ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران

ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران

رضایت شغلی
تعهد سازمانی
ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی
رضایت شغلی پرستاران
تعهد سازمانی پرستاران
ارتباط رضایت شغلی و تعهد سازمانی در پرستاران
دانلود پایان نامه رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی
ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران

 

 

***هدایا:

پرسشنامه رضایت شغلی JDI (اسمیت ، کندال و هالین)

پرسشنامه تعهد سازمانی (آلن و مایر)

 

 

 

 چکیده : 

پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران شاغل در مرکز آموزشی و درمانی شهید محمدی بندرعباس صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق را تمامی پرستاران وکادر درمانی که دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالاتر می باشند  ، تشکیل می دهند و حجم نمونه مورد پژوهش تعداد 163 نفر می باشد که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند .این بررسی به روش توصیفی از نوع همبستگی صورت گرفته و جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه رضایت شغلی JDI (اسمیت ، کندال و هالین) و پرسشنامه تعهد سازمانی (آلن و مایر) بهره گرفته شده و برای تجزیه و تحلیل داد ها از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون ، آنالیز واریانس یکطرفه وآزمون  T مستقل و برای انجام پردازش اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS  استفاده شده است و نتایج حاصل به شرح ذیل می باشد :  تعهد مستمر با ابعاد رضایت شغلی(  ماهیت کار ، فرصت های رشد و همکاران ) دارای رابطه معنی داری بوده اما با ابعاد پرداخت ها و سرپرستان رابطه معنی داری وجود ندارد .

 

 تعهد عاطفی با ابعاد رضایت شغلی(ماهیت کار ، سرپرستان ، فرصت های رشد و پرداخت ها ) با اطمینان 99 درصد دارای رابطه معنی دار ی بوده اما با مولفه همکاران رابطه معنی داری ندارد . تعهد هنجاری با ابعاد رضایت شغلی (ماهیت کار  ، سرپرستان و همکاران ) با اطمینان 99 درصد دارای رابطه معنی دار بوده اما با ابعاد فرصت های رشد و پرداخت ها رابطه معنی داری وجود ندارد .همچنین تعهد سازمانی کل با ابعاد رضایت شغلی (ماهیت کار ، سرپرستان ، همکاران و فرصت های رشد ) دارای رابطه معنی دار بوده ولی با مولفه پرداخت ها رابطه معنی داری ندارد . بر اساس نتایج حاصله وضعیت رضایت شغلی پرستاران در محدوده متوسط و بالا ولی وضعیت وفاداری و تعهد سازمانی پرستاران در محدوه متوسط رو به بالا بود. همچنین رضایت شغلی با مولفه های فردی سنوات خدمت ، نوع استخدام ، وضعیت مسکن و مقطع تحصیلی پرستاران دارای رابطه معنی داری بوده اما با مولفه های نوع بخش محل خدمت ،سمت ،جنسیت ، وضعیت تاهل و شغل فعلی پرستاران رابطه معنی داری ندارد .تعهد عاطفی نیز با مولفه های فردی ، سنوات خدمت ، نوع استخدام ، جنسیت و تعهد مستمر با مولفه سنوات خدمت پرستاران رابطه معنی داری را نشان داد .

 

 

 

واژه‌های کلیدی: 

رضایت شغلی

تعهد سازمانی

ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی

 

 

 

