بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
پایان نامه ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن در وسایل الکتریکی در میان مصرف کنندگان

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

فصل دوّم : ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….83

4-2- توصیف ویژگی جمعیت شناختی نمونه آماری……………………………………………………………………… 83

4-2-1- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت………………………………………………………………………… 83

4-2-2- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل……………………………………………………………….. 84

4-2-3- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………………………. 85

4-2-4- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن……………………………………………………………………………… 86

4-2-5- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد………………………………………………………………….. 87

4-2-6- وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت……………………………………………………………….. 88

4-3- انتخاب نوع طبقات (لوازم مورد استفاده)…………………………………………………………………………….. 90

4-3-1- وضعیت افراد پاسخ  دهنده از نظر نوع طبقات……………………………………………………………………. 90

4-3-2- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه اوّل؛ لوازم برقی آشپزخانه و منزل…………………….. 91

4-3-3- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه دوّم؛ لوازم صوتی و تصویری………………………….. 92

4-3-4- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در در طبقه سوّم؛ انواع کامپیوتر و ماشین  های اداری……….. 93

4-3-5- اولویت بندی برندهای مورد استفاده در طبقه چهارم؛ وسایل سرمایشی و گرمایشی……………….. 93

4-4- چگونگی توزیع متغیرهای پژوهش براساس شاخص های مرکزی، پراکندگی و شکل توزیع…………94

4-5- بررسی نرمال بودن وضعیت متغیرها……………………………………………………………………………………. 96

4-6- تحلیل روایی…………………………………………………………………………………………………………………… 97

4-6-1- تحلیل عاملی اکتشافی…………………………………………………………………………………………………… 98

4-6-2- تحلیل عاملی تأییدی………………………………………………………………………………………………….. 100

4-6-2-1- نتایج تحلیل عاملی تائیدی متغیرهای پژوهش……………………………………………………………. 101

4- 6-3-3- روایی همگرا……………………………………………………………………………………………………….. 102

4- 6-4- روایی تشخیص………………………………………………………………………………………………………….103

4-7-1- برازش مدل مفهومی…………………………………………………………………………………………………… 103

4-7-2- مدل سازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………… 104

4-7-3- آزمون برازش مدل مفهومی…………………………………………………………………………………………. 105

4-8- نیکوئی برازش مدل……………………………………………………………………………………………………….. 106

4-8-1- تفسیر شاخص های برازش…………………………………………………………………………………………….107

4-9- تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه-ها…………………………………………………………………………… 108

