ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

رضایت شغلی
عملکرد کارکنان
عوامل موثر رضایت شغلی
ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان
ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

 

 

هدیه:

ضمیمه کردن پرسشنامه بصورت رایگان:)

 

 

بیان مسئله :

واضح می باشد که کارآمدی نیروی انسانی در نتیجه رضایت شغلی آنها می باشد چرا که اغلب گفته شده « کارمند خوشحال یک کارمند کارآ است » و یک کارمند خوشحال بایستی با شغلش ارضاء شود .افزایش کارایی و بهره وری هر سازمانی مستلزم استفاده بهینه از همه عوامل مؤثر در تولید یا ارائه خدمات است( زارع حشمت ، 1380 ، 2 ) از آنجا که در هر سازمانی عامل عمده و اساسی نیروی انسانی می باشد لذا بهره وری و کارایی سازمانی نیز وابسته به عملکرد کارکنان آن سازمان است . رضایت شغلی نشان دهنده احساس نسبی ، اندیشه های عینی و نیتهای رفتاری کارکنان آن سازمان می باشد که به پیش بینی رفتار کارکنان کمک می کند ( زارع ، 1380 ، 4 ) 

 

 بنابر این رضایت شغلی می تواند با ارائه نتایج حاصل از راهبرهای گذشته و پیش بینی های آینده کارکنان بعنوان بخشی از ارزیابیهایی که منتهی به برنامه ریزی برای بهسازی سازمان میشود بکار گرفته شود .نتایج تحقیقات نشان می دهد که کارکنان با رضایت شغلی بالاتر از نظر فیزیک بدنی و توانایی  ذهنی در وضعیت خوبی قرار دارند ولی افرادی که از شغل خود رضایت ندارند معمولا افرادی پژمرده و مأیوس و بدبین می باشند .رضایت شغلی از مهمترین متغیرها در حیطه رفتار سازمانی محسوب می شود زیرا هر سازمانی دارای اهداف مشخصی می باشد که فلسفه وجودی آن سازمان را تشکیل می دهد . نیل به هدف سازمان در گرو  وجود و بسیج امکانات ( سرمایه ) ، تجهیزات و منابع انسانی می باشد . در این میان نقش منابع انسانی محوری تر و کلیدی تر می باشد زیرا کارکنان سازمان هستند که با ترکیب سرمایه و تجهیزات و نیروی خلاق و ابتکار و برنامه ریزی به گونه عملی در صدد تحقق اهداف سازمانی هستند .  

 

بنیاد نظری این تحقیق بر این اساس استوار است ، کارکنانی که از شغل خود رضایت کافی داشته باشند قادرند با انجام بهینه مسئولیت اساسی یعنی ایجاد فضای مناسب جهت افزایش عملکرد و تحقق اهداف سازمان اهتمام ورزند . ازسوی دیگر به دنبال کشف عواملی هستیم که موجب می گردد کارکنان از کار کردن در سازمان احساس رضایت نموده و با میل و رغبت ، نیروی فکری و جسمی خود را در راه هدفهای سازمان بکار اندازد وهدف سازمان را هدف خود بشمار آورند . 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رضایت شغلی

عملکرد کارکنان

عوامل موثر رضایت شغلی

 

 

 

مقدمه

طبق دستاوردهای صاحبنظران علم مدیریت برای بقاء نیروی انسانی ( رضایت شغلی ) و بقاء سازمانی ( دسترسی به اهداف سازمانی ) شناخت نیازها ، خواسته ها ، انگیزه ها و عواملی همچون رضایت شغلی ، روحیه کارمندان و اتخاذ خط مشی های مناسب در ایجاد هماهنگی بین اهداف فردی ( رضایت شغلی کارمند ) و اهداف سازمانی بعنوان مهمترین گام در جهت کارایی و اثر بخشی سازمان ضروری می باشد . ( زارعی  ، 1384 ، 8 ) از طرف دیگر بیشتر شواهد بیانگر این نکته بوده اندکه زمانیکه موقعیت و شرایط سازمانی بدتر شد میزان رضایت شغلی پائین بوده است . رضایت شغلی موجب ایجاد یک محیط سالم در داخل سازمان می گردد . 