مقدمه

نیروی انسانی ، مهم ترین سرمایه سازمانهاست و هرچه این سرمایه کیفیت مطلوبتری داشته باشد، احتمال موفقیت ، بقا و ارتقای سازمان بیشتر خواهد شد. لذا باید در مورد بهبود کیفی نیروی انسانی سعی فراوان کرد؛ چرا که این اقدام هم به نفع سازمان است و هم به نفع افراد . نیروی انسانی وفادار، خشنود، سازگار با اهداف و ارزشهای سازمانی و متمایل به حفظ عضویت سازمانی که حاضر است فراتر از وظایف مقرر فعالیت کند، می تواند عامل مهمی در اثربخشی و بهره وری سازمان باشد. وجود چنین نیرویی در سازمان توأم با بالا رفتن سطوح عملکرد و پایین آمدن میزان غیبت، تأخیر و ترک خدمت کارکنان است و وجهۀ سازمان را در اجتماع، مناسب جلوه داده زمینه را برای رشد و توسعۀ سازمان فراهم می آورد. برعکس نیروی انسانی با احساس رضایت و تعهد سازمانی کم و متمایل به ترک سازمان، نه تنها خود در جهت نیل به اهداف سازمانی حرکت نمی کند، بلکه در ایجاد فرهنگ بی توجهی نسبت به مسائل و مشکلات سازمان در بین دیگر همکاران مؤثر می باشد. به همین دلیل در دو دهۀ اخیر به تحقیقات در این زمینه و در ابعاد مختلف مرتبط با آن توجه زیادی شده است (حسینیان و همکاران، 1386).

 

امروزه یکی از دغدغه های اصلی مدیران که بخش قابل توجهی از زمان و انرژی سازمان و مدیریت را می گیرد و به عبارت بهتر هدر می دهد ، مسائل و مشکلات مربوط به پرسنل ، کارشناسان و بطور کلی منابع انسانی می باشد ، مسائل و مشکلاتی که در حوزه عدم تعامل ، تعارض ، تخلف ، تاخیر ، بی تفاوتی ،نارضایتی و عدم دلبستگی و پیوستگی با سازمان می توان جستجو نمود.شاید اساسی ترین مرحله تشخیص مشکل، تعیین صورت مساله ی آن باشد. این امر البته در هر پژوهشی خصوصا در پژوهشهای علوم اجتماعی بسیار ضروری است چرا که تا تعریف و شناخت درستی از درد نداشته باشیم قهراً  از ارایه درمان ناتوان خواهیم بود (اشتریان، 1387).رابینز  (1991) رضایت شغلی را نگرش کلی فرد نسبت به شغلش تعریف می کند. امروزه در هر کشوری صدها شغل و حرفه وجود دارد و افرادی به آنها اشتغال دارند و از طریق آنها زندگی خود را اداره می کنند. آنچه همواره مورد توجه روانشناسان و اندیشمندان علوم اجتماعی بوده رضایت شغلی افراد و آثار این رضایت در روحیه آنها و بازدهی کارشان می باشد. در جامعه امروز فشارها و تنشهای روانی ناشی از محیط کاری و خانوادگی نقش بسیاری در زندگی فرد ایفا می کند. کارکنان هر سازمانی اگر در محیط کاری خود احساس نارضایتی داشته باشند ، نمی توانند به خوبی وظایف خویش عمل کنند. اگر فرد به شغل خود علاقه مند باشد ، خلاقیت و استعداد وی در زمینه کاری اش شکوفا خواهد شد و هرگز دچار خستگی و افسردگی نمی شود ؛ به عکس اگر فردی از حرفه اش راضی نباشد هم خودش دچار افسردگی می شود و هم کارش بی نتیجه خواهد بود و از این رهگذر جامعه و سازمان نیز دچار آسیب خواهند شد (میردریکوندی ، 1379) .

 