4-9-1- آزمون فرضیه اوّل………………………………………………………………………………………………………. 108

4-9-2- آزمون فرضیه دوّم………………………………………………………………………………………………………. 109

4-9-3- آزمون فرضیه سوّم……………………………………………………………………………………………………… 110

4-9-4- آزمون فرضیه چهارم…………………………………………………………………………………………………….110

4-9-5- آزمون فرضیه پنجم………………………………………………………………………………………………………111

4-9-6- آزمون فرضیه ششم………………………………………………………………………………………………………111

4-9-7- آزمون فرضیه هفتم………………………………………………………………………………………………………112

4-9-8- آزمون فرضیه هشتم……………………………………………………………………………………………………..112

4-9-9- آزمون فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………………..113

4-9-10- آزمون فرضیه دهم……………………………………………………………………………………………………..115

4-9-11- آزمون فرضیه یازدهم………………………………………………………………………………………………….116

4-9-12- آزمون فرضیه دوازدهم……………………………………………………………………………………………….117

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………… 120

5-2- نتایج آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………. 120

5-2-1- نتایج متغیرهای جمعیت  شناختی……………………………………………………………………………………120

5-2-2- نتایج انتخاب نوع طبقات و اولویت بندی برند-ها……………………………………………………………….121

5-3- نتایج آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………….122

5-3-1- نتیجه آزمون فرضیه اوّل………………………………………………………………………………………………..122

5-3-2- نتیجه آزمون فرضیه دوّم……………………………………………………………………………………………….122

5-3-3- نتیجه آزمون فرضیه سوّم………………………………………………………………………………………………122

5-3-4- نتیجه آزمون فرضیه چهارم……………………………………………………………………………………………123

5-3-5- نتیجه آزمون فرضیه پنجم……………………………………………………………………………………………..123 

5-3-6- نتیجه آزمون فرضیه ششم……………………………………………………………………………………………..123

5-3-7- نتیجه آزمون فرضیه هفتم………………………………………………………………………………………………124

5-3-8- نتیجه آزمون فرضیه هشتم…………………………………………………………………………………………….124

5-3-9- نتیجه آزمون فرضیه نهم………………………………………………………………………………………………..125

5-3-10- نتیجه آزمون فرضیه دهم…………………………………………………………………………………………….125

5-3-11- نتیجه آزمون فرضیه یازدهم…………………………………………………………………………………………125

5-3-12- نتیجه آزمون فرضیه دوازدهم……………………………………………………………………………………….126 

5-4- بحث……………………………………………………………………………………………………………………………. 126

5-5- پیشنهاد-ها………………………………………………………………………………………………………………………..128

5-6- پیشنهادات براساس یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………..128

5-7- محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………….131

5-8- پیشنهادات برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………………………………..132

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 133

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 133

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 138

 

پیوست  ها

پیوست الف: پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………149

پیوست ب: خروجی های نرم افزار SPSS…………………………………………………………………………………… 151

پیوست پ: خروجی های نرم افزار LISREL………………………………………………………………………………..153

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

(جدول 4-1) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت…………………………………………………………..83

(جدول 4-2) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل…………………………………………………..84

(جدول 4-3) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………….85

(جدول 4-4) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر سن…………………………………………………………………86

(جدول 4-5) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد……………………………………………………..87

(جدول 4-6) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت…………………………………………………..88

 (جدول 4-7) توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر نوع طبقات……………………………………………………..90

(جدول 4-8) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در لوازم برقی آشپزخانه و منزل………….91

(جدول 4-9) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در لوازم صوتی و تصویری………………..92

(جدول 4-10) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در انواع کامپیوتر و ماشین اداری………93

(جدول 4-11) توزیع فراوانی اولویت بندی برندهای مورد استفاده در وسایل سرمایشی و گرمایشی………94

(جدول 4-12) شاخص های مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیرهای مورد بررسی در پژوهش…………………95

(جدول 4-13) آزمون كولموگروف- اسمیرنوف متغیرهای پژوهش…………………………………………………..97

 (جدول 4-14) آزمون KMO و بارتلت برای سؤالات پرسشنامه………………………………………………………98

(جدول 4-15) ماتریس عوامل چرخش یافته………………………………………………………………………………….99

(جدول 4-16) بررسی مقادیر میانگین واریانس استخراج شده شاخص  های پژوهش………………………….102

(جدول 4-17) AVE و همبستگی بین متغیرهای پژوهش………………………………………………………………103

(جدول 4-18) شاخص  های برازش مدل ساختاری……………………………………………………………………….106

(جدول 4-19) نتایج حاصل از ارزیابی مدل ساختاری…………………………………………………………………..108

(جدول 4-20) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز……………………………………109

(جدول 4-21) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز……………………..109

(جدول 4-22) خروجی رابطه بین کیفیت درک شده برند  و اعتبار برند…………………………………………..110

(جدول 4-23) خروجی رابطه بین اعتبار برند و ارزش درک شده برند سبز……………………………………..110

(جدول 4-24) خروجی رابطه بین اعتبار برند و تصویر برند سبز……………………………………………………111

(جدول 4-25) خروجی رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز……………………………………………..111

(جدول 4-26) خروجی رابطه بین ارزش درک شده برند سبز و ارزش ویژه برند سبز……………………….112

(جدول 4-27) خروجی رابطه بین تصویر برند سبز و ارزش ویژه برند سبز……………………………………..113

(جدول 4-28) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..114

(جدول 4-29) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..115

(جدول 4-30) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..116

(جدول 4-31) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرات کل بین متغیرهای پژوهش…………………………………..118

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

فهرست نمودارها

(نمودار 4-1) نمودار فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت………………………………………………………….84

(نمودار 4-2) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر وضعیت تأهل…………………………………………………………..85

(نمودار 4-3) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات……………………………………………………….86

(نمودار 4-4) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن…………………………………………………………………………87

(نمودار 4-5)  وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان درآمد…………………………………………………………….88

(نمودار 4-6) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر محل سکونت…………………………………………………………..89