 

تحقیقات زیادی نشان داده است که عدم ارضای نیازهای کارکنان در سازمان میتواند بصورت بازدهی کم ، سود دهی پائین ، و هدفهای تحقق نیافته جلوه گر شود زیرا کارکرد کارکنان در رابطه تنگاتنگی با میزان رضایت آنان دارد و در واقع اگر شغلی بتواند شرایطی را فراهم سازد که نیازها ی وی ارضاء شود در بازدهی بسیار مؤثر خواهد بود .( زارع ، 1380 ، 4 ) . اهمیت رضایت شغلی در آتش نشانی از آنجا ناشی می شود که نیروهای آتش نشان 24 ساعت یعنی یک شبانه روز را بطور کامل در محل کار خود بسر می برند و با عواملی مانند دور از خانواده ، استرس ناشی از کار و … درگیر می باشند  بدون شک فرماندهان و مدیران درباره رضایت و عدم رضایت کارکنان که از حساسیت بالائی برخوردار است آگاه هستند  . اهمیت رضایت شغلی برای فرماندهان و مدیران حداقل به سه دلیل باید اهمیت داشته باشد:

1- از شواهد چنین پیداست که افراد ناراضی یا کم کاری می کنند یا بی تفاوت هستندو یا سازمان را برای بدست آوردن شغل بهتر ترک می کنند و یا تقاضای استعفاء و باز خریدی و انتقال می کنند. 

2- ثابت شده است که کارکنان راضی از سلامت جسمی و روحی بهتری برخوردار هستند و بیشتر عمر می کنند و نسبت به سازمان خود تعصب و اهمیت بیشتری می دهند . 

3- رضایت شغلی پدیده ای است که از مرز سازمان گذشته و اثرات آن در زندگی خصوصی و خارج از محیط کار نیز نمایان می شود . 

      

از سوی دیگر رضایت شغلی بالا دلخواه فرماندهان و مدیریت است  زیرا ین پدیده با آثار مثبتی که خواست مدیران است همراه می باشد . رضایت شغلی بالا نشاندهنده آشکار سازمانی است که به خوبی اداره می شود و بطور اساسی نتیجه ای است که از مدیریت رفتاری کارآمد سرچشمه می گیرد . ( امتحان ، 1385 ، 4 )  این مطلب در شغلی مانند  آتش نشانی  می تواند  اثرات  بسیار  زیادی  داشته باشد . عدم  ارضاء  نیازهای کارکنان در این شغل می تواند  بصورتهای  مختلفی بروز کند از قبیل : کم کاری در ایستگاه ، عدم شرکت در کارهای گروهی ، تشویش و نگرانی ، یأس ، غیبت کاری ، تأخیر در ورود ، ترک زودتر از موعد مقرر محل کار ، بد اخلاقی ، عدم اجرای دستور ، بی تفاوتی در اجرای وظیفه ، و … و در نهایت می تواند با عملکرد نیز در ارتباط باشد .  در این خصوص رضایت شغلی باعث افزایش عملکرد می شود و عده ای نیز معتقدند که عملکرد شغلی موجبات رضایت شغلی را فراهم می آورد  .اثرات ناشی از عدم کارایی کافی می تواند بر اثر عدم رضایت از شغل خود باشد که در محل حریق و حادثه می تواند باعث افزایش کارهای محوله بر عهده دیگر نیرو ها گشته و باعث خستگی مفرط و افزایش احتمال آسیب دیدگی آنها گردد و عدم شرکت درست و کار شکنی در کارهای درون ایستگاه باعث بهم خوردن نظم گروه و ایجاد اختلاف و پراکندگی در تیم عملیاتی شودکه آثار آن در روحیه نیروها بسیار منفی خواهد بود . 