 بدین ترتیب مدیران با مسائل چالشی بیشتری مواجه می گردند .رضایت شغلی باعث می شود بهره وری فرد افزایش یابد ، فرد نسبت به سازمان متعهد شود، سلامت فیزیکی و ذهنی فرد تضمین شود، روحیه فرد افزایش یابد، از زندگی راضی باشد و مهارتهای جدید شغلی را به سرعت آموزش ببیند (مقیمی، 1385).تعهد سازمانی رفتارهای افراد را تحت تأثیر قرار می دهد، تعهد بیانگر احساس هویت و وابستگی فرد به سازمان است، هیچ سازمانی نمی تواند بدون تعهد و تلاش کارکنان موفق گردد، کارکنانی که دارای تعهد و پایبندی هستند نظم بیشتری در کار خود دارند و مدت بیشتری در سازمان می مانند و کار می کنند، مدیران باید تعهد و پایداری خود و کارکنان به سازمان را حفظ کرده و پرورش دهند. تعهد سازمانی مانند مفاهیم دیگر رفتار سازمانی به شیوه های متفاوت تعریف شده است، البته معمولی-ترین شیوه برخورد با تعهد سازمانی آن است که تعهد سازمانی را نوعی وابستگی عاطفی به سازمان در نظر می گیرند و یا نوعی احساس وفاداری به سازمان بیان شده است، تعهد سازمانی یک نگرش مهم شغلی و سازمانی است که در طول سالهای گذشته مورد علاقه بسیاری از محققان رشته های رفتار سازمانی و روانشناسی خصوصاً روانشناسی اجتماعی بوده است، تأثیر مثبت تعهد سازمانی بر عملکرد سازمانها در بسیاری از تحقیقات مورد تأیید قرار گرفته است. افرادی که دارای تعهد کمتری هستند خروج از کار در آنها بیشتر بوده و غیبت از کار نیز در آنها دیده می شود (یعقوبی و همکاران ، 1388).

 

از شاخص های سنجش میزان برتری سازمان ها نسبت به هم ، کارکنان شاغل در آن سازمان ها هستند که میزان وفاداری و تعهدشان باعث می شود وظایف محوله را با کیفیت بالاتری به انجام برسانند این امر موجب افزایش عملکرد ، بهره وری و اثر بخشی سازمان می شود . بر عکس افراد بی تفاوت و بی مسئولیت در برابر وظایف محوله سازمان ، این رفتار را به دیگران منتقل می کنند و باعث کاهش عملکرد افراد و تنزل سازمان از نظر کمی و کیفی می شوند،از سوی دیگر نیروی انسانی ،پایه و اساس نظام های بهداشتی – درمانی را تشکیل می دهند  (هروآبادی ، 1375) .بر اساس تحقیقات ویلیام و همکاران ،رضایت شغلی و تعهد سازمانی بر ساخته های مرتبط اما متمایز استوار است. اما به منظور فراهم آوردن مبنایی برای تصمیمات مدیران نیروی انسانی در زمینه های برنامه ریزی،جذب و نگهداری نیروی انسانی و کاهش هزینه های ناشی از ترک خدمت کارکنان از سازمان ، به صورت مشترک مورد سنجش قرار می گیرند. که از اهمیت ویژه ای برخوردار است(بزرگ زاده ، 1377) .

 

 

 

 

 

 فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه 1

1-2- بیان مساله 3

1-3- بیان ضرورت و اهمیت تحقیق 5

1-4- اهداف تحقیق 7

1-5- فرضیه های تحقیق 8

1-6- تعریف واژه ها و اصطلاح ها 8

 

فصل دوم : ادبیات تحقیق

2-1-مقدمه 

2-2- رضایت شغلی

2-3- تعریف شغل

2-4- اهمیت کارکردن ازدیدگاه فردی و اجتماعی

2-5- عوامل مؤثر در انتخاب شغل

2-6- تعریف رضایت شغلی

2-7- روشهای ارزیابی رضایت شغلی

2-8- عوامل موثر بر رضایت شغلی

2-9- روابط انسانی و رضایت شغلی

2-10- کیفیت زندگی کاری

2-11- ویژگیهای شخصی وخشنودی شغلی

2-12- افزایش رضایت شغلی

2-13- پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی

2-14- رضایت شغلی و عملکرد

2-15- تأثیر رضایت شغلی بر سازمان

2-16- تحول مطالعات پیرامون رضایت شغلی

2-17- برخی ازنظریه های موجود در خصوص رضایت شغلی

2-18-تعاریف تعهد سازمانی

2-19- دیدگاههای متفاوت درباره تعهد سازمانی

2-20- انواع تعهد

2-21- انواع تعهد سازمانی

2-22- اهمیت تعهد سازمانی

2-23- جوانب تعهد سازمانی

2-24- حوزه های تعهد سازمانی

2-25- نظریه های تعهد سازمانی

2-26- توسعه منابع انسانی

2-27- استقرار نظام مدیریت عملکرد

2-28- رضایت شغلی و بهره وری

2-29- نقش تعهد در بهره وری کارکنان

2-30- نتایج برخی پژوهش ها درارتباط با موضوع تحقیق

2-30-1- مروری بر مطالعات داخلی

2-30-2- مروری بر مطالعات خارجی

 