(نمودار 4-7) وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر نوع طبقات………………………………………………………………90

(نمودار 4-8) بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی……………………………………………………………………………101

(نمودار 4-9) آماره معناداری تحلیل عاملی…………………………………………………………………………………..102

(نمودار 4-10) ضرایب تخمین استاندارد مدل ساختاری پژوهش……………………………………………………105

(نمودار 4-11) اعداد معنی داری مدل ساختاری پژوهش………………………………………………………………..106

(شکل 4-12) رابطه اعتبار برند به عنوان واسطه ای بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده سبز….114

(شکل 4-13) رابطه اعتبار برند به عنوان واسطه ای بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز…………115

(شکل 4-14) رابطه ارزش درک شده سبز به عنوان واسطه ای بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز……116 

(شکل 4-15) رابطه تصویر برند سبز به عنوان واسطه ای بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز…………..117

 

 

 

 

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه الگوهای ارتباطی والدین

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه الگوهای ارتباطی والدین فصل دوم پایان نامه الگوهای ارتباطی والدین مبانی نظری الگوهای ارتباطی والدین پیشینه تحقیق الگوهای ارتباطی والدین پیشینه پژوهش الگوهای ارتباطی والدین پیشینه نظری الگوهای ارتباطی والدین ادبیات نظری الگوهای…

  • پاورپوینت آشنایی با انحرافات جنسی

    پاورپوینت آشنایی با انحرافات جنسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با انحرافات جنسی جهت رشته روانپزشکی در قالب 27 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش       روابط جنسي:…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش در سازمان مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت گل تیره نخود چیست

    پاورپوینت گل تیره نخود چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گل تیره نخود چیست جهت رشته گوناگون در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مقدمه : (Leguminosae)تیره…

  • پاورپوینت رسیدگی به‌ اطلاعات‌ مالی ‌آتی

    پاورپوینت رسیدگی به‌ اطلاعات‌ مالی ‌آتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت رسیدگی به‌ اطلاعات‌ مالی ‌آتی جهت رشته ی حسابداری در قالب 18 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت حسابدرای مخارج و توسعه

    پاورپوینت حسابدرای مخارج و توسعه دانلود پاورپوینت حسابدرای مخارج و توسعه پاورپوینت حسابدرای مخارج و توسعه و تحقیق راجب آن پاورپوینت حسابدرای مخارج رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابدرای مخارج و توسعه جهت رشته حسابداری در قالب 14 اسلاید…

  • پاورپوینت دستاوردهای مهندسی در قرن بیستم

    پاورپوینت دستاوردهای مهندسی در قرن بیستم پاورپوینت دستاورد های قرن ببیستم پاورپوینت اخلاق مهندسی پاورپوینت سوگندنامة مهندسی پاورپوینت اصول اخلاق مهندسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دستاوردهای مهندسی در قرن بیستم جهت رشته آموزشی در قالب 55 اسلاید و…

  • بررسی و تشریح نظریه ها و مدل های سازگاری

    بررسی و تشریح نظریه ها و مدل های سازگاری کلمات کلیدی : مدل های سازگاری مدل های سازگاری تحصیلی نظریه های مربوط به سازگاری عوامل موثر بر ناسازگاری ابزارهای سنجش سازگاری انواع سازگاری در روانشناسی پایان نامه سازگاری در روانشناسی…

  • ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله

    ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله غرر در معامله معاملات غرری ابهام در مورد معامله جهل به مورد معامله رفع ابهام در مورد معامله مجهول بودن مورد معامله مبانی لزوم رفع ابهام از مورد معامله نحوه رفع ابهام…

  • انواع صندوق های سرمایه گذاری و بررسی مزایا و معایب صندوق های سرمایه گذاری مشترک

    انواع صندوق های سرمایه گذاری و بررسی مزایا و معایب صندوق های سرمایه گذاری مشترک رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری مشترک انواع صندوق های سرمایه گذاری…

  • پاورپوینت شرکت های سهامی، قوانین تأسیس، انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها

    پاورپوینت شرکت های سهامی، قوانین تأسیس، انتشار سهام، پذیره نویسی، بورس و فرا بورس و انحلال شرکت ها دانلود پاورپوینت شرکت های سهامی قوانین تأسیس شرکتهای سهامی انتشار سهام در شرکتهای سهامی پذیره نویسی بورس و فرا بورس وانحلال شرکت…