 

لذا اهمیت موضوع نگارنده را بر آن داشت تا با بررسی عواملی که منجر به رضایت نیرو ها از شغل خود و همچنین عواملی که باعث ارضاء نیازهای آنان می شود آنها را شناخته و تأثیرش را بر عملکرد نیروها بسنجم و دیگر اینکه این اتفاق در سازمان آتش نشانی چقدر شیوع داشته تا بدین وسیله با ارائه راهکارهای مناسب باعث دلگرمی نیروهای آتش نشانی شده در نتیجه بتوانند در محل کار خود احساس آرامش کرده و همچنین در محل حریق با حداکثر تلاش خود بکار اطفاء بپردازند . 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

 

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                           

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی       

                                                                                      

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                                     

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                             

مدل منابع انسانی                                                                                                 49

                                                                               

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                          

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی                                                                  137           

 

 

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروهای عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

 

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                                                   

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                                   

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده

    پاورپوینت توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده کلمات کلیدی : پاورپوینت توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده پاورپوینت توسعه محصولات جدید پاورپوینت و تحلیل رفتار مصرف کننده تحقیق توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده…

  • پاورپوینت آشنایی مرحله به مرحله چرخه سلولی

    پاورپوینت آشنایی مرحله به مرحله چرخه سلولی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی مرحله به مرحله چرخه سلولی جهت رشته زیست در قالب 28 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان

    پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان آشنایی با آسمان خراش های جهان آسمان خراش های جهان برج سیرز برج خلیفه برج زیفنگ برج ایفل برج سی ان برج الماس برج العرب مرکز…

  • پاورپوینت واکنش زنجیره ای پلی مراز

    پاورپوینت واکنش زنجیره ای پلی مراز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت واکنش زنجیره ای پلی مراز جهت رشته ی پزشکی در قالب 65  اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت استخراج نفت

    پاورپوینت استخراج نفت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استخراج نفت جهت رشته ی مهندسی نفت و محیط زیست در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       استخراج…

  • پاورپوینت اموزش مستندسازی

    پاورپوینت اموزش مستندسازی پاورپوینت مستندسازی پاورپوینت اصول مستند سازی پاورپوینت چگونه مستندسازی کنیم پاورپوینت تحقیق مستند سازی دانلود پاورپوینت مستندسازی رفتن به سايت اصلي  دانلود پاورپوینت آموزش مستندسازی جهت رشته هنر و گرافیک در قالب 31 اسلاید و با فرمتpptxبصورت…

  • بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان

    بررسی سیستم بهای تمام شده و روش ABC در بیمارستان هزینه یابی بر مبنای فعالیت هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان امکان سنجی استقرار ABC پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان اجرا هزینه یابی بر مبنای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل استرس زای چالشی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل استرس زای چالشی فصل دوم پایان نامه عوامل استرس زای چالشی مبانی نظری عوامل استرس زای چالشی پیشینه تحقیق عوامل استرس زای چالشی پیشینه پژوهش عوامل استرس زای چالشی پیشینه نظری عوامل استرس زای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی مبانی نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی دانلود مبانی نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی پیشینه تحقیق عوامل موثر بر بحرانهای بانكی ادبیات نظری عوامل موثر بر بحرانهای بانكی فصل…

  • پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی تحصیلی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسش نامه خود کار آمدی تحصیلی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی بندورا پرسشنامه خودکارآمدی تحصيلی جينکز و مورگان پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مک ایلروی و بانتینگ…

  • پاورپوینت بیماری ام اس

    پاورپوینت بیماری ام اس پاورپوینت درباره بیماری ام اس پاورپوینت برای بیماری ام اس پاورپوینت آماده بیماری ام اس پاورپوینت درمورد بیماری ام اس پاورپوینت علت بیماری ام اس پاورپوینت علل بروز بیماری ام اس پاورپوینت بیماری ام اس در…