فصل سوم : روش تحقیق

3-1- مقدمه

3-2- روش پژوهش

3-3- جامعه آماری پژوهش

3-4- نمونه آماری وروش نمونه گیری

3-5- ابزارگردآوری اطلاعات

3-6- روایی وپایایی ابزار

3-7- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات

3-8- ملاحظات اخلاقی

 

فصل چهارم : نتایج پژوهش

4-1- مقدمه

4-2- داده های توصیفی 

4-3- یافته های توصیفی

4-4- یافته های ا ستنباطی

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

5-1- مقدمه

5-2- خلاصه یافته ها و نتایج.

5-3- تحلیل نتایج پژوهش.

5-4- بحث و نتیجه گیری

5-5- محدودیتهای حقیق.

5-6- پیشنهادات کاربردی.

5-7- پیشنهادات پژوهشی

فهرست منابع فارسی

فهرست منابع انگلیسی.

پیوستها

چکیده انگلیسی

طرح روی جلد انگلیسی

پرسشنامه                                    

                                                                                                                                             

 

فهرست جداول

4-1- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک بخش محل خدمت

 4-2- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک جنسیت

 4-3- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک سنوات خدمت

 4-4- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک تحصیلات

 4-5- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک سمت

 4-6- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک نوع استخدام

4-7- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک وضعیت مسکن

 4-8- توزیع فراوانی کادر درمانی شرکت کننده در مطالعه به تفکیک تاهل

4-9- توزیع فراوانی تعهد سازمانی

4-10- توزیع فراوانی رضایت شغلی

4-11- توصیف تعهد سازمانی پرستاران

4-12- توصیف مولفه های رضایت شغلی

4-13- شاخص های آماری نمرات کسب شده از پرسشنامه تعهد سازمانی

4-14- شاخص های آماری نمرات کسب شده از پرسشنامه رضایت شغلی

4-15- رابطه بین تعهد مستمر و رضایت شغلی

4-16- رابطه بین تعهد عاطفی و رضایت شغلی

4-17- رابطه بین تعهد هنجاری و رضایت شغلی

4-18- رابطه بین تعهد سازمانی و رضایت شغلی

4-19- ارتباط رضایت شغلی و مولفه های آن با بخش محل خدمت

4-20- ارتباط بین تعهد سازمانی و مولفه های آن با بخش محل خدمت

4-21- ارتباط رضایت شغلی و مولفه های آن با سمت

4-22- ارتباط تعهد سازمانی و مولفه های آن با سمت

4-23- ارتباط رضایت شغلی و مولفه های آن با سنوات خدمت

4-24- ارتباط تعهد سازمانی و مولفه های آن با سنوات خدمت

4-25- ارتباط رضایت شغلی و مولفه های آن با نوع استخدام

4-26- ارتباط تعهد سازمانی و مولفه های آن با نوع استخدام

4-27- ارتباط رضایت شغلی و مولفه های آن با وضعیت مسکن

4-28- ارتباط تعهد سازمانی و مولفه های آن با وضعیت مسکن

4-29- ارتباط بین تعهد سازمانی و مولفه های آن با جنسیت

4-30- ارتباط بین رضایت شغلی و مولفه های آن با جنسیت

4-31- ارتباط بین رضایت شغلی و مولفه های آن با مقطع تحصیلی

4-32- ارتباط بین تعهد سازمانی و مولفه های آن با مقطع تحصیلی

4-33- ارتباط بین رضایت شغلی و مولفه های آن با وضعیت تاهل

4-34- ارتباط بین تعهد سازمانی و مولفه های آن با وضعیت تاهل

 4-35- ارتباط بین تعهد سازمانی و مولفه های آن با شغل فعلی

4-36- ارتباط بین رضایت شغلی و مولفه های آن با شغل فعلی

 