  • پاورپوینت اصول قانونی در ریسک و بیمه

    پاورپوینت اصول قانونی در ریسک و بیمه دانلود پاورپوینت اصول قانونی در ریسک و بیمه اصل جبران غرامت یک بیمه نامه به ارزش توافق شده بیمه عمر اصل نفع بیمه ای شرایط یک قرارداد بیمه ویژگی های قانونی متمایز در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق منابع شناخت 31 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق منابع شناخت 31 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منابع شناخت خود مبانی نظری منابع شناخت خود پیشینه تحقیق منابع شناخت خود پیشینه داخلی منابع شناخت خود پیشینه خارجی منابع شناخت خود پیشینه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی 87 صفحه فصل دوم پایان نامه آموزش مهارت های زندگی مبانی نظری آموزش مهارت های زندگی پیشینه تحقیق آموزش مهارت های زندگی پیشینه داخلی آموزش مهارت های زندگی پیشینه خارجی آموزش…

  • پاورپوینت کاربردهای بیوتکنولوژی

    پاورپوینت کاربردهای بیوتکنولوژی پاورپوینت کاربرد های بیوتکنولوژی دانلود پاورپوینت کاربرد های بیوتکنولوژی پاورپوینت بیوتکنولوژی پاورپوینت کاربرد های بیوتکنولوژی در صنایع رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کاربرد های بیوتکنولوژی جهت رشته اقتصاد در قالب 45 اسلاید و با فرمت pptx…

  • پرسشنامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی

    پرسشنامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی پرسشنامه مدیریت سرمایه فکری دانلود پرسشنامه سرمایه فکری بونتیس دانلود پرسشنامه سرمایه فکری پرسشنامه عملکرد سازمانی پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی صنعت بانکداری پرسشنامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی پرسشنامه رابطه…

  • مقیاس و پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ word

    مقیاس و پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ word پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ word تفسیر پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه مقیاس عزت نفس روزنبرگ روایی پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ نمره گذاری پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه ی عزت…

  • پاورپوینت عوامل مربوط به بهداشت فردی

    پاورپوینت عوامل مربوط به بهداشت فردی =پاورپوینت بهداشت فردی چیست پاورپوینت بهداشت فردی ppt پاورپوینت پبهداشت فردی powerpoint پاورپوینت اصول بهداشت فردیppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت عوامل مربوط به بهداشت فردی جهت رشته بهداشت عمومی در قالب 29…

  • دانلود پاورپوینت بررسی راهبردها و راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در بخش راه و ترابری

    دانلود پاورپوینت بررسی راهبردها و راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در بخش راه و ترابری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی راهبردها و راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در بخش راه و ترابری جهت رشته حمل و نقل در 26 اسلاید…

  • پاورپوینت معماری بیزانس ( روم شرقی )

    پاورپوینت معماری بیزانس ( روم شرقی ) معماری بیزانس ( روم شرقی ) مقاله معماری بیزانس ( روم شرقی ) تحقیق معماری بیزانس ( روم شرقی ) رفتن به سایت اصلی –معماری: هنر معماری در روم شرقی (بیزانس) تا قرن…

  • پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی سلامت از کرتیس

    پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی سلامت از کرتیس پاورپوینت خلاصه کتاب از کرتیس پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی سلامت پاورپوینت کتاب روانشناسی سلامت از کرتیس پاورپوینت کتاب روانشناسی پاورپوینت کتاب روانشناسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی سلامت از…

  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی

    پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه یكساله آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش برنامه‌های پرورشی و تربیتی برنامه یكساله آموزشی و تربیتی پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان تهیه و تدوین برنامه…

  • ارائه مدلی برای ارزیابی عملکرد مؤثر کارکنان شرکت ملی نفت ایران

    ارائه مدلی برای ارزیابی عملکرد مؤثر کارکنان شرکت ملی نفت ایران صنعت نفت ارزیابی عملکرد طراحی الگوی ارزیابی عملکرد موثر دانلود مقالات رشته مدیریت ارائه مدلی برای ارزیابی عملکرد مؤثر کارکنان شرکت ملی نفت ایران دانلود مقالات مدیریتی سیستم همکاری…