  • دانلود پاورپوینت روز زمین پاک

    دانلود پاورپوینت روز زمین پاک پاورپوینت درمورد روز زمین پاک پاورپوینت تحلیل روز زمین پاک پاورپوینت کلیات روز زمین پاک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روز زمین پاک در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان آزادی در سایه عبودیت

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی با عنوان آزادی در سایه عبودیت آزادی و اقسام آن مفهوم شناسی و اهمیت آزادی معنوی در قرآن نسبت میان آزادی و عبودیت اهمیت آزادی اجتماعی در قرآن دانلود پایان نامه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنیدگی مبانی نظری تنیدگی دانلود مبانی نظری تنیدگی پیشینه تنیدگی پیشینه تحقیق تنیدگی ادبیات نظری تنیدگی فصل دوم پایان نامه تنیدگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی ادبیات و مبانی نظری تنیدگی رفتن به سایت…

  • پاورپوينت موتور های پله ای

    پاورپوينت موتور های پله ای موتور های پله ای ppt پاورپوينت موتور پله ای چیست پاورپوینت موتور پله ای پاورپوینت در مورد موتور های پله ای دانلود پاورپوينت موتور های پله ای دانلود پاورپوينت در مورد موتور های پله ای…

  • دانلود پایان نامه سقط جنین

    دانلود پایان نامه سقط جنین سقط جنین دانلود پایان نامه سقط جنین قاعده نفی عسر و حرج دانلود پایان نامه رشته حقوق ارکان جرم در ایران مجازات سقط جنین رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق با…

  • جزوه درس برنامه ریزی کاربری زمین و روش های طبقه بندی آن

    جزوه درس برنامه ریزی کاربری زمین و روش های طبقه بندی آن برنامه ریزی کاربری زمین و روش های طبقه بندی آن رفتن به سایت اصلی جزوه درس برنامه ریزی کاربری زمین و روش های طبقه بندی آن به تعداد…

  • پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی ( روشها و فنون تدریس)

    پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی ( روشها و فنون تدریس) پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی پاورپوینت روشها و فنون تدریس پاورپوینت مهارتهای آموزشی مهارتهای آموزشی و پرورشی پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی تحقیق مهارتهای آموزشی و پرورشی مقاله مهارتهای آموزشی…

  • پاورپوینت شرایط عمومی و خصوصی پیمان

    پاورپوینت شرایط عمومی و خصوصی پیمان پاورپوینت تعریف شرایط خصوصی پیمان پاورپوینت شرایط خصوصی پیمان ساختمان پاورپوینت شرایط عمومی پیمان پاورپوینت شرایط خصوصی پیمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شرایط عمومی و خصوصی پیمان جهت رشته مدیریت در قالب…

  • پاورپوینت تربیت کودکان

    پاورپوینت تربیت کودکان پاورپوینت تربیت کودکان تحقیق تربیت کودکان مقاله تربیت کودکان تربیت کودکان تعریف تربیت سبک فرزند پروری روشهای اصلی تربیت کودکان عصبانیت و پرخاشگری در کودکان اشتیاق ها و نیازهای روانی کودکان الگو پذیری از والدین رفتن به…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب امتحان

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب امتحان فصل دوم پایان نامه اضطراب امتحان مبانی نظری اضطراب امتحان پیشینه تحقیق اضطراب امتحان پیشینه داخلی اضطراب امتحان پیشینه خارجی اضطراب امتحان پیشینه پژوهش اضطراب امتحان پیشینه نظری اضطراب امتحان ادبیات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت در سازمان 65 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت در سازمان 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خلاقیت در سازمان مبانی نظری خلاقیت در سازمان پیشینه تحقیق خلاقیت در سازمان پیشینه داخلی خلاقیت در سازمان پیشینه خارجی خلاقیت در سازمان…

