکامل یافته بلومر در خصوص عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  26

شکل2-4- مدل ECSI در مورد رضایت و وفاداری مشتری  27

شکل 2-5-آشنایی با مدل كانو  35

شکل2-6-مدل عدم تایید انتظارات  38

شکل2-7-مدل اندریاسن و لیندشتاد  39

شکل2-9- مدل ارزش ویژه برند آکر  43

شکل2-10-مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

شکل2-11-مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

شکل2-12-مدل ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری  45

شکل2-13-شناخت برند  46

شکل14-1-مدل مفهومی تحقیق  47

 

 

 

  • دانلود پاورپوینت پی ساختمان

    دانلود پاورپوینت پی ساختمان پاورپوینت انواع پی ساختمان پاورپوینت آشنایی با پی ساختمان پاورپوینت ملاحضات در طرح پی ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پی ساختمان جهت رشته معماری در 20 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و…

  • پاورپوینت آشنایی با مداخله در بحرانهای روانی اجتماعی

    پاورپوینت آشنایی با مداخله در بحرانهای روانی اجتماعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مداخله در بحرانهای روانی اجتماعی جهت رشته فیزیک در قالب 36 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های دلبستگی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های دلبستگی کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک دلبستگی مبانی نظری سبک های دلبستگی مقاله مبانی نظری سبک دلبستگی دانلود مبانی نظری سبک دلبستگی پیشینه سبک های دلبستگی پیشینه تحقیق سبکهای دلبستگی پیشینه تحقیق سبک…

  • پاورپوینت مراقبت آغوشی از نوزادان نارس توسط پدر و مادر

    پاورپوینت مراقبت آغوشی از نوزادان نارس توسط پدر و مادر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت Kangaroo Mother Care جهت رشته ی پزشکی در قالب 33 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حضور ذهن 38 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حضور ذهن 38 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری حضور ذهن ادبیات نظری حضور ذهن چارچوب نظری حضور ذهن فصل دوم پایان نامه حضور ذهن دانلود مبانی نظری حضور ذهن پیشینه حضور ذهن پیشینه تحقیق…

  • پاورپوینت انواع بازار برق و نحوه قیمت گذاری در آنها

    پاورپوینت انواع بازار برق و نحوه قیمت گذاری در آنها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع بازار برق و نحوه قیمت گذاری در آنها جهت رشته برق و الکترونیک در قالب 59 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشاوره گروهی 56 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشاوره گروهی 56 صفحه فصل دوم پایان نامه مشاوره گروهی مبانی نظری مشاوره گروهی پیشینه تحقیق مشاوره گروهی پیشینه داخلی مشاوره گروهی پیشینه خارجی مشاوره گروهی پیشینه پژوهش مشاوره گروهی پیشینه نظری مشاوره گروهی ادبیات…

  • پروپوزال تاثیر روابط اسرائیل و جمهوری آذربایجان بر امنیت ملی ایران

    پروپوزال تاثیر روابط اسرائیل و جمهوری آذربایجان بر امنیت ملی ایران کلمات کلیدی : پروپوزال اسرائیل ابزارهای اسرائیل در آذربایجان اصول و مبانی سیاست خارجی اسرائیل علل برقراری روابط میان اسراییل و آذربایجان اقدامات اقتصادی اسرائیل در جمهوری آذربایجان اهداف…

  • پاورپوینت افسردگی دوران بارداری

    پاورپوینت افسردگی دوران بارداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت افسردگی دوران بارداری جهت رشته روانشناسی در قالب 44 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش          در راستای اجرای مصوبه…

  • پاورپوینت اسکراب جراحی

    پاورپوینت اسکراب جراحی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اسکراب جراحی جهت رشته ی پزشکی در قالب 37 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       انواع شستن دستها : روش…

  • دانلود پاورپوینت بررسی امنیت بهره برداری سیستم قدرت

    دانلود پاورپوینت بررسی امنیت بهره برداری سیستم قدرت سیستم قدرت امنیت بهره برداری سیستم قدرت عوامل مؤثربر امنیت سیستم قدرت بررسی امنیت بهره برداری سیستم قدرت دانلود پاورپوینت بررسی امنیت بهره برداری سیستم قدرت دانلود پاورپوینت برق دانلود پاورپوینت رشته…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن 2

    پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن 2 پرسشنامه کارت امتیاز متوازن دانلود پرسشنامه کارت امتیازی متوازن نمونه پرسشنامه کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد با کارت…

  • آموزش تدریس قواعد املا اول ابتدایی ویژه آموزگاران

    آموزش تدریس قواعد املا اول ابتدایی ویژه آموزگاران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس قواعد املا اول ابتدایی ویژه آموزگاران به آموزگاران کلاس اول ابتدایی در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت بيوتكنيک تكثير و پرورش ماهيان دريایی جنوب ايران

    پاورپوینت بيوتكنيک تكثير و پرورش ماهيان دريایی جنوب ايران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بيوتكنيک تكثير و پرورش ماهيان دريایی جنوب ايران جهت رشته دام و شیور در قالب 37 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی فناوری در آموزش

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی فناوری در آموزش فصل دوم پایان نامه فناوری در آموزش مبانی نظری فناوری در آموزش پیشینه تحقیق فناوری در آموزش پیشینه داخلی فناوری در آموزش پیشینه خارجی فناوری در آموزش پیشینه پژوهش فناوری در آموزش…

  • دانلود پاورپوینت فصل 6 ریاضی کلاس هفتم حجم های منشوری

    دانلود پاورپوینت فصل 6 ریاضی کلاس هفتم حجم های منشوری پاورپوینت ریاضی هفتم پاورپوینت ریاضی ppt پاورپوینت ریاضی 7 پاورپوینت ریاضی هفتم فصل 6 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل 6 ریاضی کلاس هفتم حجم های منشوری در قالب…

  • پاورپوینت سیستم ادراری

    پاورپوینت سیستم ادراری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم ادراری جهت رشته ی پزشکی در قالب 49 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       دفع از سیستم ادراری کمک…

  • پاورپوینت عناصر ضد مغزی

    پاورپوینت عناصر ضد مغزی دانلود پاورپوینت عناصر ضد مغزی پاورپوینت آموزش عناصر ضد مغزی پاورپوینت تحقیق راجب عناصر ضد مغزی پاورپوینت انواع عناصر ضد مغزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت عناصر ضد مغذی جهت رشته پزشکی در قالب 43 اسلاید…

  • دانلود تحقیق در مورد همدلی و مدیریت خشم docx

    دانلود تحقیق در مورد همدلی و مدیریت خشم docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی همدلی و مدیریت خشم با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • پاورپوینت بررسی خوانایی و سطوح اهمیت آن

    پاورپوینت بررسی خوانایی و سطوح اهمیت آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی خوانایی و سطوح اهمیت آن جهت رشته جغرافیا در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت مهارت های فرزند پروری و اصول تربیت سازنده فرزندان

    پاورپوینت مهارت های فرزند پروری و اصول تربیت سازنده فرزندان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مهارت های فرزند پروری و اصول تربیت سازنده فرزندان جهت رشته روانشناسی در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • دانلود پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی

    دانلود پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول و مبانی تربیت بدنی جهت رشته تربیت بدنی در 108 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پروپوزال اثرات نقش و نگار سفال بر ریسندگی و بافندگی قالی

    پروپوزال اثرات نقش و نگار سفال بر ریسندگی و بافندگی قالی تاریخچه صنعت ریسندگی کلاردشت نقوش سفالهای تپه کلار تأثیر نقوش سفال کلار بر قالی کلاردشت اثرات نقش و نگار سفال بر قالی بررسی نقوش سفال کلار بررسی نقوش قالیهای…

  • ماهیت و انواع عزت نفس و تشریح عزت نفس در دوره نوجوانی

    ماهیت و انواع عزت نفس و تشریح عزت نفس در دوره نوجوانی کلمات کلیدی : مولفه های عزت نفس کوپر اسمیت مولفه های اساسی عزت نفس نظریه عزت نفس روزنبرگ نظریه عزت نفس کوپر اسمیت نظریه عزت نفس نظریه عزت…