  • بررسی عوامل ابهام و غرر در معامله و نحوه رفع آن از مورد معامله

    بررسی عوامل ابهام و غرر در معامله و نحوه رفع آن از مورد معامله غرر در مبيع غرر در ثمن غرر در معامله ارکان غرر در معامله غرر در شرط معامله پایان نامه غرر در معامله چگونگی رفع غرر از…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال افسردگی اساسی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال افسردگی اساسی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال افسردگی اساسی مبانی نظری اختلال افسردگی اساسی پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی پیشینه داخلی اختلال افسردگی اساسی پیشینه خارجی اختلال افسردگی اساسی…

  • دانلود پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده

    دانلود پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده پاورپوینت زندگی زناشویی پاورپوینت چطور زندگی خوب زناشویی داشته باشیم؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx بصورت…

  • مبانی نظری بررسی تاثیر تعارضات زناشویی در سازگاری فرزندان

    مبانی نظری بررسی تاثیر تعارضات زناشویی در سازگاری فرزندان سازگاری فرزندان با والدین سازگاری والدین و فرزندان مبانی نظری تعارض زناشویی مبانی نظری در مورد تعارض زناشویی رابطه تعارضات زناشویی با سلامت روان تعارض زناشویی و رابطه والد و کودک…

  • دانلود تحقیق درباره شخصیت افراد و دیدگاه ها word

    دانلود تحقیق درباره شخصیت افراد و دیدگاه ها word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی شخصیت افراد و دیدگاه ها با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…

  • پاورپوینت مروری بر وضعیت زباله شهر تهران

    پاورپوینت مروری بر وضعیت زباله شهر تهران پاورپوینت آمار زباله تهران پاورپوینت بازیافت زباله در تهران پاورپوینت مروری بر وضعیت زبالۀ شهر تهران دانلود پاورپوینت مروری بر وضعیت زبالۀ شهر تهران پاورپوینت درباره زباله شهر تهران رفتن به سايت اصلي…

  • بررسی نقش سازمانهای مردم نهاد در توانمندسازی کودکان کار خیابانی

    بررسی نقش سازمانهای مردم نهاد در توانمندسازی کودکان کار خیابانی کودکان کار خیابانی سازمانهای مردم نهاد مقاله توانمندسازی کودکان خیابانی توانمندسازی کودکان کار مقاله توانمندسازی کودکان کار خیابانی نقش سازمان‌های مردم نهاد در توانمندسازی کودکان کار خیابانی رفتن به سایت…

  • پاورپوینت ارتقای سلامت و آموزش بهداشت

    پاورپوینت ارتقای سلامت و آموزش بهداشت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارتقای سلامت و آموزش بهداشت جهت رشته ی پزشکی در قالب 77 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • دانلود پاورپوینت پرستاری از سالمندان و انواع خدمات آن

    دانلود پاورپوینت پرستاری از سالمندان و انواع خدمات آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پرستاری از سالمندان و انواع خدمات آن جهت رشته پرستاری در 75 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • بررسی استثنائات لزوم رفع ابهام در مورد معامله

    بررسی استثنائات لزوم رفع ابهام در مورد معامله ابهام در معامله ابهام در مورد معامله لزوم رفع ابهام در مورد معامله استثنائات لزوم رفع ابهام در مورد معامله موارد عدم لزوم رفع ابهام در مورد معامله دانلود پایان نامه استثنائات…

  • بررسی مدل غنی سازی ازدواج (A. C. M. E) جهت بهبود روابط

    بررسی مدل غنی سازی ازدواج (A. C. M. E) جهت بهبود روابط مهارت های روابط صمیمانه زوجین برنامه پیشگیری از نارضایتی زوجین رویکرد مداخله ای روابط زوجین رویکردها و برنامه غنی سازی ازدواج رویکردهای پیشگیرانه روابط زوجین اهداف برنامه های…

  • پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری

    پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری تئوری سرمایه گذاری تئوری نوین سرمایه گذاری مرز کارامدی اولین مرز کارامدی ارائه شده توسط Markowitz ترکیب مرز کارایی و دارایی های بدون ریسک مزایای…