  • پاورپوینت برنامه بیمارستان درحوادث غیر مترقبه

    پاورپوینت برنامه بیمارستان درحوادث غیر مترقبه پاورپوینت بیمارستان پاورپوینت برنامه بیمارستان پاورپوینت برنامه بیمارستان در حوادث دانلود پاورپوینت برنامه بیمارستان درحوادث غیر مترقبه پاورپوینت حوادث غیر مترقبه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برنامه بیمارستان درحوادث غیر مترقبه جهت رشته…

  • پاورپوینت تغذیه مناسب برای ورزش شنا

    پاورپوینت تغذیه مناسب برای ورزش شنا تغذیه مناسب برای ورزش شنا پاورپوینت تغذیه مناسب برای ورزش شنا ورزش شنا تغذیه ورزشی تاثیر تغذیه در ورزش شنا رفتن به سایت اصلی •موفقیت در شنا نیز مانند سایر رشته های ورزشی به…

  • دانلود پاورپوینت معماری مسجد شیخ زائد

    دانلود پاورپوینت معماری مسجد شیخ زائد پاورپوینت معماری مسجد پاورپوینت معماری در مسجد شیخ زائد پاورپوینت مسجد شیخ زائد + معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری مسجد شیخ زائد جهت رشته معماری در 32 اسلاید و با فرمت…

  • دانلود مقاله رشته آی تی با عنوان تجارت الکترونیکی

    دانلود مقاله رشته آی تی با عنوان تجارت الکترونیکی فناوری اطلاعات تجارت الکترونیکی جایگاه تجارت الكترونیكی در ایران مدلهای تجارت الكترونیكی تاریخچه تجارت الكترونیكی دانلود مقاله تجارت الکترونیکی دانلود مقاله رشته آی تی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

  • بازارهای مالی در ایران

    بازارهای مالی در ایران بازارهای مالی آزادسازی بازار مالی بحران بر بازارهای مالی ایران دانلود مقالات رشته مدیریت مالی دانلود مقالات مدیریت مالی بازارهای مالی در ایران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مدیریت مالی بازارهای مالی در ایران…

  • پاورپوینت طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی

    پاورپوینت طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی پاورپوینت شناخت و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی پاورپوینت زبانهای برنامه سازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی…

  • دانلود پاورپوینت سیستم متدولوژی های سیستمی

    دانلود پاورپوینت سیستم متدولوژی های سیستمی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم متدولوژی های سیستمی جهت رشته مدیریت در 29 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       علم سایبرنتیک (Cybernetics):…

  • پاورپوینت آموزش تدریس حرف ﺷ ش

    پاورپوینت آموزش تدریس حرف ﺷ ش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس حرف ﺷ   ش به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و طراحی کار

    پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و طراحی کار پاورپوینت سیستمهای اطلاعاتی و طراحی کار چارچوب طراحی شغل چگونه IT ماهیت کار را تغییر می دهد؟ راه های جدید برای انجام کارهای سنتی خلق کارهای جدید چالشهای جدید در کار مدیریت خلاصه ای…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه پرخاشگری

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه پرخاشگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری پیشینه داخلی پرخاشگری پیشینه خارجی پرخاشگری پیشینه پژوهش پرخاشگری چارچوب نظری پرخاشگری تحقیقات انجام شده در مورد پرخاشگری…

  • پاورپوینت ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE)

    پاورپوینت ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE) دانلود پاورپوینت ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE) ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک (SPACE) نمونه استراتژی ها ماتریس SPACE تجزیه و تحلیل و تشكیل ماتریس SPACE برای شناخت استراتژی كلی…

  • پروپوزال رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی

    پروپوزال رابطه شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در سایت های کالاهای مصرفی کلمات کلیدی : پروپوزال شبکه های اجتماعی افزایش اعتماد خریداران اینترنتی عوامل موثر در رفتار مصرف کننده فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده رفتار خرید…

  • تاثیر سرمایه فرهنگی بر نگرش مردان به خشونت علیه زنان

    تاثیر سرمایه فرهنگی بر نگرش مردان به خشونت علیه زنان کلمات کلیدی : خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان وعوامل موثر برآن دانلود پایان نامه…