  • آزمون فرضیه read-across با بررسی اثرات ایبوپروفن بر روی ماهی

    آزمون فرضیه read-across با بررسی اثرات ایبوپروفن بر روی ماهی آزمون فرضیه readacross با بررسی اثرات ایبوپروفن بر روی ماهی رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه داروی  انسانی موجود در محیط دارای یک پتانسیل برای اثرات نامطلوب بر موجودات غیرهدف…

  • دانلود پایان نامه انبار و انبارداری ( 326 صفحه ورد)

    دانلود پایان نامه انبار و انبارداری ( 326 صفحه ورد) دانلود پایان نامه انبار دانلود پایان نامه انبارداری دانلود پایان نامه مدیریت انبار دانلود پایان نامه حسابداری انبار دانلود پایان نامه کنترل موجودی انبار دانلود پایان نامه انبار و انبارداری…

  • جزوه درسی پزشکی قانونی برگرفته از تدریس استاد روحی کلاسه

    جزوه درسی پزشکی قانونی برگرفته از تدریس استاد روحی کلاسه جزوه درسی پزشکی قانونی روحی کلاسه رفتن به سایت اصلی جزوه درسی پزشکی قانونی برگرفته از تدریس استاد روحی کلاسه جلسات اول تا هفتم کلاس 24 صفحه pdf مناسب جمعبندی…

  • ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بانک شهر با رویکرد BSC

    ارزیابی عملکرد و رتبه بندی بانک شهر با رویکرد BSC ارزیابی عملکرد در بانک شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) مقاله ارزیابی عملکرد بانک ها…

  • پاورپوینت مهارت حل مسئله

    پاورپوینت مهارت حل مسئله رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مهارت حل مسئله جهت رشته ی روان شناسی در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       "حل مسئله‌"…

  • دانلود پاورپوینت سیستم اعلام حریق

    دانلود پاورپوینت سیستم اعلام حریق پاورپوینت سیستم پاورپوینت حریق پاورپوینت سیستم اعلام حریق پاورپوینت اعلام حریق رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم اعلام حریق در قالب 18 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله 37 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله 37 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های حل مسئله مبانی نظری سبک های حل مسئله پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله پیشینه داخلی سبک های حل مسئله…

  • پاورپوینت درس ارزیابی کارآیی سیستم های کامپیوتری

    پاورپوینت درس ارزیابی کارآیی سیستم های کامپیوتری پاورپوینت درس ارزیابی کارآیی سیستم های کامپیوتری رفتن به سایت اصلی اسلایدهای درس “ارزیابی کارآیی سیستم های کامپیوتری” مناسب اساتید و ارائه دانشجو در طول ترم   شامل مباحث زیر می باشد: فایل اول:…

  • پاورپوینت دستگاه گردش خون

    پاورپوینت دستگاه گردش خون رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت با موضوع دستگاه گردش خون، در قالب ppt و در 110 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:   عروق خونی اصول پایه ای دستگاه گردش خون فرمول جریان خون ویسکوزیته هماتوکریت اثر…

  • مطالعه و بررسی معادن گارنت برای ارزیابی میزان ذخیره ماده معدنی و خلوص آن

    مطالعه و بررسی معادن گارنت برای ارزیابی میزان ذخیره ماده معدنی و خلوص آن انواع گرونا در ایران كانی گارنت یا گرونا بررسیهای اکتشافی معادن کانی ماده معدنی گارنت از نوع آندرادیت ارزیابی ذخیره و خلوص گارنت براساس رخنمون های…

  • پاورپوینت استعداد یابی ورزشی در کودکان

    پاورپوینت استعداد یابی ورزشی در کودکان پاورپوینت استعداد یابی ورزشی کودکان پاورپوینت استعداد یابی ورزشی چیست پاورپوینت استعداد یابی ورزشی در کودکان قبل از مدرسه استعداد یابی ورزشی ppt پاورپوینت استعداد یابی ورزشی راهنما پاورپوینت استعدادیابی ورزشی در مدارس رفتن…