 

فهرست شکل ها

شکل 2-1- رابطه عوامل انسانی و رضایت شغلی

شکل 2-2- عوامل ضروری ، عوامل همبسته و پیامدهای تعهد سازمانی

شکل 2-3- عوامل موثر و نتایج ناشی از تعهد سازمانی

شکل 2-4- عوامل موثر بر افزایش تعهد سازمانی

                                                                                                                                                                                  

 

 

  • پاورپوینت الگوریتم رقابت استعماری بر مبنای تکامل اجتماعی سیاسی انسان

    پاورپوینت الگوریتم رقابت استعماری بر مبنای تکامل اجتماعی سیاسی انسان پاورپوینت سیستم های هوشمند ساختمان پاورپوینت سیستم های هوشمند حمل و نقل پاورپوینت سیستم های هوشمند تلفنی پاورپوینت سیستم های هوشمند در مهندسی برق رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پاورپوینت پروژه ارشد توزیع و به اشتراک‌ گذاری ترکیب وب سرویس‌های معنایی مرکب در شبکه‌های نظیر به نظیر

    پاورپوینت پروژه ارشد توزیع و به اشتراک‌ گذاری ترکیب وب سرویس‌های معنایی مرکب در شبکه‌های نظیر به نظیر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پروژه ارشد توزیع و به اشتراک‌ گذاری ترکیب وب سرویس‌های معنایی مرکب در شبکه‌های نظیر به…

  • خلاصه کتاب سازمان استراتژی محور تألیف کاپلان و نورتون

    خلاصه کتاب سازمان استراتژی محور تألیف کاپلان و نورتون کلمات کلیدی : خلاصه کتاب سازمان استراتژی محور تألیف کاپلان و نورتون رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب سازمان استراتژی محور تألیف کاپلان و نورتون به تعداد 23 صفحه pdf مناسب…

  • پاورپوينت آموزه های الهی به صورت جدول قرآنی

    پاورپوينت آموزه های الهی به صورت جدول قرآنی پاورپوينت آموزه های الهی دانلو پاورپوينت آموزه های الهی پاوروینت درباره آموزه های الهی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آموزه های الهی به صورت جدول قرآنی جهت رشته فقه و الهیات…

  • رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی _ یک رهیافت فازی

    رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی _ یک رهیافت فازی طبقه بندی کالا طبقه بندی کالاهای موجود در فروشگاه های اینترنتی رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی یک رهیافت فازی رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی دانلود…

  • پاورپوینت آموزشی مدیریت و کنترل موجودی

    پاورپوینت آموزشی مدیریت و کنترل موجودی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی مدیریت و کنترل موجودی جهت رشته اقتصاد در قالب 55 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر مقیمی و همکاران 1388 با روایی و پایایی

    پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر مقیمی و همکاران 1388 با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه استاندارد tqm پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر دانلود پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع اسپینوال پرسشنامه مدیریت کیفیت جامع…

  • حل تعارضات زناشویی با دو رویکرد زوج درمانی عقلانی عاطفی و واقعیت درمانی

    حل تعارضات زناشویی با دو رویکرد زوج درمانی عقلانی عاطفی و واقعیت درمانی کلمات کلیدی : حل تعارضات زناشویی واقعیت درمانی گلاسر زوج درمانی عقلانی عاطفی الیس حل تعارضات زناشویی با واقعیت درمانی گلاسر حل تعارضات زناشویی با زوج درمانی…

  • پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد با موضوع بوروکراسی: نگاهی دقیق

    پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد با موضوع بوروکراسی: نگاهی دقیق پاورپوینت فصل یازدهم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد با…

  • پرسشنامه تعیین ارتباط بین عوامل بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات

    پرسشنامه تعیین ارتباط بین عوامل بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات پرسشنامه بازاریابی داخلی پرسشنامه کیفیت خدمات پرسشنامه عوامل بازاریابی داخلی پرسشنامه رابطه عوامل بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تعیین ارتباط بین عوامل بازاریابی داخلی و کیفیت…

  • پاورپوینت آموزشی مستطیل و یک دوم ریاضی ششم ابتدایی

    پاورپوینت آموزشی مستطیل و یک دوم ریاضی ششم ابتدایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی مستطیل و یک دوم ریاضی ششم ابتدایی در قالب 11 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • جزوه تاریخ تحول دولت در اسلام تالیف دکتر ابراهیم برزگر

    جزوه تاریخ تحول دولت در اسلام تالیف دکتر ابراهیم برزگر رفتن به سايت اصلي جزوه تاریخ تحول دولت در اسلام تالیف دکتر ابراهیم برزگر  به تعداد 239 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و ارائه دانشجویان

  • دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب زانک با نمره گذاری، روایی و پایایی

    دانلود پرسشنامه استاندارد اضطراب زانک با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه اضطراب زانک دانلود پرسشنامه اضطراب پرسشنامه ی اضطراب زانک پرسشنامه خودسنجی اضطراب زانک تفسیر پرسشنامه اضطراب زانک دانلود پرسشنامه اضطراب زانک پرسشنامه استاندارد اضطراب تفسیر…

  • شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان

    شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری سازمان پایان…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری رفتار مصرف کننده 26 صفحه

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری رفتار مصرف کننده 26 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده مبانی نظری رفتار مصرف کننده پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده پیشینه داخلی رفتار مصرف کننده پیشینه خارجی رفتار مصرف کننده…

  • دانلود پاورپوینت اصول کارکرد و کاربرد موتورهای خطی در اتوماسیون و رباتیک

    دانلود پاورپوینت اصول کارکرد و کاربرد موتورهای خطی در اتوماسیون و رباتیک پاورپوینت موتورهای خطی در اتوماسیون دانلود پاورپوینت موتورهای خطی برای رباتیک پاورپوینت آماده کاربرد موتورهای خطی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول کارکرد و کاربرد موتورهای خطی…

  • تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی

    تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی كار كارفرما كارگری كارگر دانلود مقاله حقوق با عنوان تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی سیستم همکاری در…

  • بررسی فقهی و حقوقی ثمن شناور در قراردادهای پیش فروش  و ارائه راهکارها

    بررسی فقهی و حقوقی ثمن شناور در قراردادهای پیش فروش  و ارائه راهکارها تحقیق ثمن شناور بررسی فقهی ثمن شناور بررسی حقوقی ثمن شناور اهمیت قراردادهای پیش فروش اموال اعتبار قراردادهای پیش فروش اموال بررسی فقهی و حقوقی ثمن شناور…

  • پاورپوینت آموزش و یادگیری فعال

    پاورپوینت آموزش و یادگیری فعال رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش و یادگیری فعال جهت رشته روانشناسی در قالب 43 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       یادگیری، کارکردی است…

  • پاورپوینت مدیریت پروژه خط 2 قطار شهری مشهد

    پاورپوینت مدیریت پروژه خط 2 قطار شهری مشهد پاورپوینت مدیریت پاورپوینت قطار شهری پاورپوینت قطار شهری مشهد پاورپوینت پروژه خط 2 قطار شهری مشهد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه خط 2 قطار شهری مشهد جهت رشته عمران…

  • پاورپوینت آشنایی با سنسور و انواع آن

    پاورپوینت آشنایی با سنسور و انواع آن پاورپوینت آشنایی و بررسی سنسور سنسور و انواع آن سنسور چیست انواع سنسور ترانسديوسر تغيير مكان بروش القائي سنسورهاي اثرهال تئوری اثر هال ويژگيهای عمومی سنسورهای اثرهال سنسورهای سرعت و شتاب سنسورهای سرعت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتار متقابل

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تحلیل رفتار متقابل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل پیشینه پژوهش…

  • بررسی و جایگاه نهادهای رسمی ثبت اسناد

    بررسی و جایگاه نهادهای رسمی ثبت اسناد کلمات کلیدی : تحولات ثبت الکترونیکی نهادهای رسمی ثبت اسناد  تحقیق در مورد ثبت اسناد  نقش کاداستر در تثبیت مالکیت و بهبودا منیت حقوقی نقش کادستر در تسهیل اجرای وظائف سازمان ثبت جایگاه…

  • بررسی فقهی و حقوقی روشهای حل و فصل دعاوی با تاکید با قضاوت و داوری در ایران و حقوق بین الملل

    بررسی فقهی و حقوقی روشهای حل و فصل دعاوی با تاکید با قضاوت و داوری در ایران و حقوق بین الملل جایگاه قضاوت در قرآن روش های حل و فصل دعاوی روش های حل و فصل اختلافات در ایران حل…

  • پاورپوينت تکنولوژی زیستی

    پاورپوينت تکنولوژی زیستی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت تکنولوژی زیستی جهت رشته زیست شناسی قالب  33 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش         بعد از برش ژن مورد نظر،…

  • پاورپوینت CPM مرتبط با درس ارائه طرح و توسعه

    پاورپوینت CPM مرتبط با درس ارائه طرح و توسعه پاورپوینت CPM مرتبط با درس ارائه طرح و توسعه رفتن به سایت اصلی پاورپوینت CPM مرتبط با درس ارائه طرح و توسعه به تعداد 45 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی 39 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی 39 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حل مسئله اجتماعی مبانی نظری حل مسئله اجتماعی پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی پیشینه داخلی حل مسئله اجتماعی پیشینه خارجی حل مسئله اجتماعی…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درباره قورباغه

    پاورپوینت آموزش تدریس درباره قورباغه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درباره قورباغه به کودکان کلاس دوم ابتدایی در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       این…

  • دانلود مقاله ورشکستگی به تقلب

    دانلود مقاله ورشکستگی به تقلب ورشكستگی ورشكستگی به تقلب ورشكستگی به تقلب یعنی چی ورشکستگی به تقلب چیست ورشکستگی به تقلب در قانون تجارت دانلود مقاله ورشکستگی به تقلب موارد ورشکستگی به تقلب دانلود مقاله حقوق رفتن به سایت اصلی…

  • پاورپوینت آموزش شهرسازی

    پاورپوینت آموزش شهرسازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش شهر سازی جهت رشته ی معماری و عمران در قالب 21 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       معرفت صريح(Explicit…

  • مجموعه قوانین واگذاری

    مجموعه قوانین واگذاری توسعه مدیریت قوانین واگذاری اصل 44 قانون اساسی مدیریت خدمات كشوری مجموعه قوانین واگذاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و…

  • دانلود تحقیق درباره ارتباط با مشتری word

    دانلود تحقیق درباره ارتباط با مشتری word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی ارتباط با مشتری با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد      …

  • بهسازی لرزه ای سلف سرویس مرکزی دانشگاه اصفهان

    بهسازی لرزه ای سلف سرویس مرکزی دانشگاه اصفهان بهسازی لرزه ای بهسازی لرزه ای سازه ورق های FRP تقویت ستونها با ورقهای FRP بهسازی لرزه ای سلف سرویس مرکزی دانشگاه اصفهان رفتن به سایت اصلی بهسازی لرزه ای سلف سرویس…

  • مبانی نظری ارائه روشی نوین و تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد سازمانی

    مبانی نظری ارائه روشی نوین و تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد سازمانی ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان ارزیابی عملکرد شهرداری ها شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن کاربرد QFD در ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد سازمان با…

  • سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان

    سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان مدیریت دانش سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش…